Gå til innhold

Usynlige menn - Samfunnets virkelig tapere


gråstein

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Til anonym 788: Foretrekker de muslimske menn da ? Det tror jeg ikke storparten gjør.

Jeg bare svarte på hvorfor det er flere og barnløse menn enn single og barnløse damer. Det er fordi det er flest menn i Norge og da må det nødvendigvis bli slik.

Det er nok ikke bare det som er grunnen. Det er ikke *så* stort overskudd av menn.

Den 21.2.2016 at 1.02, tonie skrev:

Jeg mener det er mennenes egen skyld at samfunnet forventer mer av dem. De har vel til alle tider framstilt seg som overlegne kvinner? De har vært så mye sterkere og smartere, og kvinner og barn har vært nærmest hjelpeløse uten deres beskyttelse. Om det stemmer eller ikke skal jeg ikke mene så mye om, men menn har brukt det for alt det er verdt, så det vil nok ta litt tid å skjønne at de kanskje ikke alltid er så sterke og overlegne likevel. Jeg tror vi alle trenger litt tid til å venne oss til at alle menn kanskje ikke nødvendigvis er så mye sterkere, og kanskje det særlig er mennene som sliter som selv trenger å justere selvbildet og finne sin bås.

Nå snakker du til "mennene" som om det var én og samme person. Startinnlegget handlet om de som er beskjedne, svake og ydmyke. Med "svak" mener jeg f.eks lite skoleflink og/eller psykisk syk.

Det er i alle fall ikke deres feil at menn som gruppe fremstår som sterke. Ellers er jeg enig i det du skriver, at samfunnet ikke klarer å se på menn som noen som trenger hjelp. Den hjelpen det er snakk om kunne f.eks vært tiltak for å få gutter gjennom skolesystemet og i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutes ago, Gargamel said:

Det er nok ikke bare det som er grunnen. Det er ikke *så* stort overskudd av menn.

Nå snakker du til "mennene" som om det var én og samme person. Startinnlegget handlet om de som er beskjedne, svake og ydmyke. Med "svak" mener jeg f.eks lite skoleflink og/eller psykisk syk.

Det er i alle fall ikke deres feil at menn som gruppe fremstår som sterke. Ellers er jeg enig i det du skriver, at samfunnet ikke klarer å se på menn som noen som trenger hjelp. Den hjelpen det er snakk om kunne f.eks vært tiltak for å få gutter gjennom skolesystemet og i jobb.

Jeg snakker om menn og kvinner på gruppenivå og med "svak" tenker jeg ikke psykisk syk eller skolesvak, men menn som av ulike grunner ikke helt greier å leve opp til det tradisjonelle mannisdealet. Jeg er fullt klar over at menn er like forskjellige som kvinner. Selv er jeg for eksempel ikke like sosialt smidig som kvinner flest, jeg er mye mer kantete og stri(men kan hvis jeg må), men jeg regner inn meg selv i gruppen likevel. Det er like lite deres skyld at menn fremstår som sterke som det er min skyld at kvinner fremstår som hjelpeløse. Det er muligens litt min skyld at enkelte synes at kvinner fremstår som vrange, men sånn får det nå bare være:) Jeg orker ikke å leve innenfor de trange rammene som eksisterer for flinke kvinner, men jeg tar ansvar for min egen lykke og forventer ikke at noen skal legge til rette for meg. 

Jeg er veldig enig i at vi trenger å se på tiltak for å gjøre det lettere for gutter og menn å finne sin plass, for det ser ut som det er en god del av dem som havner utenfor eller aldri kommer inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
49 minutter siden, morsan skrev:

Tja, jeg tenker at det er annet enn kresenhet. Enkelte single "skylder" på at de er så kresne, som om vi som finner en ny kjæreste i godt voksen alder nærmest har tatt det vi kunne få. Jeg tror det handler både om å orke å fortsette å gjøre en innsats for å finne noen etter mange år (det kommer ingen passende kjærestekandidat hjem til en i sofaen!), og også å åpne opp for å se "utenfor boksen". Kan man fx finne en passende kandidat utenfor et bestemt aldersspekter , høydespekter, utdannelsesgrad osv. Og dette gjelder begge kjønn.

 

Ja. Innlegget mitt var litt spøkefullt og litt seriøst. Jeg kjenner en single dame som prøvde å finne seg mann på nettet. Hun fant en hvor alt klaffet, men så la hun merke til at han hadde små hender, og dermed var det over. (Hun så det absurde i det selv også, bare så det er sagt). Tror ikke jeg ville hengt meg opp i den type bagateller som kåt 18-åring. Jeg ville ikke gjort det nå heller, for den saks skyld, men jeg ville sikkert gått mer bevisst etter visse egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Maglor skrev:

Det er klart hva kvinner går etter når denne karen veltet seg i vakre damer :lol:

FB-Status-24143-statusmind.com.jpg

Henry Kissinger hadde jeg spist middag med når som helst, men jeg kan vanskelig se for meg å krype til køys med han (eller andre presidenter med unntak av JFK ;)). Uavhengig av egne preferanser kan jeg skjønne at interessante menn som Kissinger har mer draget enn kjedelige menn... 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

Henry Kissinger hadde jeg spist middag med når som helst, men jeg kan vanskelig se for meg å krype til køys med han (eller andre presidenter med unntak av JFK). Uavhengig av egne preferanser kan jeg skjønne at interessante menn som Kissinger har mer draget enn kjedelige menn...

Thanks for making my point. Kissinger var dog ikke president. 

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
3 minutter siden, Kayia skrev:

Henry Kissinger hadde jeg spist middag med når som helst, men jeg kan vanskelig se for meg å krype til køys med han (eller andre presidenter med unntak av JFK ;)). Uavhengig av egne preferanser kan jeg skjønne at interessante menn som Kissinger har mer draget enn kjedelige menn... 

Obama når altså ikke helt opp til din standard? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gargamel skrev:

Obama når altså ikke helt opp til din standard? ;-)

Haha, jo Obama er kjekk nok han, hjelpes. Men det er ikke sex jeg tenker når jeg ser han likevel... Samme med Jens eller Jonas det, kjekke menn for all del- men jeg tenker altså middag, ikke sex ;) Sikkert en defekt hos meg det der... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Maglor skrev:

Thanks for making my point. Kissinger var dog ikke president. 

Eh, så sa jeg vel at jeg ikke ville ligget med han, og det var vel dét som var poenget ditt at kvinner ville? Eller mente du afrodisium i betydningen "få opp appetitten på MAT"? :D ;) Ad president, stemmer - jeg vet jo det godt forsåvidt. Anbefaler selvbiografien hans - viser mye av det jeg syns er mest antennende med sånne menn: det GRANDIOSE egoet ;) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kayia skrev:

Eh, så sa jeg vel at jeg ikke ville ligget med han, og det var vel dét som var poenget ditt at kvinner ville? ;) Ad president, stemmer - jeg vet jo det godt forsåvidt. Anbefaler selvbiografien hans - viser mye av det jeg syns er antennende med sånne menn: det GRANDIOSE egoet 😉

Jaja naturligvis. Veldig, veldig avtennende det. Bare personligheten hans som er interessant. Ikke noe seksuelt i det hele tatt nei. Nop. Men etter en bedre middag, en hyggelig samtale og noen glass vin med Mr Kissinger......  :lol:

Synes ikke det er noe rart at damer tiltrekkes av makt og penger, like lite som det er rart at menn tiltrekkes av fine pupper og rumper. 

 

Bush Jr slappin` dat booty!

Bush-Volleyball-460_788570c.jpg

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskearten er så nydelig skapt. Mennene som tiltrekkes av utseende og underdanighet og kvinnene som tiltrekkes av makt er perfekt tilpasset hverandre og lever lykkelig alle sine dager, og så kan vi andre styre med vårt og ha det fint:)

Tenk å ligge med Donald Trump, da. Noen gjør jo det også. Gudbedre... Stakkars, stakkars vakre kvinner, men de må jo synes det er verdt det på et eller annet vis? Folk, altså. De er rare.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Maglor skrev:

Jaja naturligvis. Veldig, veldig avtennende det. Bare personligheten hans som er interessant. Ikke noe seksuelt i det hele tatt nei. Nop. Men etter en bedre middag, en hyggelig samtale og noen glass vin med Mr Kissinger......  :lol:

Synes ikke det er noe rart at damer tiltrekkes av makt og penger, like lite som det er rart at menn tiltrekkes av fine pupper og rumper. 

 

Bush Jr slappin` dat booty!

Bush-Volleyball-460_788570c.jpg

Herregud, du gir deg ikke du? Gang etter gang forteller damer her inne deg at teorien din ikke stemmer - for oss!! Hvordan det er i din omgangskrets ANER jeg ikke, men her avkreftes teorien om og om igjen! :) Vi damer tenner også på utseende (sammen med personlighet), men det at jeg ikke vil knulle en fyr betyr da ikke at jeg ikke ville likt å prate med han av den grunn?? Herregud, tenk hva Kissinger kunne fortalt om Vietnamårene! 

Dette koker ned til to ting: 1) Det er en STOR forskjell på sexy menn og interessante menn, og 2) Ikke alle damer på sjekkern mangler penger eller makt, men sex...:D 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Kayia said:

Haha, jo Obama er kjekk nok han, hjelpes. Men det er ikke sex jeg tenker når jeg ser han likevel... Samme med Jens eller Jonas det, kjekke menn for all del- men jeg tenker altså middag, ikke sex ;) Sikkert en defekt hos meg det der... ;) 

Jeg kunne ligget med Obama:) Heller sex enn middag vil jeg si, for jeg aner ikke hva vi skulle snakket om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter kommentarene å dømme er her tydeligvis flere menn som har opplevd det samme som meg. Det var interessant.

Hva jeg hadde ventet meg? Alminnelig folkeskikk faktisk. Når man ber ut ei dame på restaurant, så man anta at der i utgangspunktet er et viss miniumums tiltrekning, ellers hadde hun takket nei.

Det er helt greit om hun etterpå fant ut at man ikke ville passe sammen og sier fra om det. No problem! Problemet er at man etterpå får en avvisning på et lavmål langt under vanlig folkeskikk, og noen ganger også begrunnet med slikt som hun visste i god tid FØR hun sa ja takk til invitasjon til utested! Da føler man seg svindlet og tråkket på, brukt tid og penger til ingen nytte på ei som snyltet seg til gratis middag.

Ellers er det en del menn (gjelder ikke meg) med lite eller ingen utdanning som opplever den omtalte arrogansen og nedlatenheten verre enn meg. Jeg har faktisk svært flere gode akademiske utdanninger. Tross dette har jeg opplevd å blitt ledd av kvinner for dette. Det var visst ikke godt nok for dem.

Min sympati går heller til de menn som ting har gått i knas for, med helsesvikt, fattige, de som sitter med lite eller ingen utdanning og ingen framtidshåp. Og som om det ikke var nok: de blir hånet av noen røyer av kvinnfolk som tror de er så mye bedre som mennesker. Det jammen godt at det finnes andre og vennligere kvinnfolk å velge mellom. Her i landet er det bare så utrolig mange arrogante og bortskjemte kvinnfolk.

Anonymkode: d8b3e...209

Så flere kvinner har ledd av dine akademiske utdannelser ? Jeg synes dette høres svært merkelig ut at du har truffet så mange røyer som du sier, som ler av en utdannelse. Hvorfor skulle de gjøre det ? Det må være noe som ikke stemmer her. Kan det ha vært noe med måten du presenterer deg selv på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kayia skrev:

Herregud, du gir deg ikke du? Gang etter gang forteller damer her inne deg at teorien din ikke stemmer - for oss!! Hvordan det er i din omgangskrets ANER jeg ikke, men her avkreftes teorien om og om igjen! :) Vi damer tenner også på utseende (sammen med personlighet), men det at jeg ikke vil knulle en fyr betyr da ikke at jeg ikke ville likt å prate med han av den grunn?? Herregud, tenk hva Kissinger kunne fortalt om Vietnamårene! 

Dette koker ned til to ting: 1) Det er en STOR forskjell på sexy menn og interessante menn, og 2) Ikke alle damer på sjekkern mangler penger eller makt, men sex...:D 

Okay Kayia jeg tror deg, du ville ikke knullet Henry Kissinger. :D

Men nok av dem som ville. Men neppe innrømmet det på et forum heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, morsan skrev:

Og flinkere til å gjenkjenne og sette pris på en sabla go mann når han dukker opp :-)

Jepp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, tonie skrev:

Jeg kunne ligget med Obama:) Heller sex enn middag vil jeg si, for jeg aner ikke hva vi skulle snakket om. 

Jepp, jeg skulle gjerne pult Michelle Obama. Men å diskutere lunch programmet hennes hadde jeg ikke giddet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert ligget med fru Obama også, hun er ganske hot. Sex er lett, men alt det maktstyret kan de ha for meg, så jeg har kanskje en defekt jeg også. Heller en med mindre makt, takk, men han bør være ca like sterk som meg hvis det skal fungere. Er det lov å hverken ønske å dominere eller bli dominert? Noe midt i mellom er det beste, synes jeg. Å bytte på, men ikke nok i en retning til at det blir et ujevnt maktforhold. Gi litt, ta litt og være smidig nok til at det blir en balanse i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 minutter siden, Kayia skrev:

 

Dette koker ned til to ting: 1) Det er en STOR forskjell på sexy menn og interessante menn, og 2) Ikke alle damer på sjekkern mangler penger eller makt, men sex...:D 

Uansett hvor mange ganger du gjentar det tror jeg Maglor har rett. Hvis Trump var bussjåfør tror jeg ikke utseendet og sjarmen alene ville vært nok til å imponere supermodeller. Så bra hentesveiser er ikke oppfunnet enda,

Det betyr ikke at *du* nødvendigvis tenner på makt, men noen gjør åpenbart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Maglor skrev:

Okay Kayia jeg tror deg, du ville ikke knullet Henry Kissinger. :D 

Herre, merkedag!! :D Jeg har klatret opp og  krysset i taket Maglor :D;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...