Gå til innhold

Usynlige menn - Samfunnets virkelig tapere


gråstein

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De = kvinner/feminister?

Det er vel ikke ensomheten, som er verst? Kanskje heller forakten og nedlatenheten fra andre?

Vet ikke om det er riktig, men mitt inntrykk er at slik forakt mot usynlige menn nesten bare

kommer fra feminister og karrierekvinner. Hva tenker folka her om det?

Anonymkode: 64062...8de

Jeg tenker du har rett.

Anonymkode: 18051...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usynlige menn må virkelig være helt usynlige for jeg har aldri hørt om dem ,ikke  kjenner jeg noen heller  verken i familien eller blandt  venner eller bekjente. 

Å gjøre seg selv synlig er opp til hver enkelt det får være måte på hva samfunnet skal hjelpe med folk har til alle tider vært mer eller mindre utadvendt. 

Å kjøpe kone fra Asia gjøre en kanskje mer synlig men på en negativ måte det har med at de fleste synes det er umoralsk å kjøpe andre mennesker. 

Hva kan en gjøre når norske kvinner er for kravstore?

Anonymkode: 18051...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan en gjøre når norske kvinner er for kravstore?

Anonymkode: 18051...797

I min ungkarstid var kravstorheten inntrykket. Ingenting var visst godt nok for dem. Ei dame jeg traff, så seg om etter en som så ut som filmstjerne, hun sa det rett ut. Jeg hadde kanskje noen små hakk igjen til det.....men altså ikke godt nok.

Meg: veldig grei, god utdanning, god inntekt, røyker ikke, utseende bedre enn de aller fleste. Likevel.... mistroheten til menn generelt og negativ innstilling i utgangspunktet var veldig vanskelig å forholde seg til. Noe annet som forundret meg, viljen til å yte noe for at vi kunne ha det bra sammen, var ytterst liten.....

Sånn i ettertid kan det være lett å være etterpåklok og si at jeg burde ha sett meg om etter et kvinnfok helt andre steder enn i Norge.

Anonymkode: 64062...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gråstein skrev:

Jeg syntes verdiløse menn skulle vært utryddet. Vi er helt er bare en belastning for samfunnet, helt uten nytte eller verdi.

Hei!

Det kan være at noen av dere har unnikende pf, eller noe sånt i den retningen, 

Da tror jeg man er tett i ørene og blind for øynene, for komplimenter, akkurat som du gråstein er :rolleyes:

(jeg kjenner til tilstanden, for jeg tror umakenverdt må ha noe sånt)(uansett så går alt rett i dass eller hun ikke er verdt det, sånn føles det når jeg svarer)

Og du Gråstein sjarmerer vel litt for mange til å skulle være en belastning, syns du ikke-) tenk deg om:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

I mitt arbeid treffer jeg et utall lite kravstore partnere av begge kjønn, så jeg tror ikke det er der hunden ligger begravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

I mitt arbeid treffer jeg et utall lite kravstore partnere av begge kjønn, så jeg tror ikke det er der hunden ligger begravet.

OK. Men kvinner viser ikke mye initiativ som menn, så de slipper opplevelsen av tidlige avvisninger så ofte som menn.

Dessuten tror jeg at kvinner avviser på en annen måte enn menn. Og der kommer nedlatenheten og forakten inn.

Ved mange og tidlige avvisninger, er det lett å gå ned i "kjelleren" og gi opp. Slik opplevde jeg livet den gangen....

Anonymkode: 64062...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Inner self said:

Jeg liker ikke att de automatisk stempler "oss" som tapere. Det er vel ikke alle som er "ensomme" ufrivillig? Akkuratt som A4 er det eneste som kan gi en mann vinner stemplet?`Greit viss folk skal stemple meg som taper altså, men jeg ser ikke på meg selv som det. Faen ass.

Jeg tror det som menes med taper i denne sammenhengen bare handler om at man er lavt på den sosiale rangstigen, med økonomi, utdannelse, sosialt nettverk, familie etc. Sånn sett er jo alle trygdelassiser tapere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner er helt sikkert like kravstore, men det er på ulike områder man stiller krav. En sjenert og forsagt kvinne er mer ettertraktet blant menn enn sjenerte og forsagte menn er blant kvinner. Menn, derimot, har kanskje større krav til en flott rumpe. Men hvis konen ikke jobber kan hun dra på Sats hver dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg tror samfunnet forventer mer at menn skal klare seg selv, og ikke være offer som trenger hjelp. Det er et inngrodd kjønnsrollemønster hos nesten alle. Hvis det kommer en 30 år gammel kvinnelig flyktning får hun mer sympati enn en 30 år gammel mann med skjegg og hårete armer, selv om det er like synd på dem. Den største unnlatelsessynden er kanskje at mannlige prostituerte blir helt oversett. Det er kanskje ikke så interessant for noen av partene i likestillingsdebatten siden kundene stort sett også er menn. De står rimelig langt nede på rangstigen i samfunnet. Å suge p*** for å få råd til dop er ekstra uglamorøst og tabubelagt for en gutt. Det er nok mindre komplisert for de fleste å synes synd på en ung jente i samme situasjon.

Jeg vil ikke skylde på feministene spesielt. De kjemper jo bare for sine. Problemet er vel at mange menn egentlig også føler at gutter og menn bør klare seg selv. Jeg føler det litt sånn jeg også, men prøver å være rasjonell og se forbi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt problemer med å få kjæreste, da jeg har prøvd. Men du kan ikke vente deg veldig ettertraktede damer. Du må prøve å få noen på samme nivå, eller aller helst "lavere".

 

Ett annet fenomen er jo stempling av den "heterosexuelle hvite mannen" som bortskjemt og en som bare bør "holde kjeft". Jeg har ikke spessielt stort nettverk, men jeg har flere feminister på facebook, som komme med regler om "den heterosexuelle hvite mannen", og hvordan det ikke er "synd" på ham. I det offentlige ordskiftet så har vel homofile Jonas Gardell prøvd å bruke det som ett argument mot han som skrev min kamp bøkene.

 

Det er de fattige delene av "den heterosexuelle hvite mannen" som stemmer FRP eller republikanerne også. Så misnøyen til den gruppen kan merkes da figurer som Trump blir populær. Gjerne den typen politikere som fremstår som litt uintelligente. Så att det er noe der, det er det. Det er ofte også den gruppen som blir tapere på "kjønnsmarkedet" altså de fattige hvite menn.

Endret av Inner self
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Inner self said:

Ett annet fenomen er jo stempling av den "heterosexuelle hvite mannen" som bortskjemt og en som bare bør "holde kjeft". Jeg har ikke spessielt stort nettverk, men jeg har flere feminister på facebook, som komme med regler om "den heterosexuelle hvite mannen", og hvordan det ikke er "synd" på ham. I det offentlige ordskiftet så har vel homfile Jonas Gardell prøvd å bruke det som ett argument mot han som skrev min kamp serien.

Jeg syns slik tankegang blir for dum. Hva er hensikten med å forholde seg til så generelle grupper i samfunnet? Det er ingen legitim "kvinnekamp" lenger, i Norge, fordi gruppen kvinner ikke lenger er diskriminert i forhold til gruppen menn. Ja, det er mange "subgrupper" av kvinner som har en urettferdig posisjon i samfunnet, men da er det den subgruppen man må ta utgangspunkt i, ikke gjøre det til noen generell "kvinnekamp", for det dreier seg ikke om kvinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Gargamel said:

Jeg vil ikke skylde på feministene spesielt. De kjemper jo bare for sine.

Hvis de bare kjemper for sine egne, så er det jo akkurat det samme som at menn kjemper for lederstillinger og høyere lønn enn kvinnene. Da er det ingen grunn til å innføre kjønnskvotering, om man ikke ønsker det - siden det bare er en kamp. Så hvis det er sånn det er, så syns jeg Norges alfahanner skal kjøre på og ta tilbake det tapte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt nærområde så er det en kvinnekamp jeg skulle heiet på, og det er de muslimske kvinnene sin. Dette ignorerer mange Ottar aktige feminister. Der er det virkelig behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutes ago, Inner self said:

I mitt nærområde så er det en kvinnekamp jeg skulle heiet på, og det er de muslimske kvinnene sin. Dette ignorerer mange Ottar aktige feminister. Der er det virkelig behov.

Ottar, ja... de liker jo praksis med skaut og burka, fordi det hindrer sexifisering.

Det er til å bli kvalm av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel kuppet feministbegrepet. På samme måte som SOS rasisme kuppet antirasismen. Masse ekstremvenstre, og noen fine ord om att alle er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Gargamel said:

Jeg tror samfunnet forventer mer at menn skal klare seg selv, og ikke være offer som trenger hjelp. Det er et inngrodd kjønnsrollemønster hos nesten alle. Hvis det kommer en 30 år gammel kvinnelig flyktning får hun mer sympati enn en 30 år gammel mann med skjegg og hårete armer, selv om det er like synd på dem. Den største unnlatelsessynden er kanskje at mannlige prostituerte blir helt oversett. Det er kanskje ikke så interessant for noen av partene i likestillingsdebatten siden kundene stort sett også er menn. De står rimelig langt nede på rangstigen i samfunnet. Å suge p*** for å få råd til dop er ekstra uglamorøst og tabubelagt for en gutt. Det er nok mindre komplisert for de fleste å synes synd på en ung jente i samme situasjon.

Jeg vil ikke skylde på feministene spesielt. De kjemper jo bare for sine. Problemet er vel at mange menn egentlig også føler at gutter og menn bør klare seg selv. Jeg føler det litt sånn jeg også, men prøver å være rasjonell og se forbi det.

Jeg mener det er mennenes egen skyld at samfunnet forventer mer av dem. De har vel til alle tider framstilt seg som overlegne kvinner? De har vært så mye sterkere og smartere, og kvinner og barn har vært nærmest hjelpeløse uten deres beskyttelse. Om det stemmer eller ikke skal jeg ikke mene så mye om, men menn har brukt det for alt det er verdt, så det vil nok ta litt tid å skjønne at de kanskje ikke alltid er så sterke og overlegne likevel. Jeg tror vi alle trenger litt tid til å venne oss til at alle menn kanskje ikke nødvendigvis er så mye sterkere, og kanskje det særlig er mennene som sliter som selv trenger å justere selvbildet og finne sin bås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, tonie said:

Jeg mener det er mennenes egen skyld at samfunnet forventer mer av dem. De har vel til alle tider framstilt seg som overlegne kvinner? De har vært så mye sterkere og smartere, og kvinner og barn har vært nærmest hjelpeløse uten deres beskyttelse. Om det stemmer eller ikke skal jeg ikke mene så mye om, men menn har brukt det for alt det er verdt, så det vil nok ta litt tid å skjønne at de kanskje ikke alltid er så sterke og overlegne likevel. Jeg tror vi alle trenger litt tid til å venne oss til at alle menn kanskje ikke nødvendigvis er så mye sterkere, og kanskje det særlig er mennene som sliter som selv trenger å justere selvbildet og finne sin bås.

Jeg har ingenting å gjøre med hva noen som helst annen mann har gjort, sagt eller ment. Er det vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, PNG said:

Jeg har ingenting å gjøre med hva noen som helst annen mann har gjort, sagt eller ment. Er det vanskelig?

Nei, men da må du til gjengjeld  forstå at jeg ikke har noe å gjøre med hva noen som helst annen kvinne har gjort, sagt eller ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, tonie said:

Nei, men da må du til gjengjeld  forstå at jeg ikke har noe å gjøre med hva noen som helst annen kvinne har gjort, sagt eller ment.

Jeg syns det er ugreit å bli tillagt egenskaper jeg verken har eller har gitt utrykk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...