Gå til innhold

Usynlige menn - Samfunnets virkelig tapere


gråstein

Anbefalte innlegg

Den 2/21/2016 at 11.48, AnonymBruker skrev:

Hva med oss kronisk single, barnløse kvinner? Ingen skriver bekymringskronikker om oss. 

Anonymkode: 6c57d...626

Dere er nok for kravstore.

Anonymkode: 1f82f...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Kayia skrev:

Det er jo ikke gitt at norske kvinner er f o r kravstore, men kanskje en del menn ikke holder mål? Kanskje de rett og slett bør skjerpe seg og framstå som mer attraktive?

Ikke lett når man er født stygg, ikke har utdanning og ikke jobb (ufør).

Anonymkode: 1f82f...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/21/2016 at 12.53, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg tror det er fordi menn generelt på gruppenivå er flinkere til å gi uttrykk for sine følelser.

Kvinner holder det kanskje mer inni seg. 

Nei, kvinner er nok flinkere til å gi uttrykk og snakke om følelser.

Den 2/21/2016 at 12.53, Madelenemie skrev:

Personlig tror jeg dette går lite på kjønn, og i vertfall har det ingenting med kvinnekampen å gjøre.

Hvofor skal kvinner ha spesialbehandling?

Anonymkode: 1f82f...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Gargamel skrev:

Når det gjelder menn på bygda skal man vel ikke tro at alle er dumme og stygge. Det er ofte kvinneunderskudd fordi jentene flytter til byen. En del menn kan være veldig bra ektefelle-materiale, men mangler selvtillit i forhold til jenter og tør ikke ta initiativ. Jeg tror mange som kommer hit fra Thailand eller Russland vet hva de går til og får det bra. Mange av dem er kjent med gårdsarbeid også.

Men disse mennene blir uglesett av feministene.

Anonymkode: 1f82f...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/21/2016 at 11.01, Nicklusheletida skrev:

Siden 2011 har det vært flere menn enn kvinner i Norge og tallet vokser pga at det kommer mange enslige menn i Norge fra andre land. 

Det sier jo litt om hvor uattraktive norske menn er når norske kvinner foretrekker muslimske menn.

Anonymkode: 1f82f...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det sier jo litt om hvor uattraktive norske menn er når norske kvinner foretrekker muslimske menn.

Anonymkode: 1f82f...788

Det sier jo litt om hvor uattraktive norske menn er når norske kristne kvinner foretrekker muslimske menn.

Anonymkode: 1f82f...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
43 minutter siden, Kayia skrev:

Det er jo ikke gitt at norske kvinner er f o r kravstore, men kanskje en del menn ikke holder mål? Kanskje de rett og slett bør skjerpe seg og framstå som mer attraktive?

Hvorfor er det ikke motsatt?  Hvorfor er det ikke sånn at mange kvinner ufrivillig forblir barnløse, og at menn bare holder seg til de mest attraktive kvinnene? Er det lettere for kvinner å "holde mål"? Statistikken sier at det er sånn, selv om noen unntak står frem her.

Ja, jeg tror damer er mer opptatt av å gjøre seg attraktive, og jeg tror også menn har færre krav, særlig når det gjelder hva kvinner gjør med livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lett når man er født stygg, ikke har utdanning og ikke jobb (ufør).

Anonymkode: 1f82f...788

Er det ikke? Ser da rett som det er par der hun er hottere enn han, og kjenner mange uten utdanning som er i parforhold. I mitt gamle nabolag var det mange uføre også, og selv kjenner jeg noen som er 50% ufør. Alle disse lever i parforhold. Men i tillegg til disse "kjennetegnene" er dette snill, omtenksomme mennesker med orden på andre ting en partner gjerne ønsker og etterspør. Her inne ser jeg rett som det er at folk ikke vasker seg eller bostedet sitt, og da syns jeg virkelig ikke partnere er kravstore om de takker nei takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Gargamel skrev:

Hvorfor er det ikke motsatt?  Hvorfor er det ikke sånn at mange kvinner ufrivillig forblir barnløse, og at menn bare holder seg til de mest attraktive kvinnene? Er det lettere for kvinner å "holde mål"? Statistikken sier at det er sånn, selv om noen unntak står frem her.

Ja, jeg tror damer er mer opptatt av å gjøre seg attraktive, og jeg tror også menn har færre krav, særlig når det gjelder hva kvinner gjør med livet sitt.

Jeg tror faktsik at mange av de barnløse, single kvinnene er flinkere til å skaffe seg nettverk og hobbyer enn barnløse, single menn, og derfor ikke framstår som usynlige tapere (for å bruke trådstarters begrep) selv om de er alene.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg tror faktsik at mange av de barnløse, single kvinnene er flinkere til å skaffe seg nettverk og hobbyer enn barnløse, single menn, og derfor ikke framstår som usynlige tapere (for å bruke trådstarters begrep) selv om de er alene.

Hei!

Om det er sånn, så kan jo nettopp det være fordi de er mer løsningsorienterte.

Og som jeg tidligere skrev, en del menn er kanskje såpass følsomme at de blir sittende fast i følelsene, og ikke finner en vei ut av dem, de blir kanskje sittende fast i fortvilelsen.

Jeg vet ikke, og mulig er dette nokså likt fordelt, det kan hende, og burde være det mest sannsynlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kayia skrev:

Er det ikke? Ser da rett som det er par der hun er hottere enn han, og kjenner mange uten utdanning som er i parforhold. I mitt gamle nabolag var det mange uføre også,

Men ingen i snobbestøket du bor nå?

10 minutter siden, Kayia skrev:

og selv kjenner jeg noen som er 50% ufør. 

Wow, du kjenner noen som er femti prosent ufør, det var storsinnet!

Anonymkode: 18051...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 minutt siden, Kayia skrev:

Jeg tror faktsik at mange av de barnløse, single kvinnene er flinkere til å skaffe seg nettverk og hobbyer enn barnløse, single menn, og derfor ikke framstår som usynlige tapere selv om de er alene.

Jeg vil tro færre kvinner enn menn er totalt einstøinger, men når en så stor andel av menn ufrivillig havner utenfor er de ikke bare emeritter som ikke har vett til å vaske seg.

Jeg kjenner mange single, barnløse menn som er snille, sosiale og ressurssterke (og det tipper jeg du også gjør). Jeg lurer mange ganger på hvorfor de aldri får seg dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Om det er sånn, så kan jo nettopp det være fordi de er mer løsningsorienterte.

Og som jeg tidligere skrev, en del menn er kanskje såpass følsomme at de blir sittende fast i følelsene, og ikke finner en vei ut av dem, de blir kanskje sittende fast i fortvilelsen.

Jeg vet ikke, og mulig er dette nokså likt fordelt, det kan hende, og burde være det mest sannsynlige.

Jeg så at du skrev dette, men jeg tror det er motsatt av det du sier. Vi vet fra forskning at eldre kvinner greier seg bedre enn eldre menn, nettopp fordi damer på gruppenivå er flinkere sosialt og bedre til å kommunisere. Menn blir lettere sittende inne alene og sutre og blir særere og særere (for å sette det på spissen), mens kvinner er ute på aktiviterer og opprettholder sosiale nettverk etter at de har blitt pensjonister. Jeg ser ikke bort fra at dette gjelder yngre, single, barnløse heller.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Kayia skrev:

Her inne ser jeg rett som det er at folk ikke vasker seg eller bostedet sitt

Kanskje man er så langt nede og uten fremtidshåp at man ikke ser poenget?

Anonymkode: 18051...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ingen i snobbestøket du bor nå?

Wow, du kjenner noen som er femti prosent ufør, det var storsinnet!

Hei der var du igjen gitt! Lenge siden du har liret av deg noe gørr nå - du har kanskje vært opptatt av å "ta" Tonie de siste dagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje man er så langt nede og uten fremtidshåp at man ikke ser poenget?

Anonymkode: 18051...797

Dersom det er sånn det er fatt skal man kanskje være forsiktig med å kalle de som ikke vil dele hus, seng og mangel på framtidstro kravstore syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg så at du skrev dette, men jeg tror det er motsatt av det du sier. Vi vet fra forskning at eldre kvinner greier seg bedre enn eldre menn, nettopp fordi damer på gruppenivå er flinkere sosialt og bedre til å kommunisere. Menn blir lettere sittende inne alene og sutre og blir særere og særere (for å sette det på spissen), mens kvinner er ute på aktiviterer og opprettholder sosiale nettverk etter at de har blitt pensjonister. Jeg ser ikke bort fra at dette gjelder yngre, single, barnløse heller.

ok, da tok jeg feil

takk for opplysningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg kjenner mange single, barnløse menn som er snille, sosiale og ressurssterke (og det tipper jeg du også gjør). Jeg lurer mange ganger på hvorfor de aldri får seg dame.

Jeg kjenner både single, barnløse menn OG kvinner som er snille, sosiale og ressursterke, det har du helt rett i - og jeg fatter heller ikke at de ikke får seg partner :) Men disse framstå hverken som "usynlig" eller "tapere", så det er vel egentlig ikke disse TS debatterer her? De usynlige mennene tror jeg er usynlig fordi de ikke mestrer det sosiale, og jeg er sannelig ikke sikker på at man hadde sett dem der ute om de hadde en kone heller egentlig?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kayia skrev:

Hei der var du igjen gitt! Lenge siden du har liret av deg noe gørr nå - du har kanskje vært opptatt av å "ta" Tonie de siste dagene ;)

Kanskje fordi jeg misliker selvgode, snobbete og nedlatende karrierekvinner?

Anonymkode: 18051...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det at vi kvinner alltid har vært nødt til å gjøre oss attraktive for å bli godkjent og valgt spiller inn her. Vi er vant til å tilpasse oss for å passe inn, og til å gjøre en god egeninnsats for å bli godkjent både når det gjelder utseende og annet. Vi er nok litt mer sosialt smidige fordi vi har mye trening i å spille ulike roller. Gode kommunikasjonsevner og evne til å tilpasse oss. Vi kan tilpasse oss uten å virke svake. Jeg ser overhodet ikke sånn på det, men jeg har møtt en del menn som ser på det å tilpasse seg som svakhet. For menn altså, for kvinner er det forventet.  Det er sikkert mye som spiller inn her, men jeg tror denne "svakheten" er en av grunnene til at vi klarer oss bedre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...