Gå til innhold

skrik v/amming. trøske? kolikk? tom pupp?

Anbefalte innlegg

Dette har skjedd flere netter;

babyen er sulten, får pupp suger 10-20 sekunder og slipper puppen og hyl skriker og skal ha mere pupp. Jeg gir han puppen og det samme gjentar seg mange ganger.

I går var han helt utrøstelig sikkert en time.

Kan det vere kolikk?

eller kan han vere sår i munnen? Det kan se ut som han har trøske, vi ringte legevakta lørdag, men hun mente det sikkert gikk over av seg selv.

Ammingen går fint ellers, det er bare enkelte netter det skjer.

kan han eller meg vere overtrøtt? Når jeg sjekker om der er mer melk, så spruter det, så jeg tror ikke jeg er tom...?

Jeg er også sår på brystvorten, det har jeg ikke vert siden første uken, kan det vere sopp fra trøsken?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4085-skrik-vamming-tr%C3%B8ske-kolikk-tom-pupp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dette høres ut som trøske jeg!

Det kan gjøre at den lille får problemer med å suge, samt at soppen går over til brystet ditt og gjør deg sår.

Du kan forsøke å pensle munnen til barnet med Corsodyl munnskyllevann. Ta det på en Q-tips. Kok alle smokker.

Har den lille fortsatt problemer med sugingen ta kontakt med lege. Da får du et middel på resept til å pensle dine brystvorter og barnets munn.

Husker ikke navnet i farten!

Lykke til

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære fletteguri.

Er sårheten hos deg noe nytt så er det store sjangser for at det er sopp/candida. Barnet kan da bli urolig ved brystet fordi det føles sårt i munnen på slimhinnene. Hos noen blir det da en klikkende lyd når de suger. Om han ikke er urolig mellom måltidene så er det lite sansynlig at det er kolikk. Ta kontakt med helsestasjonen slik at de kan se på når du ammer og kan gi deg et råd utifra det.

En internett konsultasjon erstatter ikke en konsultasjon med helsevesenet.

Gjest Siriussen

Vår gutt gråt også utrøstelig etter noen sug, flere netter på rad i løpet av de første ukene, helt til vi fant ut at han ikke var sulten, bare kosesugen.

Jeg sørget da for å ha en tømt pupp tilgjengelig når jeg la meg for kvelden, og det gjorde underverker for gutten vår.

Når han ble noen uker gammel lærte min kropp forskjellen på hans måte å suge på ved sult/kos, og jeg gav ned melk kun når han ba om det slik at han kunne kosesuge når han hadde behov for det. Amming er jammen en fantastisk oppfinnelse ! Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...