Gå til innhold

NHD!

Gjest starnight

Anbefalte innlegg

Gjest starnight
Skrevet

Jeg lurer pålitt her... vet ikke helt om det er nødvendig å ta opp med psykepleieren.. er usikker... men tilbake til det jeg lurer på, og håper du kan gi meg svar på:)

1) Nå når jeg har blitt bedre så å si ved hjelp av medisiner og psykoterapi, har jeg de sisste dagene tenkt tilbak på da dalene var dypest. Jeg husker INGENTING! av det som skjedde rundt meg i det sosiale liv.. Har jeg fortrengt det? Eller eksisterte jeg kun i min egen verden? Og var på en måte 'død' utenpå? Det går fremdeles i bølgedaler hvor jeg har tunge stunder der tvangstankene er ekstra plagsomme.. men det er nok sånn en lang tid fremover før jeg blir frisk om jeg noen gang blir 'helt' frisk da..

2) Nå har jo skolen begynt igjen, og jeg pendler med å kjøre frem og tilbake. Det som skjer, er at jeg 'inbiller' meg og er overbevist om at bilene på andre siden av vegen som møter meg kommer i mitt kjørefelt, hvorfor 'æinbiller' hjernen min meg sånt? Er det en fase jeg går igjennom? Før juletider i fjor var jeg overbecist om at alle bilene som kjørte etter meg skulle ta meg.. med andre ord paranoid... I dag ente det opp med at jeg skrek pga en annen bil.. sprøtt, eller?

Håper du kan hjelpe meg! Takk for alle dine flotte svar:)

Mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er heldigvis slik at vi glemmer mye av det vi opplever i dype depresjoner og andre ganger når livet er svært vanskelig. Er ikke det flott?

Jeg kjenner deg ikke veldig godt, men jeg tror det du opplever med bilene er tvangstanker. Du har tvangstanker om at de kommer på feil side. Høres det rimelig ut?

Gjest starnight
Skrevet

Det er heldigvis slik at vi glemmer mye av det vi opplever i dype depresjoner og andre ganger når livet er svært vanskelig. Er ikke det flott?

Jeg kjenner deg ikke veldig godt, men jeg tror det du opplever med bilene er tvangstanker. Du har tvangstanker om at de kommer på feil side. Høres det rimelig ut?

Jo, kanskje det er tvangstanker... har aldri tenkt på det som det før.. de bare dukket opp sånn pluyselig.. jeg har jo tvangstanker pga lavt selvbilde og sånt.. Kan tvangstankene bare dukke sånn plutselig opp på forskjellige måter? Jo, det er flott at d går ann å glemme det som har vert vondt:) Men rart er det...

Tusen takk for svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...