Gå til innhold

dosering dexedrine


star

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært her nå - godt nytt år til alle kjente!

min jente på 8 byttet ut Ritalin med Dexedrine i sommer - og vi har vært veldig fornøyde med det (mindre bivirkninger). Hun har fått en halv tablett + to kvarte pr. dag (hun veier ca 23 kg). Dette har vært OK, selv om virkningen mot hyperaktiviteten har vært mindre enn ved bruk av Ritalin. De siste 2-3 ukene synes jeg at virkningen er blitt betydelig dårligere. Er det tid for å høyne dosen? Hvor stor dose får andre?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei Star !

Jeg er mann, voksen med ADHD. Om jeg direkte har noen råd er jeg usikker på, men noen tanker rundt Dexedrine har jeg.

Jeg startet med Ritalin. Senere prøvde jeg ut Dexedrine. Den virker noe lengre etter min erfaring. En annen sak: Ved inntak f.eks. 1/4 tb. og barnet ditt blir gretten/ vanskelig etter ca. 1 - 1,5 time, kan dette tyde bare på "abstinens" m.a.o for lite medisin - da gi en 1/4 tb til. ..Dette har jeg erfart. I innkjøringsfasen startet jeg med lav dose - 1/4 tb hver 1,5 time for å tilvenne kroppen ( er 70 kg/ 175 )

Jeg fikk "abstinens" etter ca. 1 time og tre kvarter. Etter hvert gikk jeg opp i dose.

For min del må jeg fordele et inntak på 1,5 tb på 3 inntak over en time...slitsomt, men en sikkert overgang. I mitt tilfelle har jeg en fordøyelse som er noe problematisk - derfor. Blir treg i magen når virkningen går ut - og kommer inn i en ond sirkel - nå vet jeg dette - før ikke..........Ved inntak, kan jeg få "økt hastighet" i fordøyelsen. Håper du er heldig slik mht ditt barn.

Kanskje lurt å spise først - så medisin ?? Dette vet du sikkert bedre enn jeg. En annen sak: Medisiner kan " gi tregere mage" - kanskje også hos barn....og " deres signal blir vel signal om at det ikke har det bra" - og man lurer på hva......hvorfor.

For min del som voksen, trodde jeg medisinen virket feil/ bivirkning/ for lite/ for mye o.a. Ihvertfall er slik medisin veldig sensitiv med små marginer på virkning - og feil virkning. Man må nesten føre en logg/ når inntak - hvor mye/ reaksjoner - så finne ut hvorfor reaksjoner spes. mht negativt.

Forresten man har i USA funnet Genet som medfører ADHD---tror det var benevt som drd4...

Ok - ha en fin dag - hei !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...