Gå til innhold

Usynlige menn - Samfunnets virkelig tapere


gråstein

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg forstår ikke utsagnet  til NHD som at det sier noe om hva som er gjeldende for kvinner, kun hva hans erfaring er når det gjelder menn. 

Og jeg tenker også det er forskjell på utsagnene om personer som ikke finner seg partner, og ikke klarer finne seg en partner. Jeg tenker det kan være mange grunner til at enkelte (både kvinner og menn) ikke har en partner. Det kan like godt ha med at man ikke kan se at man har noe å bidra med til en eventuell partner, eller ikke ønsker en partner.

Men her snakker vi vel om den som ønsker seg partner. 

Anonymkode: 6c57d...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men her snakker vi vel om den som ønsker seg partner. 

Anonymkode: 6c57d...626

Men det er en forskjell synes jeg på å klare å finne seg en partner og det å finne seg en partner, etter min mening. Det er vel også flere grader av å ønske seg partner. Det krever vel uansett at man gjør noe aktivt og man risikerer vel noe da uansett om man er mann eller kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der avslørte du deg selv. Tror du vi ikke har hørt sånn kjønnsfascisme før? Typisk folk på ytre venstre og deres klakører: Når menn finner seg kone i Østeuropa/fjerne østen, kalles de portordrebruder (utrolig nedlatende overfor de kvinnene!). Men om noen skulle nevne at kvinner finner seg ektefelle fra et land sør for Sahara (der de aller fleste er helt sorte) eller kjøper seg en fattig sugarboy i Karibien, blir man kallt rasist.

Om en manns ønske om å finne kone er mest motivert av fast sexpartner, er han en gris. Men når enslige kvinner drar til København for kunstig inseminasjon, da er det norske menn som er sexgriser og skyld i hennes barnløshet.

8. mars? Latterlig tåpelig fenomen for dem ytre venstre fløy, aggressive mannehatere. Strengt tatt NAV burde vært nedlagt for deres skyld så de måtte ta ansvar for eget liv.

Anonymkode: d8b3e...209

All min forståelse for å ikke gidde å lese hele tråden før du tar fram sabelen, så denne gangen skal jeg hjelpe deg.

Begrepene i kursiv er Anonymkode: c2659...cf6, Anonymkode: 4b591...053 og Anonymkode: 1f82f...788 sine, ikke mine. Jeg setter dem til og med i i kursiv + skriver at de er skrevet av andre i tråden sånn at det skal være tydelig, og årsaken til at jeg siterer dem er at de understreker mitt poeng i tråden.

Dersom du vil sjekke finner du innleggene til de fintfølende og høflige begreps-innførerne på side 1, 2 og 3 i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg vil si det så enkelt som at de mennene som ikke klare å skaffe seg en partner både ER ekstremt sære OG insisterer på å fortsette å være det.

Som sagt tidligere er jeg mer forundret over at mange tross alt har en partner enn jeg forundres over de angivelig mange som ikke har en.

Undringen innfris vel med en skilsmisserate på 45 prosent eller så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men ville bare si at det er mange kvinner som også føler seg usynlige og uatraktive for menn på samme måte som trådstarter beskriver. Vet at det ikke er bare et manneproblem. Og det syns jeg må være lov å si. Og jeg er enig i at det er trist at mennesker skal føle seg usynlige, uansett om det er menn eller kvinner.

Anonymkode: 5e21e...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest hele tråden, men ville bare si at det er mange kvinner som også føler seg usynlige og uatraktive for menn på samme måte som trådstarter beskriver. Vet at det ikke er bare et manneproblem. Og det syns jeg må være lov å si. Og jeg er enig i at det er trist at mennesker skal føle seg usynlige, uansett om det er menn eller kvinner.

Anonymkode: 5e21e...3f1

Svarer bare for meg selv, men jeg deler ditt syn (og det er jeg sikker på at de andre gjør også). Syns det er trist - uavhengig av kjønn - at noen føler seg usynlige og ensomme, men syns likevel ikke det motsatte kjønn skal få skylda. Det er det jeg har reagert på i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21.2.2016 at 11.48, AnonymBruker skrev:

Hva med oss kronisk single, barnløse kvinner? Ingen skriver bekymringskronikker om oss. 

Anonymkode: 6c57d...626

Enig! Ingen skriver bekymringskronikker om oss, bare stirrer "medfølelende" på oss med "stakkars deg som ikke har barn" blikket og undrer på "hva som er feil med oss" Trist

Anonymkode: 5e21e...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Kayia skrev:

Svarer bare for meg selv, men jeg deler ditt syn (og det er jeg sikker på at de andre gjør også). Syns det er trist - uavhengig av kjønn - at noen føler seg usynlige og ensomme, men syns likevel ikke det motsatte kjønn skal få skylda. Det er det jeg har reagert på i denne tråden :)

Nettopp, helt enig med deg :) Hilsen hun du svarte på meldingen på :)

Anonymkode: 5e21e...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Maglor said:

Skjønner.

Men siden temaet for denne tråden er "Usynlige menn - samfunnets virkelige tapere", er det de usynlige mennene det er noe galt med? Eller kvinnene? Eller bare slik verden er?

Selv heller jeg mot alternativ 3, og jeg tror heller ikke de har det så ille som noen påstår. Jeg tror også det er "noenlunde rettferdig" i Norge i dag, mellom kjønnene. Men men.

Det finnes sikkert menn som kommer til kort uten at det er så mye galt med dem, men å legge skylden på kravstore kvinner blir for lettvint. Noen menn er sjenerte, noen er lite flinke til å gi av seg selv, noen er for satte i vanene sine, noen har sykdommer som begrenser dem osv, men det er mye man kan forandre på hvis viljen er der. Og kan det ikke forandres på må man vel heller gå for å "selge inn" det som er positivt med en? Det nytter i alle fall ikke å furte og legge alt skyld på de som ikke er interessert i dem. Hvis de virkelig vil ha en partner og gang på gang opplever å bli avvist tror jeg det må være noe de gjør galt selv om de ikke vil innrømme eller ser det selv. Hvis det ikke finnes allerede bør noen starte med kurs og coaching for folk som trenger hjelp til å bli/fremstå som attraktive partnere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eventuelt er man for psyk til å fungere i hverdagen. Og sånn har det vært i årevis og sånn forblir det da helsevesenet er en stor vits.

Anonymkode: 4b591...053

" Og sånn forblir det "

Du brekrefter jo det han sier nå , noe så grundig. Han sa:   " Insisterer på å fortsette å være det " Du sa : " Og sånn forblir det "

Helsevesenet sin skyld og damene sin skyld. Aldri ens egen skyld.

Hva med å si til seg selv: - Sånn skal det ikke forbli, ta ansvar for det selv, forsøke å gjøre noe med det.  Sikkert mange damer som er i din situasjon og som gjerne skulle hatt en kjæreste og sammen kunne dere laget tilværelsen litt triveligere for hverandre.

Kanskje er sjekkemarkedet begrenset, men muligheten er der for de fleste. De fleste par jeg ser er noenlunde på samme nivå og jeg synes ikke man kan  forvente mer fra andre enn fra seg selv.

Noen menn trenger å justere kravene sine til en kjæreste litt også, så kan det hende det ordner seg. Det finnes så mange ulike par og alle er ikke like " vellykkede"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Ingen skriver bekymringskronikker om oss, bare stirrer "medfølelende" på oss med "stakkars deg som ikke har barn" blikket og undrer på "hva som er feil med oss" Trist

Anonymkode: 5e21e...3f1

Ja, vet. :( Den neste som spør meg om hvorfor jeg ikke har barn, skal få til svar: fordi jeg ikke har vært gravid. Eller så kan jeg spørre om hvorfor de selv har barn. 

Anonymkode: 6c57d...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg liker at "siste innlegg" fylles opp av mer enn psykiatritråder.. hvor lenge klarer folket å holde liv i denne tro, det er godt lesestoff til morgenkaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg må si jeg liker at "siste innlegg" fylles opp av mer enn psykiatritråder.. hvor lenge klarer folket å holde liv i denne tro, det er godt lesestoff til morgenkaffen.

Ja dette har vært et sjeldent tilfelle :) Og så midt i vinterferien for mange da. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, morsan skrev:

Ja dette har vært et sjeldent tilfelle :) Og så midt i vinterferien for mange da. ;) 

 

Hahaha ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plight of the Common Man

Dette er en Salig Suppe, men det er feminin intelligens å multitaske går det jo frem... skal vedde på at tråden handler om minst 15 ulike tema, og alle tror det er samme tema... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Maglor skrev:

Okay Kayia jeg tror deg, du ville ikke knullet Henry Kissinger. :D 

Herre, merkedag!! :D Jeg har klatret opp og  krysset i taket Maglor :D;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Nicklusheletida said:

" Og sånn forblir det "

Du brekrefter jo det han sier nå , noe så grundig. Han sa:   " Insisterer på å fortsette å være det " Du sa : " Og sånn forblir det "

Helsevesenet sin skyld og damene sin skyld. Aldri ens egen skyld.

Hva med å si til seg selv: - Sånn skal det ikke forbli, ta ansvar for det selv, forsøke å gjøre noe med det.  

Dette forstår virkelig ikke dere friske og vellykkete. Nei, det er ikke så enkelt. Har en person så mye angst at h*n knapt kommer seg i butikken for melk og brød er det håpløst. Og helsesvesnet føles elendig når en helse tiden blir nedørioritet.

Anonymkode: 4b591...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kayia skrev:

Herre, merkedag!! :D Jeg har klatret opp og  krysset i taket Maglor :D;) 

Flere kryss? 

Hva om Henry var ung igjen, fremdeles uaktuelt? ;)

6526215_f520.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maglor skrev:

Flere kryss? 

Hva om Henry var ung igjen, fremdeles uaktuelt? ;)

6526215_f520.jpg

 

Umulig å si uten å ha truffet han. Både utseende og personlighet vettu... ;) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Umulig å si uten å ha truffet han. Både utseende og personlighet vettu... ;) 

Kissinger er en sjarmør han vettu :lol:

henry.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...