Gjest bekymret mamma Skrevet 6. januar 2002 Skrevet 6. januar 2002 Jeg hadde et innlegg for ikke så lenge siden ang. min sønn som kom jeg hjem til jul fra studier . Han blir bare verre og verre. Nå nekter(orker ikke) han å innta mat (har ikke spist siden onsdag) Han drikker kun litt vann eller saft. Det virker som om han vil"skade" seg selv. Han orker ikke å dusje eller pusse tenner o.l. Det eneste han orker er å ligge på sofaen og la TV-bilder flimre foran seg. Han lytter ikke til musikk (han er en musikkelsker), leser verken aviser eller bøker slik som han elsket før. Det verste er han ikke vil søke lege, han driter i alt og vil ha det vondt, sier han. Hva skal jeg gjøre? Jeg blir også deprimert av dette, og må ta meg kraftig sammen for å opptre som vanlig mor. Er det noen som har hatt det på samme måte og kan gi meg et tips hvordan jeg skal gripe an saken? På forhånd takk! 0 Siter
Soria Skrevet 6. januar 2002 Skrevet 6. januar 2002 Nå høres det ut som det er på tide å koble inn lege. Han blir mest sannsynlig innlagt når han ikke lenger er i stand til å ta vare på seg selv. 0 Siter
Gjest calestia Skrevet 6. januar 2002 Skrevet 6. januar 2002 Du kan ringe legevakta. Og mental helse. de kan gi deg gode råd, og hjelpe videre, lage litt fortgang i ting. Legevakta kan evnt. sende noen hvis du ikke får han med deg. De tar sånt alvorlig.. (ikke at jeg syntes det var noe gøy..) Her må du være litt streng, ikke la han lure seg unna .. (som jeg gjorde.. ble hyper i stedet.., og venter på legetime.. hvis tidspunkt blir holdt skjult..) Kan hende det er lurt å ringe mental helse først, hvis legevakta ikke tar det alvorlig, ringer de å pusher..eller de kan ringe for deg, de vet hva de driver på med..Og hva de skal si. Og det er ikke alltid lett.. lykke til. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. januar 2002 Skrevet 6. januar 2002 Her bør du koble inn familiens fastlege. Dette virker som en alvorlig tilstand. Ikke bruk legevakten. Da får diu ingen kontinuitet. Fastlegen representerer kontinuiteten og vil gi det beste tilbud. Om sønnen din ikke vil følge fastlegens råd mht samtaler og medisiner, synes jeg en bør vurdere tvangsinnleggelse i psykiatrisk avdeling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.