Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar tegretol for humørsvingninger, men har vært veldig lite flink til å ta dem. Nå prøver jeg å ta dem som jeg skal.

Hvor lenge må man ta dem sammenhengende for at de skal virke optimalt?

Gjest annette
Skrevet

Tar sånne jeg også.600 mg fordelt på halvparten om morgen og resten på kvelden.Det hender jeg glemmer å ta de.Merker at jeg ofte får vondt i hodet da.Om det er pga at jeg ikke har tatt de,vet jeg ikke.De løser seg veldig fort opp,så jeg tror de går fort over i blodet også når man har svelget de.

Skrevet

Det er tegretol retard jeg tar, om det har noen betydning. 600 mg om kvelden.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Du må ta en avgjørelse. Når du bruker medisiner som Tegretol er det enten/eller.

Entan ønsker du å bruke dem, og da må du ta dem som det er bestemt. Eller du ønsker ikke å ta dem, og da kan du like godt kutte helt ut. Jeg anbefaler starkt at du velger første alternativ.

2. Konsentrasjonen i blodet bygger seg opp, og etter 7-10 dager når den stabilt nivå (steady state). Da kan du regne at virkningen er optimal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...