Gå til innhold

Hva vil "syk" si?

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, tilstede skrev:

Jeg har også noen kjempestore edderkopper. Ikke like stor og feit som en tarantella, men søren meg ikke langt unna. Alle blir oppriktig forskrekket når de ser de berømmelige edderkoppene som jeg stadig klager over. Som alene i husstanden, er der ingen andre muligheter enn å ta de, og det er tøft for ei som har lidd av voldsom edderkoppfobi hele livet. Angsten for at de begynner å bevege seg rundt i rommet og kan ende opp i sengen min og verre, gjør at jeg foretrekker det. Uff, hater hele greia. Og på boden er det verst, der så jeg tre stykker på en gang en dag, og da gikk det nesten rundt for meg:huh:

Jeg misliker alt for sterkt å måtte gjøre noe med dem til å velge din strategi. Jeg prøver konsekvent å ikke legge merke til dem i stedet, og jeg har aldri sett noen i sengen min så jeg satser på at de ikke har noe ønske om å komme dit!

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt om noen som har sett større enn mine, var en biolog på besøk her en gang og han ble helt satt ut😉 Jeg har bare gjettet at de jeg linket til var samme type, når jeg sammenligner med bildene så tror jeg mine har mye mørkere farge. Kanskje jeg skal ta bilde og sende til fhi og spørre...

Et øyeblikk siden, frosken skrev:

Jeg misliker alt for sterkt å måtte gjøre noe med dem til å velge din strategi. Jeg prøver konsekvent å ikke legge merke til dem i stedet, og jeg har aldri sett noen i sengen min så jeg satser på at de ikke har noe ønske om å komme dit!

Hjertet går i hundre når jeg ser en. Jeg som regelrett besvimte når jeg var tenåringen over små edderkopper. Ellers sjekker jeg fortsatt sengen min hver kveld før jeg kryper opp i den. Riste klær før jeg tar de på. Så helt kurrert er jeg da ikke. Derfor så tøft å ta disse store edderkoppene. Men nå har jeg lest og sett på bilder av norske store edderkopper, og synes ikke helt bildene ligner på noe av det jeg har i kjelleren, fortrinnsvis boden og litt på badet. En gang var det en som hadde forvillet seg inn på sønnen min sitt rom. Hørte et vræl ;) av en annen verden.

Et øyeblikk siden, frosken skrev:

Jeg har aldri hørt om noen som har sett større enn mine, var en biolog på besøk her en gang og han ble helt satt ut😉 Jeg har bare gjettet at de jeg linket til var samme type, når jeg sammenligner med bildene så tror jeg mine har mye mørkere farge. Kanskje jeg skal ta bilde og sende til fhi og spørre...

Har tenkt på det samme. De er så store at kanskje noen hadde hatt interesse av å se på dem. Og så fikk jeg i det minste vite navnet på dem. 

Jeg innser nå at mitt "edderkopproblem" er ganske lite :) Jeg holdt på å daue av latter da jeg var på telttur en gang og det krabbet en edderkopp på soveposen til kompisen som var med. Jeg sa helt rolig at han hadde en edderkopp på soveposen. Fyren fløy ut av teltet med soveposen og ristet den som en gal. Snakk om overreagering :D Han mente det jo kunne hende det var fler. Ja, merkelig med det når man sover i naturen. Det hender det kommer en edderkopp på besøk i "senga" da :P 

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med edderkoppene, vel?

Anonymkode: 35626...641

Jeg har ikke sett edderkoppene mine i dag så jeg er ikke helt sikker på hvordan det går med dem. Kan hende de har bestemt seg for å være mer ute så som det begynner å bli varmere ute.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...