Soria Skrevet 5. januar 2002 Skrevet 5. januar 2002 Jeg tar tegretol for humørsvingninger, men har vært veldig lite flink til å ta dem. Nå prøver jeg å ta dem som jeg skal. Hvor lenge må man ta dem sammenhengende for at de skal virke optimalt? 0 Siter
Gjest annette Skrevet 6. januar 2002 Skrevet 6. januar 2002 Tar sånne jeg også.600 mg fordelt på halvparten om morgen og resten på kvelden.Det hender jeg glemmer å ta de.Merker at jeg ofte får vondt i hodet da.Om det er pga at jeg ikke har tatt de,vet jeg ikke.De løser seg veldig fort opp,så jeg tror de går fort over i blodet også når man har svelget de. 0 Siter
Soria Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Skrevet 6. januar 2002 Det er tegretol retard jeg tar, om det har noen betydning. 600 mg om kvelden. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. januar 2002 Skrevet 6. januar 2002 1. Du må ta en avgjørelse. Når du bruker medisiner som Tegretol er det enten/eller. Entan ønsker du å bruke dem, og da må du ta dem som det er bestemt. Eller du ønsker ikke å ta dem, og da kan du like godt kutte helt ut. Jeg anbefaler starkt at du velger første alternativ. 2. Konsentrasjonen i blodet bygger seg opp, og etter 7-10 dager når den stabilt nivå (steady state). Da kan du regne at virkningen er optimal. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.