Gå til innhold

lykkepiler og deprisjoner

Anbefalte innlegg

Gjest kenneth
Skrevet

hei jeg er så utroligt deprimert men vet ikke hva som er probblemet. har begynt på cipramil har gått på det i 3 dager er ennda verre men jeg har hørt at det kan vere vanligt , når kan jeg forvente meg bedring for dette er ikke noe morsomt angsten min er og så litt verre.har pillene angst dempene efekkt? kansje du kunne skrive litt om cipramil så jeg vet hva jeg egentlig går på det er jo så mye forsjellige meninger om disse pillene håper du kan skrive litt runt det Nils Håvard Dahl. vis bedring skjer hvor lenge skal je gå på de og kan man forvente seg og bli som jeg en gang hvar mon tro en glad gutt som ikke hvar trist har og hatt 2 suisdal forsjøk men det er jo ikke det jeg ville den siste gangen hvar det en over dose med fenemal Ca 70 stykk 100 miligram. dette er jo noe jeg ikke vil skal jenta seg håper jeg kan få et svar takker på forhond.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har nå fått den desidert mest brukte medisinen mot depresjon i Norge.

Cipramil er en såkalt SSRI (feilaktig kalt lykkepillen). Den virker både på depresjon og på en del angstlidelser.

Virkningen på depresjon kommer etter 7-14 dager. Virkningen er økende de første 6-8 uker. Da bør du kunne forvente deg å være meget bra, og ikke helt som før. Full restitusjon (å bli som før) tar ofte flere måneder.

Virkningen på angst kommer etter ca. en uke.

Det er dessverre ikke uvanlig at en blir verrre de første dagene. Du får holde ut noen dager til. Du kan snart forvente at bedring inntrer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...