Gå til innhold

Mindre melk ?


Gjest Vesla

Anbefalte innlegg

Fullammer min 4 mnd gamle datter, hun er liten og sped og kunne nok lagt på seg litt fortere, men hun følger likevel kurven sin nederst på skjemaet...har stresset endel med matingen etter at helsestasjonen påpekte at hun ikke la på seg 150-200 gram i uka, men 140 gram i uka....har vært gjennom perioder med ammenekt, mye gulping p.g.a. overfylt mage osv, og har nå funnet rytmen igjen, tror jeg......mens problemet før var at jenta "aldri" spiste og jeg hadde fulle bryst hele tiden, synes jeg nå at melken ikke renner like lett, det virker som om det er mindre melk, særlig om kvelden og natten. Utdrivningsrefleksen er også mye tregere, og brystet virker liksom tungt å suge på. Hun spiser nå 8 ganger i døgnet eller mer, før vi skal legge oss for natta må vi gjennom både to og tre runder med puppen før hun roer seg, enda det virker ikke som om det er noe melk....jeg bruker av og til nesespray for utdrivningsrefleksen, kanskje det hemmer min egen refleks ?? Trodde at hun skulle gå opp mer med hyppigere ammefrekvens, (som jeg virkelig har slitt for og fått til- hurra!), men så gjør hun ikke det, kan jeg ha for lite melk ?? Hun er frisk og fin, blid og rolig i soveperiodene sine og vokser kjempefint på lengden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Vesla. Kvinner er forskjellige i forhold til hvor mye melk en produserer. Gled deg over at du har klart å fullamme i 4 mnd. Det er lite holdepunkter for at sprayen kan virke negativt. Hvis barnet ditt gir uttrykk for at det ønsker mere mat, kan man begynne gradvis tilvenning til et grøtmåltid fra 4 mnd.alder. Gi altid melk før grøten tilbys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...