Gå til innhold

positivt møte med NAV

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg hadde i dag et møte med nav, og de hadde blitt glad for at jeg tok kontakt, samt sa at det gleder dem når mennesker med uføretrygd, ønsker hjelp til å fullføre studier og komme ut i jobb, og de vil gjøre alt de kan for å hjelpe meg:-)

Jeg grudde meg før møte, usikker på om jeg skulle si i fra meg uføretrygden, noe mange ikke syns er smart, hadde mange tanker,  men jeg trengte ikke tenke de tankene lenge, for nav selv hadde forslag til hvordan de nå skulle se på noe de trodde kan være en løsning , og i verste fall, for jeg lurte på "hva om det ikke går?", så sa de at de skal se på en annen løsning:-) 

Jeg er lettet og glad, :-)

Anonymkode: 34f63...614

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411442-positivt-m%C3%B8te-med-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Xtra
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg hadde i dag et møte med nav, og de hadde blitt glad for at jeg tok kontakt, samt sa at det gleder dem når mennesker med uføretrygd, ønsker hjelp til å fullføre studier og komme ut i jobb, og de vil gjøre alt de kan for å hjelpe meg:-)

Jeg grudde meg før møte, usikker på om jeg skulle si i fra meg uføretrygden, noe mange ikke syns er smart, hadde mange tanker,  men jeg trengte ikke tenke de tankene lenge, for nav selv hadde forslag til hvordan de nå skulle se på noe de trodde kan være en løsning , og i verste fall, for jeg lurte på "hva om det ikke går?", så sa de at de skal se på en annen løsning:-) 

Så bra! Hyggelig å lese om noen som har positive erfaringer med NAV, en hører og leser ellers nok om annet.

Den 2. mai 2016 at 11.27, AnonymBruker skrev:

Hei!

Får du hjelp av nav når du er uføretrygdet? Jeg trodde ikke at man fikk hjelp til å komme i jobb da. Du må vel over på aap da?

AnonymBruker
1 time siden, tjohei1 skrev:

Får du hjelp av nav når du er uføretrygdet? Jeg trodde ikke at man fikk hjelp til å komme i jobb da.

Folk flest på uføre får ikke hjelp av NAV til å komme i jobb. Det har de ikke kapasitet til.

Anonymkode: cbc2a...596

AnonymBruker
2 timer siden, tjohei1 skrev:

Får du hjelp av nav når du er uføretrygdet? Jeg trodde ikke at man fikk hjelp til å komme i jobb da. Du må vel over på aap da?

Hei!

Nei det var det nav ville forhindre, de syns at jeg skulle få samme rettigheter og hjelp til å komme i jobb enten jeg var på aap eller uføretrygd, og enda bedre så sa de at de skal finne en løsning:-)

Jeg ble såå kjempeglad, da jeg raskt skjønte at nav ikke syns jeg skulle måtte si i fra meg uføretrygd for å få hjelp, de sa de skal finne måter å dekke mentor uansett.

Min mann sa dette var fornuftig og sånn nav skal og bør fungere.

I tillegg var både den gamle losen, og den nye saksbehandleren der, den nye saksbehandleren var et sånt menneske jeg likte så godt at jeg flere ganger høflig henvendte meg til henne, med "ønske" og forsøk om direkte øyekontakt. Det varte ikke lenge, men jeg smilte til henne ofte, og jeg så hun var et sånt menneske som gjorde meg glad og trygg, hun var vakker, jeg så smilehull og lett fall i håret og sånne øyne som smiler selv om de er i et ansikt med en alvorlig munn. (vanskelig å forklare, men kort oppsummert jeg likte henne så mye at jeg smilte fra hjertet hver gang) Stemmen hennes var søt, den hadde en sånn klang man kan ville høre på en stund.

Annonse

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest på uføre får ikke hjelp av NAV til å komme i jobb. Det har de ikke kapasitet til.

Anonymkode: cbc2a...596

Hei!

Vel jeg tror ikke det kan stemme.

Ikke bare får jeg hjelp, navkonsulenten, sa dette gledet nav, dvs når mennesker som har fått uføretrygd kontaktet dem med ønske om hjelp til ut i arbeidslivet, for min del, gjelder det akkurat nå, hjelp til å fullføre studier, og det skulle nav hjelpe meg med.

Jeg hadde ingenting å frykte, de var skjønt enige. Og det var de som sa at denne hjelpen kunne gies uten at jeg sa fra meg min uføretrygd. 

AnonymBruker
Den 5/2/2016 at 17.46, Xtra skrev:

Så bra! Hyggelig å lese om noen som har positive erfaringer med NAV, en hører og leser ellers nok om annet.

Hei!:-)

Ja jeg har ikke mange dårlige erfaringer med nav.

Min erfaring består av søte, servicemindede konsulenter, som forsøker hjelpe på alle måter.

Mulig jeg er heldig, men da er jo mange flere enn meg så heldige også:-)

Jeg ble som skrevet, litt mer, enn nødvendig engstelig før møte, da jeg forholdt meg til både svar på dol, men også enkelte ting jeg leste selv på nettet. Men det nav som møtte meg i RL, var et organ som ville få til å hjelpe meg til å fullføre studier, da de ser det som sannsynlig at jeg med denne utdanningen lett får jobb.

Og som du er inne på, det er viktig å få frem at ofte fungerer systemet akkurat så fornuftig som det bør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...