Gå til innhold

Usynlige menn - Samfunnets virkelig tapere


gråstein

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

21 timer siden, morsan skrev:

Du burde gå for en Stepford-wife! 

Huff. Nå begynner du slik som Kayia. Av og til følger jeg behov for hansker og gassmaske når sånne oppfatninger dukker opp.

Anonymkode: d8b3e...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff. Nå begynner du slik som Kayia. Av og til følger jeg behov for hansker og gassmaske når sånne oppfatninger dukker opp.

Anonymkode: d8b3e...209

Lighten up! Maglor & jeg bare tøyser med hverandre. Du tar ting alt for seriøst. Eller - du tar halvparten i en humoristisk greie for seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 10. mars 2016 at 8.59, Maglor skrev:

Her kommer robot-elskerne gitt!

Robots of Dawn av Isaac Aasimov himself er ellers en utrolig bra bok som beskriver en slik fremtid og hva den bringer med seg.

http://www.kk.no/sex-og-samliv/forsker-mener-sex-med-roboter-blir-vanlig-i-2025-37589

42-18751013_0.jpg?itok=xhloqETQ

 

Får ikke åpnet linken, men egentlig et trist fremtidsbilde! Omtrent som i den filmen der Sylvester Stallone tines opp i fremtiden og opplever et helt annet samfunn, hvor blant annet det å ha sex betyr å sitte i samme rom med hver sin virtual reality-hjelm på hodet - av frykt for sykdommer etc.

Endret av morsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, morsan skrev:

Får ikke åpnet linken, men egentlig et trist fremtidsbilde! Omtrent som i den fremtidsfilmen der Sylvester Stallone tines opp i fremtiden og opplever et helt annet samfunn, hvor blant annet det å ha sex betyr å sitte i samme rom med hver sin virtual reality-hjelm på hodet - av frykt for sykdommer etc.

Demolition Man ja. En høyst aktuell film i dag over 20 år etter den ble laget. Men den har jo en bra slutt, skurken blir tatt, systemet med kontroll og overvåkning bryter sammen og Sandra Bullock finner ut at "fluid transfers " er mye bedre enn VR-sex :D

d7a5842e1f8c8b3096fda00b31ac3f13ab60046c  

svajld6dvr3y7usuoxxh.jpg

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Maglor skrev:

Jeg får varsel om at siden prøver å stjele info når jeg klikker på den linken...

enhanced-buzz-26080-1368643322-17.jpg

Anonymkode: 1f82f...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

enhanced-buzz-26080-1368643322-17.jpg

Anonymkode: 1f82f...788

Hm, en kosepute med arm?

Tror fremtiden er ganske lys, sexrobotene vil ikke være kalde metalldingser som i bildet men myke deilige og etterhvert bedre sexpartnere enn typiske (late) mennesker haha. Tenk når de er i stand til å lære (og lære bort) og deler kunnskap over nettet, har sensorer som leser tusen ganger bedre enn oss og så videre. Og når vi kan linke nervesystemet vårt med en robot og ha sex med andre over alt.. wow :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil anta at om en ser på forholdet til disse mennene og deres foreldre (og spesielt far), tror jeg det vil være mange fellestrekk.

En god del menn i denne generasjonen har blitt oppdratt passivt - ihvertfall for min del. Alle ting "vi" har gjort som familie, har vært å konsumere. Enten sitte foran TV-en, eller vært på ferie - gjerne hytta. Så dette er såklart ting jeg har tatt med meg videre, og lever derfor en forholdsvis passiv livstil. Oppå det, så blir jeg pålagt skam for å ha en slik livsstil, og der blir det konflikt. Jeg har tatt med meg mye av oppveksten, og når jeg ble "voksen" (det vil si myndig), så blir jeg møtt negativt for å følge den oppdragelsen.

Jeg hadde ikke noe maskulint forbilde, ikke noe å jobbe opp mot, ingen å imponere (annet enn å høre fra muttern at jeg aldri gjorde det bra nok). Selv om mor og far er enda gift, og de var begge tilstede fysisk i oppveksten, ble jeg ikke oppdratt. Ble aldri inkludert, ble bare foret mens foreldra mine livde livet slik de ville med meg på si - dvs at det ble hytteturer, skiturer og alt sånn, men alltid på deres premisser.

Så jeg, som sikkert mange andre av disse usynlige mennene har trukket oss tilbake. Vi er ikke funksjonelle i samfunnet, vi er i indre konflikt mot ytre krav. Det er også tabu å slite som mann. Vi får høre at vi skal ta oss sammen, manne oss opp, og klare oss på egenhånd. Mens alle andre grupper får tilrettelegging (uten at det nødvendigvis er behov for det). Vi blir pålagt skam, og pålagt mer skam når vi føler skam - fordi vi skal liksom ikke føle skam, vi skal bare ta oss sammen.

Så menn blir oppdratt uten noen retning i livet, alt er så stort og anonymt og skjult bak skranker. Mannlige idealer blir mobbet åpenbart i media, og vi får stadig lese om hvor fæle alle menn potensielt er. 

Det er som vi blir oppdratt som ødelagte kvinner, så påført skyld for å ikke være funksjonelle menn.

 

Det er vanskelig med mentale "skader". De synes ikke uttad. Det er lett å se at en som mangler et ben vil ha vanskeligere for å løpe maraton, men det er ikke lett å se at en person som ser normal utad har store plager som er et hinder til å delta i samfunnet.

 

Det kan høres ut som jeg er bitter, og det stemmer nok. Det er en prossess å jobbe med seg selv, og prøve å komme videre - og disse offentlige instansene er så som så når det gjelder bidrag.

 

Menn er menn, kvinner er kvinner. Og dette burde taes hensyn under oppdragelse.

Anonymkode: 53ce2...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 23.2.2016 at 10.51, Nicklusheletida skrev:

Så flere kvinner har ledd av dine akademiske utdannelser ? Jeg synes dette høres svært merkelig ut at du har truffet så mange røyer som du sier, som ler av en utdannelse. Hvorfor skulle de gjøre det ? Det må være noe som ikke stemmer her. Kan det ha vært noe med måten du presenterer deg selv på ?

Nei, ikke noe med måten jeg presenterte meg selv på.

Den ene var jurist og hadde en ledende stilling. Hun var maktgal og en manipulator. Jeg hadde ikke truffet henne tidligere. Vi håndhilste på hverandre da min sjef (en mann) presenterte oss. Jeg fikk ikke henne til sjef. Hun spurte om min bakgrunn. Da nevnte jeg bare nokså kort utdanning. Hun lo da...som om det var null verdt i hennes øyne, at hun selv hadde kommet så mye lengre. Arroganse til de grader, altså.

Kvinnelige kollegaer som hadde henne til sjef, var redd henne. Alle mine kollegaer mislikte henne, men ingen våget å si noe. En kollega fikk begynne på en annen avdeling fordi hun ikke var til å holde ut med. Ei dame fortalte at hun ofte ble veldig redd denne sjefsdama og ble anspent i nakken. Derfor måtte hun til fysikalsk behandling for å slippe nakkesmertene som kom når hun ble anspent. Kvinnelige psykopater finnes de også. Og det finnes kvinner med ulike grader av psykopatiske trekk uten av vi nødvendigvis ville kalt dem psykopater. Av en eller annen grunn er mitt inntrykk at alle sånne kvinnfolk er ekstremfeminister. Jeg kaller sånne kvinnfolk røyer og holder lang avstand.

 

Anonymkode: d8b3e...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke noe med måten jeg presenterte meg selv på.

Den ene var jurist og hadde en ledende stilling. Hun var maktgal og en manipulator. Jeg hadde ikke truffet henne tidligere. Vi håndhilste på hverandre da min sjef (en mann) presenterte oss. Jeg fikk ikke henne til sjef. Hun spurte om min bakgrunn. Da nevnte jeg bare nokså kort utdanning. Hun lo da...som om det var null verdt i hennes øyne, at hun selv hadde kommet så mye lengre. Arroganse til de grader, altså.

Kvinnelige kollegaer som hadde henne til sjef, var redd henne. Alle mine kollegaer mislikte henne, men ingen våget å si noe. En kollega fikk begynne på en annen avdeling fordi hun ikke var til å holde ut med. Ei dame fortalte at hun ofte ble veldig redd denne sjefsdama og ble anspent i nakken. Derfor måtte hun til fysikalsk behandling for å slippe nakkesmertene som kom når hun ble anspent. Kvinnelige psykopater finnes de også. Og det finnes kvinner med ulike grader av psykopatiske trekk uten av vi nødvendigvis ville kalt dem psykopater. Av en eller annen grunn er mitt inntrykk at alle sånne kvinnfolk er ekstremfeminister. Jeg kaller sånne kvinnfolk røyer og holder lang avstand.

 

Anonymkode: d8b3e...209

Det var én dame det, ikke flere damer. Og det er jo opplagt at denne ene personen ikke er helt tam. Kvinner kan like mye bli psykopater som menn. Menn har ikke enerett på den lidelsen. Det finnes gale damer og det finnes gale menn. Hun hadde vel uansett ikke vært en person du ønsket å leve med, med de personlighetstrekkene du forklarer at hun hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...