Gjest Connected Skrevet 11. september 2000 Del Skrevet 11. september 2000 Jeg skal reise fra min 9 måneder gamle baby en helg nå, men har fått mine tvil om det er så lurt. Jeg har hatt litt lite melkeproduksjon i det siste, og har akkurat fått litt fart på den igjen. Pumping virker dårlig, for pumpa suger absolutt ikke på samme måte som babyen. Jeg vil gjerne amme til babyen er over året - i alle fall. Jeg er redd at produksjonen vil gå ned i løpet av helga (har tenkt å pumpe) + jeg er redd babyen "ikke vil ha" når jeg kommer tilbake. Det har jeg hørt har skjedd med andre. Hva gjør jeg? Er det nok med bare vann som drikke til babyen mens jeg er borte? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4109-reise-fra-9-mnd-gammel-baby-en-helg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 12. september 2000 Del Skrevet 12. september 2000 Kjære Connected. For de fleste går det bra å reise bort noen dager, men det er ingen som kan gi deg en garanti for at barnet ikke avviser brystet. Har du prøvd Oxytosin nesespray ved pumping? Den må foreskrives av lege , men kan være aktuell ved kortere bruk og ved pumping. Er barnet ditt vant til å kun få morsmelk så tviler jeg på at det vil godta å bare få vann som drikke i 3 dager. Da må det eventuelt bli morsmelkerstatning. Bestemmer du deg for å reise så kan den som mater barnet gi drikke på kopp, da er det mindre sjangse for at barnet vil avvise brystet. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4109-reise-fra-9-mnd-gammel-baby-en-helg/#findComment-24701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Nylander, overlege Skrevet 13. september 2000 Del Skrevet 13. september 2000 Hei! Jeg syns du høres ut som en klok mor med en velbegrunnet tvil. Dersom du vil fortsette å amme, og det er ingen tvil om at det er gunstig, kan det antagelig være klokt å vente med å reise fra barnet. Psykisk er det antagelig også best for barnet om du ikke gjør det akkurat nå. Et barn på den alderen elsker mor hett og inderlig og forstår ikke at hun kommer igjen dersom hun forsvinner. For barnet kan det oppleves som et skremmende tap, som mildnes dersom andre kjente, kjære personers tar seg av det. Mange barn reagerer med å avvise mor etter et slikt fravær, også når det gjelder å ta brystet, mens andre tilsynelatende ikke gjør noe av det. Så dersom det ikke er nødvendig å dra, kanskje det er lurt å utsette det en stund? Beste hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4109-reise-fra-9-mnd-gammel-baby-en-helg/#findComment-25013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Connected Skrevet 14. september 2000 Del Skrevet 14. september 2000 Hei! Jeg syns du høres ut som en klok mor med en velbegrunnet tvil. Dersom du vil fortsette å amme, og det er ingen tvil om at det er gunstig, kan det antagelig være klokt å vente med å reise fra barnet. Psykisk er det antagelig også best for barnet om du ikke gjør det akkurat nå. Et barn på den alderen elsker mor hett og inderlig og forstår ikke at hun kommer igjen dersom hun forsvinner. For barnet kan det oppleves som et skremmende tap, som mildnes dersom andre kjente, kjære personers tar seg av det. Mange barn reagerer med å avvise mor etter et slikt fravær, også når det gjelder å ta brystet, mens andre tilsynelatende ikke gjør noe av det. Så dersom det ikke er nødvendig å dra, kanskje det er lurt å utsette det en stund? Beste hilsen Takk for de gode svarene på innlegget mitt! Særlig godt å bli minnet på at jeg også må ta hensyn til babyens følelser, og ikke bare det praktiske rundt amming... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4109-reise-fra-9-mnd-gammel-baby-en-helg/#findComment-25433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.