Gå til innhold

Minifom hvor ofte?


Maur

Anbefalte innlegg

På minifomflaska står det at barnet skal få 10 dråper " før hvert måltid". Hos meg varer gjerne "måltidet i 1,5 time - ammer gjerne 3 ganger på den tiden, med gode pauser (stell, lek etc) mellom. Skal han da få minifomdråper før HVER amming, eller bare før den første, mon tro? Vi har ca 4 sånne måltider i løpet av dagen, pluss et par om natta. Poden er 7 uker, og har ikke skikkelig kolikk, men er plaget av luftsmerter. Det virker som om minifomen avhjelper dette noe, men vi lurer jo på om vi tør å dytte i ham mer enn vi gjør nå (10 dråper før første amming i måltidet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har en sønn på 8 uker, som også sliter med luftsmerter. Og vi har brukt minifom i flere uker, med godt resultat:-)

Jeg spurte på helsestasjonen om hvor mye en kunne ta, dvs. jeg og ammer - tar et stell - og ammer igjen. Skulle jeg da ta det som 1 måltid eller hva? Fikk til svar at minifom overhode ikke var skadelig, altså heløt ufarlig - og at jeg kunne ta det før hvert måltid.... Uff, får ikke fram poenget her *s* Spørs om det er ammetåken som gjør seg gjeldende......

Iallefall, jeg gir han nye dråper hvis det går mer en ca 10 min. mellom hvert "puppebesøk" - og det fungerer godt her. Tror ikke en kan gi for mye.

Spennende å se hvilket svar du får fra helsesøster her.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Maur. De siste undersøkelsene av Minifom og magesmerter viser ingen målbar effekt selvom mange foreldre opplever at det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...