Gå til innhold

Usynlige menn - Samfunnets virkelig tapere


gråstein

Anbefalte innlegg

6 timer siden, gråstein skrev:

Nedlatende røyer, sånn er det nok.

Ja det er nok de nedlatende røyene det er noe galt med. Fint at det finnes postordrebruder (faktisk uttalt i tråden!) ikke sant, slik at de stakkars mennene kan få kjøpt seg et kvinnfolk (faktisk uttalt i tråden) som vet hva det innebærer å være kvinnfolk, nemlig å tilby husrengjøring og sex (faktisk uttalt i tråden).

Herregud for en gjeng. Lenge siden en tråd har demostrert bedre at 8. mars fremdeles er relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, tonie skrev:

Menneskearten er så nydelig skapt. Mennene som tiltrekkes av utseende og underdanighet og kvinnene som tiltrekkes av makt er perfekt tilpasset hverandre og lever lykkelig alle sine dager, og så kan vi andre styre med vårt og ha det fint:)

Tenk å ligge med Donald Trump, da. Noen gjør jo det også. Gudbedre... Stakkars, stakkars vakre kvinner, men de må jo synes det er verdt det på et eller annet vis? Folk, altså. De er rare.

Haha, jeg tenker akkurat som deg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg synes ordet bevisst høres bedre ut enn kresen. Man blir mer bevisst med alderen på hva man ønsker seg. I hvert fall hva man ikke ønsker seg :-)

 

2 timer siden, morsan skrev:

Og flinkere til å gjenkjenne og sette pris på en sabla go mann når han dukker opp :-)

Og så er det neppe ubetydelig hvilken type mann man har prøvd og ikke blitt (bare) lykkelig med også? ;) Ser mange av mine skilte venner (kvinner som menn) velger litt sånn "motsatt-typer" andre gangen. De er kjekke/vakre på en mindre åpenbar måte, men ikke minst - varmere og mer oppmerksomme/omtenksomfulle enn eksene har vært (de siste årene)? Men - kanskje blir eksene deres - menn som kvinner - snillere med sine nye partnere også, hvem vet... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, Kayia skrev:

 

Og så er det neppe ubetydelig hvilken type mann man har prøvd og ikke blitt (bare) lykkelig med også? ;) Ser mange av mine skilte venner (kvinner som menn) velger litt sånn "motsatt-typer" andre gangen. De er kjekke/vakre på en mindre åpenbar måte, men ikke minst - varmere og mer oppmerksomme/omtenksomfulle enn eksene har vært (de siste årene)? Men - kanskje blir eksene deres - menn som kvinner - snillere med sine nye partnere også, hvem vet... ;) 

De to mennene som har vært/ er i mitt liv er faktisk ikke så ulike hverandre hverken når det gjelder antall års utdannelse, type utdannelse , fritidsinteresser og penhetsgrad. Hele forskjellen ligger i varmen og personlighetstypen. To såkalt vellykkede menn, kan være svært ulike hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Kayia said:

Ja det er nok de nedlatende røyene det er noe galt med. Fint at det finnes postordrebruder (faktisk uttalt i tråden!) ikke sant, slik at de stakkars mennene kan få kjøpt seg et kvinnfolk (faktisk uttalt i tråden) som vet hva det innebærer å være kvinnfolk, nemlig å tilby husrengjøring og sex (faktisk uttalt i tråden).

Herregud for en gjeng. Lenge siden en tråd har demostrert bedre at 8. mars fremdeles er relevant.

For de krever da absolutt ingenting av oss:) Jeg lurer noen ganger på hva enkelte menn egentlig tenker skal være deres jobb i det store bildet, bortsett fra å bestemme reglene og la seg oppvarte og beundre bare fordi de er menn. Det er liksom så lite vilje til å bidra? Jeg tror ikke det er manglende evne, men vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

12 minutter siden, tonie skrev:

For de krever da absolutt ingenting av oss:) Jeg lurer noen ganger på hva enkelte menn egentlig tenker skal være deres jobb i det store bildet, bortsett fra å bestemme reglene og la seg oppvarte og beundre bare fordi de er menn. Det er liksom så lite vilje til å bidra? Jeg tror ikke det er manglende evne, men vilje.

Hva er det du mener menn skal bidra med? Tror ikke jeg skjønte det der helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, gråstein skrev:

 

"...sikkert virker rart å si/skrive"

Der har du det.

Takk for meg.

Hei!

Mange syns det er rart man liker andre fordi man har skrevet litt på nettet, de fleste jeg kjenner syns det, for meg er det lettere å like noen over net. Det var det jeg mente. Og jeg håper du ikke forsvinner fra dol! :-(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Maglor said:

 

Hva er det du mener menn skal bidra med? Tror ikke jeg skjønte det der helt.

Bidra til at det blir hyggelig og noenlunde rettferdig for begge kjønn, mente jeg. Det virker som de synes at verden skal tilpasses dem og at deres lykke er kvinnens ansvar. De vil ofte ikke høre snakk om at de skal tilpasse seg og forandre på noe, og det er aldri dem det er noe galt med, alltid oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener ikke at ikke menn flest gjør det, jeg snakker slike som ytrer ting ala det Kayia hentet fra denne tråden. Det finnes en del av dem, dessverre. Men nå må jeg på møte. Ha det fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

De to mennene som har vært/ er i mitt liv er faktisk ikke så ulike hverandre hverken når det gjelder antall års utdannelse, type utdannelse , fritidsinteresser og penhetsgrad. Hele forskjellen ligger i varmen og personlighetstypen. To såkalt vellykkede menn, kan være svært ulike hverandre :)

Mulig jeg ordla meg litt krøkkete men det var det jeg prøvde å si - typen menn er "motsatt" (eller iallefall veldig "annerledes"). Ditt valg er egentlig likt mange av mine venners valg - fra en alfahann (evt som noen venninner har hatt -  ego menn) til en omtenksom, mer andreorientert og varm mann. At de er like mht utdannelse, stil og interesser er ikke veldig rart - iallefall ikke om en selv hadde noe som helst til felles med den første en møtte og valgte;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tonie skrev:

Bidra til at det blir hyggelig og noenlunde rettferdig for begge kjønn, mente jeg. Det virker som de synes at verden skal tilpasses dem og at deres lykke er kvinnens ansvar. De vil ofte ikke høre snakk om at de skal tilpasse seg og forandre på noe, og det er aldri dem det er noe galt med, alltid oss.

Skjønner.

Men siden temaet for denne tråden er "Usynlige menn - samfunnets virkelige tapere", er det de usynlige mennene det er noe galt med? Eller kvinnene? Eller bare slik verden er?

Selv heller jeg mot alternativ 3, og jeg tror heller ikke de har det så ille som noen påstår. Jeg tror også det er "noenlunde rettferdig" i Norge i dag, mellom kjønnene. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, tonie skrev:

For de krever da absolutt ingenting av oss:) Jeg lurer noen ganger på hva enkelte menn egentlig tenker skal være deres jobb i det store bildet, bortsett fra å bestemme reglene og la seg oppvarte og beundre bare fordi de er menn. Det er liksom så lite vilje til å bidra? Jeg tror ikke det er manglende evne, men vilje.

Jeg syns mange av disse stakkarslige mennene gjør seg til offer. De skulle vist hvor lite sexy dét er!

18 minutter siden, Maglor skrev:

Hva er det du mener menn skal bidra med? Tror ikke jeg skjønte det der helt.

De skal - akkurat som kvinnene - gjøre sitt for å være attraktive og gode kjærester, de skal være gode foreldre, og de skal bidra med sin skjerv av det som skaper hygge og kos basert på en fordelingsnøkkel paret blir enige om. Visste du ikke at dette forventes av dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, morsan skrev:

Ja, jeg innrømmer glatt at jeg er såpass fordomsfull at jeg har vanskeligheter for å tenke at dette er ekte kjærlighet...:

https://bobbiblogger.files.wordpress.com/2012/01/study.jpg

Helt på siden - bildet til høyre gir mening, men jeg skjønte ikke bildet til venstre jeg?? *Træææg* Hva skulle en sønn lære av å se bildet til venstre mener de??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg syns mange av disse stakkarslige mennene gjør seg til offer. De skulle vist hvor lite sexy dét er!

De skal - akkurat som kvinnene - gjøre sitt for å være attraktive og gode kjærester, de skal være gode foreldre, og de skal bidra med sin skjerv av det som skaper hygge og kos basert på en fordelingsnøkkel paret blir enige om. Visste du ikke at dette forventes av dere?

Spørsmålet var rettet til en spesifikk person som ikke er deg og som allerede har svart.

På hvilket grunnlag insinuerer du at jeg ikke har de egenskapene der?

Og fint å vite at du finner menn i offerrollen usexy. Jeg liker ikke sutrende damer selv ;)

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Kayia skrev:

 

Og så er det neppe ubetydelig hvilken type mann man har prøvd og ikke blitt (bare) lykkelig med også? ;) Ser mange av mine skilte venner (kvinner som menn) velger litt sånn "motsatt-typer" andre gangen. De er kjekke/vakre på en mindre åpenbar måte, men ikke minst - varmere og mer oppmerksomme/omtenksomfulle enn eksene har vært (de siste årene)? Men - kanskje blir eksene deres - menn som kvinner - snillere med sine nye partnere også, hvem vet... ;)

Ja, det er påfallende hvordan både min eks og jeg nå er sammen med mennesker som er veldig ulike den vi var gift med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Ja det er nok de nedlatende røyene det er noe galt med. Fint at det finnes postordrebruder (faktisk uttalt i tråden!) ikke sant, slik at de stakkars mennene kan få kjøpt seg et kvinnfolk (faktisk uttalt i tråden) som vet hva det innebærer å være kvinnfolk, nemlig å tilby husrengjøring og sex (faktisk uttalt i tråden).

Herregud for en gjeng. Lenge siden en tråd har demostrert bedre at 8. mars fremdeles er relevant.


 

46 minutter siden, tonie skrev:

For de krever da absolutt ingenting av oss:) Jeg lurer noen ganger på hva enkelte menn egentlig tenker skal være deres jobb i det store bildet, bortsett fra å bestemme reglene og la seg oppvarte og beundre bare fordi de er menn. Det er liksom så lite vilje til å bidra? Jeg tror ikke det er manglende evne, men vilje.


 

22 minutter siden, tonie skrev:

Bidra til at det blir hyggelig og noenlunde rettferdig for begge kjønn, mente jeg. Det virker som de synes at verden skal tilpasses dem og at deres lykke er kvinnens ansvar. De vil ofte ikke høre snakk om at de skal tilpasse seg og forandre på noe, og det er aldri dem det er noe galt med, alltid oss.


 

18 minutter siden, tonie skrev:

Og jeg mener ikke at ikke menn flest gjør det, jeg snakker slike som ytrer ting ala det Kayia hentet fra denne tråden. Det finnes en del av dem, dessverre. Men nå må jeg på møte. Ha det fint:)

Jeg trodde denne "max 10 likes om dagen" nullet seg ut ved (norsk) midnatt, men slik var det altså ikke ;-) Trykker liker på alt dette.

 

Og helt enig i at det ikke gjelder de fleste menn - takk og pris! Jeg liker jo konseptet menn veldig godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, morsan skrev:

Ja, jeg innrømmer glatt at jeg er såpass fordomsfull at jeg har vanskeligheter for å tenke at dette er ekte kjærlighet...:

https://bobbiblogger.files.wordpress.com/2012/01/study.jpg

Så tema :) Enig - jeg tenker heller ikke "ekte kjærlighet", men det er jo gammelt nytt at ekte kjærlighet ikke er eneste motivasjon for valg av partnere. Mønsteret - spør du meg - ser ut å være at jo mindre en selv føler at en er, jo mer attraktiv er det å ha en partner som (tilsynelatende) synes å "være noe"... ;) Litt som på u-skolen dette :D 

Jeg er uansett ikke enig med Maglor i at damer "i regelen" går etter penger og makt , mens menn *i regelen* går etter utseende når vi vokser til. Jeg tror man kan tillate seg å være langt mer nyanserte... heldigvis :D

Jadda neida så, sånn går no dagan....

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Maglor skrev:

Spørsmålet var rettet til en spesifikk person som ikke er deg og som allerede har svart.

På hvilket grunnlag insinuerer du at jeg ikke har de egenskapene der?

Og fint å vite at du finner menn i offerrollen usexy. Jeg liker ikke sutrende damer selv ;)

Oi. Tråkket jeg på et ømt punkt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Maglor skrev:

Men siden temaet for denne tråden er "Usynlige menn - samfunnets virkelige tapere", er det de usynlige mennene det er noe galt med? Eller kvinnene? Eller bare slik verden er?

 

Derom strides de u-lærde ;-) Det hevdes jo flere steder at norske kvinner er så kresne og vanskelige at det ikke er rart disse stakkars mannfolka får seg kvinnfolk. Dermed skyves jo ansvaret for deres situasjon over på kvinnene. Men denne ansvarsfraskrivningen er vel bare med på å understreke "svakheten" og dermed manglende attraksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...