ISW Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Uff sprakk og spiste sjokolade, boller, pizza slize og cheeseburger i jula, og faster nå PGA blodprøve i morgen, så blir sikkert dårlig resultat...Bra, får jeg nesten si. Det er det reelle kolesterolet som skal måles, altså det du vanligvis har.Det er ikke en konkurranse der du skal levere et best mulig resultat akkurat når du tar prøven. Da vil prøven ikke være representativ. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annkarin Skrevet 25. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2016 Men vanligvis sprekker jeg ikke men ser poenget ditt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Men du kan ikke gå gjennom livet og aldri kose deg med usunn mat. Kolesterolet går vanligvis ned når vekta går ned. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annkarin Skrevet 25. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2016 Men vekta har gått opp en halvkilo uten at jeg forstår hvorfor har jo fulgt kcal plan, veldig fortvilende, håper det kommer seg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PNG Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Triglyserider: 2,25Kolesterol: 4,1HDL: 0,8LDL: 2,9Jeg burde hatt mindre triglyserider og mer HDL... kanskje jeg må kutte kokkan. Og begynne å kjøpe egg.Neida, dette var ikke TS. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Men vekta har gått opp en halvkilo uten at jeg forstår hvorfor har jo fulgt kcal plan, veldig fortvilende, håper det kommer segVekten kan variere med helt opp til 5% uten at det skyldes at man har lagt på seg eller kvittet seg med fett.Mange ting spiller inn. 1 gram karbohydrat lagret i musklene binder 5 gram vann. Så spiser du 200 gram karbo ekstra en dag kan du legge på deg 1 kg. Saltinntak kan bety mye. Etter en lang flytur kan du gjerne veie 2-3 kg mer. Hormonelle faktorer kan spille inn. Treig mage kan gjøre at du veier et par kg mer. Temperatur, nylig trening, masse rart. Derfor bør man ikke veie seg hver dag. Egentlig holder det lenge med en gang i måneden så lenge man har kontroll på kalorier inn og ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Triglyserider: 2,25Kolesterol: 4,1HDL: 0,8LDL: 2,9Jeg burde hatt mindre triglyserider og mer HDL... kanskje jeg må kutte kokkan. Og begynne å kjøpe egg.Neida, dette var ikke TS.Kokka øker triglyserider og til en viss grad LDL. Litt trening eller et glass vin om dagen så er HDL'et ditt på 1,0 før du aner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PNG Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Kokka øker triglyserider og til en viss grad LDL. Litt trening eller et glass vin om dagen så er HDL'et ditt på 1,0 før du aner.Er ganske aktiv allerede, og alkohol tåler jeg ikke. Fikk beskjed om å spise fisk og grønt. Men det har jeg ikke fulgt opp noe særlig. Men nå skal jeg koke meg en hel brokkoli til kvelds. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Er ganske aktiv allerede, og alkohol tåler jeg ikke. Fikk beskjed om å spise fisk og grønt. Men det har jeg ikke fulgt opp noe særlig. Men nå skal jeg koke meg en hel brokkoli til kvelds.Jeg er uansett misunnelig på kolesterolet ditt. Mine verste målinger var etter å ha spist lavkarbo (jeg tåler visst ikke det). Da hadde jeg:Total 6,4, LDL 5,2 HDL 0,8 og triglyserider 0,7Vanligvis har jeg noe sånt som:Total 5,5 LDL 4,0 HDL 1,1 og triglyserider 0,8Kos deg med brokkolien :p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PNG Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Også skal jeg avkjøle kokevannet og drikke. I alle fall teste hvordan det er. Ser jo ut som en slags te. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PNG Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Hvis du ikke spiser opp maten din får du ikke dessert...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gråstein Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Triglyserider: 2,25Kolesterol: 4,1HDL: 0,8LDL: 2,9Jeg burde hatt mindre triglyserider og mer HDL... kanskje jeg må kutte kokkan.Uff.da.Og begynne å kjøpe egg.Og så egg som er så godt da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PNG Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Uff.da.Og så egg som er så godt da.Nybakt brød med egg, reker og kokka til drikke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gråstein Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Nybakt brød med egg, reker og kokka til drikke?Noe i den duren.Eller omelett til middag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PNG Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Noe i den duren.Eller omelett til middag.Liker eggerøre bedre, syns omelett blir for hardt stekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gråstein Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Liker eggerøre bedre, syns omelett blir for hardt stekt. Da må du lære å lage fransk omelett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PNG Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Da må du lære å lage fransk omelett.Når jeg lager eggerøre så rører jeg hele tiden. Men jeg steker det litt mer enn hans omelett. Syns det så litt rått ut, men helt sikkert godt likevel. Men det skal i alle fall ikke være brunet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gråstein Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Når jeg lager eggerøre så rører jeg hele tiden. Men jeg steker det litt mer enn hans omelett. Syns det så litt rått ut, men helt sikkert godt likevel. Men det skal i alle fall ikke være brunet.Nei, brunsvidd omlettet er ikke lekkert. Ei heller svampe-konsistens. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PNG Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Nei, brunsvidd omlettet er ikke lekkert. Ei heller svampe-konsistens.Hva er det beste man kan gjøre med egg? Jeg går for eggerøre/omelett varmebehandlet et sted mellom at det er noe flytende der, og antydninger til bruning. Med et tillegg av BACON blir det en grunn til å spise seg ihjel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gråstein Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Hva er det beste man kan gjøre med egg? Jeg går for eggerøre/omelett varmebehandlet et sted mellom at det er noe flytende der, og antydninger til bruning. Med et tillegg av BACON blir det en grunn til å spise seg ihjel.Noe i den duren, vel.Ellers er det jo snadder med godt brød med hardkokt egg, tomat, (masse) majones og salt & pepper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.