Gå til innhold

Usynlige menn - Samfunnets virkelig tapere


gråstein

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi jeg misliker selvgode, snobbete og nedlatende karrierekvinner?

Ja kvinner som gjør karriere kan være svært provoserende ikke sant. Er det ikke irriterende når kvinner har en stemme også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, morsan said:

Nå får jeg viss ikke lov å like flere innlegg i dag, men mange av dem har allerede gått til deg :-)

Takk for det, morsan. Jeg får vanligvis mest kjeft, så det er hyggelig med noen likes av og til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gargamel skrev:

 

Jeg kjenner mange single, barnløse menn som er snille, sosiale og ressurssterke (og det tipper jeg du også gjør). Jeg lurer mange ganger på hvorfor de aldri får seg dame.

Jeg kjenner mange single, barnløse kvinner, og typisk for dem jeg kjenner er at de er ressurssterke, godt utdannede i gode jobber. De er flotte og søte og hyggelige. Jeg lurer mange ganger på hvorfor de ikke har fått seg mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tonie skrev:

Takk for det, morsan. Jeg får vanligvis mest kjeft, så det er hyggelig med noen likes av og til:)

Pøh! :) Blås i kjefterne! Sikker på vi er mange som digger deg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 minutter siden, morsan skrev:

Jeg kjenner mange single, barnløse kvinner, og typisk for dem jeg kjenner er at de er ressurssterke, godt utdannede i gode jobber. De er flotte og søte og hyggelige. Jeg lurer mange ganger på hvorfor de ikke har fått seg mann. 

Jeg tror folk blir mer og mer kresne med alderen. Til slutt er det for sent. Man må kanskje binde seg mens man fortsatt er ung og blind pga hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Den ‎21‎.‎02‎.‎2016 at 1.25, Trine skrev:

 

Til anonym 788: Foretrekker de muslimske menn da ? Det tror jeg ikke storparten gjør.

Jeg bare svarte på hvorfor det er flere og barnløse menn enn single og barnløse damer. Det er fordi det er flest menn i Norge og da må det nødvendigvis bli slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
5 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tror folk blir mer og mer kresne med alderen. Til slutt er det for sent. Man må kanskje binde seg mens man fortsatt er ung og blind pga hormoner.

Jeg synes ordet bevisst høres bedre ut enn kresen. Man blir mer bevisst med alderen på hva man ønsker seg. I hvert fall hva man ikke ønsker seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kayia skrev:

Ja kvinner som gjør karriere kan være svært provoserende ikke sant. Er det ikke irriterende når kvinner har en stemme også?

Nei, det er i hovedsak nedlatenheten og avskyen dere viser over de mislykkede som er provoserende.

Anonymkode: 18051...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.2.2016 at 11:15 AM, Kayia said:

Ikke fortvil- vi deler på dem du og jeg😉

Jammen gjør vi det. Vi må være omtrent like irriterende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tonie skrev:

Jammen gjør vi det. Vi må være omtrent like irriterende:)

Det er dere. Avskyen mot de mindre heldige lyser lang vei. Ufine og ekle er dere.

Anonymkode: 18051...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er dere. Avskyen mot de mindre heldige lyser lang vei. Ufine og ekle er dere.

Anonymkode: 18051...797

Men du er heldigvis vennlig, høflig og tolerant. Det er godt noen bidrar positivt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Den ‎21‎.‎02‎.‎2016 at 20.00, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Det går mer på hvordan avvisningen skjer. Og dessuten at noen ikke er tydelig nok på hva de ser etter på tidlig tidspunkt.

Anonymkode: d8b3e...209

Hva var det du forventet deg ? En lang liste over hva de ser etter som ble presentert deg i starten av forholdet ?

Har du hørt om tiltrekning ? Det kan ha vært den som forsvant etter at de ble bedre kjent med deg. Sånt skjer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tonie skrev:

Men du er heldigvis vennlig, høflig og tolerant. Det er godt noen bidrar positivt her.

Jeg sparker ikke nedover.

Anonymkode: 18051...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg sparker ikke nedover.

Anonymkode: 18051...797

Og jeg diskriminerer ingen. Jeg sparker der jeg synes det trengs et spark, både oppover og nedover. Jeg synes det har vært lite sparking her bortsett fra den du har satt i gang nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hva var det du forventet deg ? En lang liste over hva de ser etter som ble presentert deg i starten av forholdet ?

Har du hørt om tiltrekning ? Det kan ha vært den som forsvant etter at de ble bedre kjent med deg. Sånt skjer.

 

Etter kommentarene å dømme er her tydeligvis flere menn som har opplevd det samme som meg. Det var interessant.

Hva jeg hadde ventet meg? Alminnelig folkeskikk faktisk. Når man ber ut ei dame på restaurant, så man anta at der i utgangspunktet er et viss miniumums tiltrekning, ellers hadde hun takket nei.

Det er helt greit om hun etterpå fant ut at man ikke ville passe sammen og sier fra om det. No problem! Problemet er at man etterpå får en avvisning på et lavmål langt under vanlig folkeskikk, og noen ganger også begrunnet med slikt som hun visste i god tid FØR hun sa ja takk til invitasjon til utested! Da føler man seg svindlet og tråkket på, brukt tid og penger til ingen nytte på ei som snyltet seg til gratis middag.

Ellers er det en del menn (gjelder ikke meg) med lite eller ingen utdanning som opplever den omtalte arrogansen og nedlatenheten verre enn meg. Jeg har faktisk svært flere gode akademiske utdanninger. Tross dette har jeg opplevd å blitt ledd av kvinner for dette. Det var visst ikke godt nok for dem.

Min sympati går heller til de menn som ting har gått i knas for, med helsesvikt, fattige, de som sitter med lite eller ingen utdanning og ingen framtidshåp. Og som om det ikke var nok: de blir hånet av noen røyer av kvinnfolk som tror de er så mye bedre som mennesker. Det jammen godt at det finnes andre og vennligere kvinnfolk å velge mellom. Her i landet er det bare så utrolig mange arrogante og bortskjemte kvinnfolk.

Anonymkode: d8b3e...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. februar 2016 at 18.55, Madelenemie skrev:

 

 

Den 21. februar 2016 at 18.55, Madelenemie skrev:

Klem

Jeg liker Gråstein jeg, selv om det sikkert virker rart å si/skrive.

 

"...sikkert virker rart å si/skrive"

Der har du det.

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter kommentarene å dømme er her tydeligvis flere menn som har opplevd det samme som meg. Det var interessant.

Hva jeg hadde ventet meg? Alminnelig folkeskikk faktisk. Når man ber ut ei dame på restaurant, så man anta at der i utgangspunktet er et viss miniumums tiltrekning, ellers hadde hun takket nei.

Det er helt greit om hun etterpå fant ut at man ikke ville passe sammen og sier fra om det. No problem! Problemet er at man etterpå får en avvisning på et lavmål langt under vanlig folkeskikk, og noen ganger også begrunnet med slikt som hun visste i god tid FØR hun sa ja takk til invitasjon til utested! Da føler man seg svindlet og tråkket på, brukt tid og penger til ingen nytte på ei som snyltet seg til gratis middag.

Ellers er det en del menn (gjelder ikke meg) med lite eller ingen utdanning som opplever den omtalte arrogansen og nedlatenheten verre enn meg. Jeg har faktisk svært flere gode akademiske utdanninger. Tross dette har jeg opplevd å blitt ledd av kvinner for dette. Det var visst ikke godt nok for dem.

Min sympati går heller til de menn som ting har gått i knas for, med helsesvikt, fattige, de som sitter med lite eller ingen utdanning og ingen framtidshåp. Og som om det ikke var nok: de blir hånet av noen røyer av kvinnfolk som tror de er så mye bedre som mennesker. Det jammen godt at det finnes andre og vennligere kvinnfolk å velge mellom. Her i landet er det bare så utrolig mange arrogante og bortskjemte kvinnfolk.

Anonymkode: d8b3e...209

Nedlatende røyer, sånn er det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg tror folk blir mer og mer kresne med alderen. Til slutt er det for sent. Man må kanskje binde seg mens man fortsatt er ung og blind pga hormoner.

Tja, jeg tenker at det er annet enn kresenhet. Enkelte single "skylder" på at de er så kresne, som om vi som finner en ny kjæreste i godt voksen alder nærmest har tatt det vi kunne få. Jeg tror det handler både om å orke å fortsette å gjøre en innsats for å finne noen etter mange år (det kommer ingen passende kjærestekandidat hjem til en i sofaen!), og også å åpne opp for å se "utenfor boksen". Kan man fx finne en passende kandidat utenfor et bestemt aldersspekter , høydespekter, utdannelsesgrad osv. Og dette gjelder begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg synes ordet bevisst høres bedre ut enn kresen. Man blir mer bevisst med alderen på hva man ønsker seg. I hvert fall hva man ikke ønsker seg :-)

Og flinkere til å gjenkjenne og sette pris på en sabla go mann når han dukker opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter kommentarene å dømme er her tydeligvis flere menn som har opplevd det samme som meg. Det var interessant.

Hva jeg hadde ventet meg? Alminnelig folkeskikk faktisk. Når man ber ut ei dame på restaurant, så man anta at der i utgangspunktet er et viss miniumums tiltrekning, ellers hadde hun takket nei.

Det er helt greit om hun etterpå fant ut at man ikke ville passe sammen og sier fra om det. No problem! Problemet er at man etterpå får en avvisning på et lavmål langt under vanlig folkeskikk, og noen ganger også begrunnet med slikt som hun visste i god tid FØR hun sa ja takk til invitasjon til utested! Da føler man seg svindlet og tråkket på, brukt tid og penger til ingen nytte på ei som snyltet seg til gratis middag.

 

Anonymkode: d8b3e...209

Hvis du tror at ikke kvinner opplever mye "rart" på sjekkefronten så tar du helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...