Gå til innhold

Blir en utstøtt fra sosiale lag? ("høyreekstreme")

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir en utstøtt fra sosiale lag dersom en er kritisk mot homsehatere/kvinneundertrykkere/etc ...

http://p3.no/hva-har-skjedd-med-ludvig/

Nå har jeg aldri fungert i sosiale settinger så jeg vet ikke hvordan det er, men ut ifra denne artikkelen så virker det som at det kun tar en uke til en er ferdig sosialt dersom en er imot slikt, dette høres nesten uforståelig ut, er det virkelig slik? (kan hende det var mer ekstreme kommentarer han skrev også det var bare ett eksempel i artikkelen da)

Hadde det vært at en var for jødehat og for kvinneundertrykkelse kunne jeg jo nesten skjønte det da men at en er motstander av det bør vel være lov? 

For en gal verden, ikke rart jeg ikke passer inn ... 

Anonymkode: b6f35...551

Fortsetter under...

slabbedask
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir en utstøtt fra sosiale lag dersom en er kritisk mot homsehatere/kvinneundertrykkere/etc ...

Nå har jeg aldri fungert i sosiale settinger så jeg vet ikke hvordan det er, men ut ifra denne artikkelen så virker det som at det kun tar en uke til en er ferdig sosialt dersom en er imot slikt, dette høres nesten uforståelig ut, er det virkelig slik? (kan hende det var mer ekstreme kommentarer han skrev også det var bare ett eksempel i artikkelen da)

Hadde det vært at en var for jødehat og for kvinneundertrykkelse kunne jeg jo nesten skjønte det da men at en er motstander av det bør vel være lov? 

Sånn går det når man kun har politisk korrekte kolleger/venner.

Og hele prosjektet til NRK P3 er noe merkelig. Er man "radikalisert" om en skriver et slikt innlegg på FB?  Det burde da være verre å ville forby homofili praksis?

ludvfaceinnlegg.jpg?resize=736%2C682

Undersøkelser om holdninger til muslimer gjort i bl.a. Storbritannia og Frankrike bør altså forbigås i stillhet, ellers er man brun.

Det er en gal verden, ja.

At det er så enormt mange slike politisk korrekte mennesker og så lite aksept for annerledestenkning skremmer meg mer enn ekstremistenes handlinger. Det er ikke bra i det hele tatt at folk lar være å snakke om slike problemer og utfordringer av frykt for å bli utstøtt. 

Her er jeg helt enig med Kjetil Rolness. 

http://www.vg.no/nyheter/meninger/islam/sidestiller-islamkritikk-med-muslimhat/a/23675495/

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Han er nok ikke rødstrrrrrømpe som deg.

Anonymkode: 2987c...54a

Nei, og det er en av grunnene til at jeg puttet inn det lille ordet "her" isteden for å si at jeg alltid er enig med Kjetil Rolness. Jeg pleier å sitte igjen med en følelse av at det ikke bare er feminister han misliker, men kvinner generelt, når han skriver om ting som har med oss å gjøre. 

AnonymBruker
1 minutt siden, tonie skrev:

Nei, og det er en av grunnene til at jeg puttet inn det lille ordet "her" isteden for å si at jeg alltid er enig med Kjetil Rolness. Jeg pleier å sitte igjen med en følelse av at det ikke bare er feminister han misliker, men kvinner generelt, når han skriver om ting som har med oss å gjøre. 

Jens Pikenes er glad i kvinns, vel.

1956x818.jpg

Anonymkode: 53a17...089

Annonse

AnonymBruker
7 minutes ago, tonie said:

Men det var noe feil med Gunnar Tjomlid og? Her aner jeg et mønster...

AnonymBruker
4 minutes ago, tonie said:

De er litt som Spice Girls, skjønner du vel. Noe for enhver smak. Kleveland er nok kamfer.

Jeg er bare glad det finnes motkrefter til denne langdrøye bølgen av femininisering og amputasjon av menn.

Annonse

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg er bare glad det finnes motkrefter til denne langdrøye bølgen av femininisering og amputasjon av menn.

Det kan jeg forstå. Den har jo vart lenge i  forhold til tiden menn har hersket her på jorda. 

AnonymBruker
7 minutes ago, tonie said:

Det kan jeg forstå. Den har jo vart lenge i  forhold til tiden menn har hersket her på jorda. 

Tull. Det har alltid vært kvinner som har trukket i trådene. For er det en ting menn elsker mer enn makt og penger, så er det sex.

Inner self
24 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er derimot ikke sosialt akseptert å gå hardt ut mot innvandrere generelt eller stemme Frp. 

Da er du en del av den politisk korrekte møljen, som definerer regler. Er det demokrati, å ikke akseptere FRP're?

Litt tvilsomme sånne mennesker spør du meg. Jeg vet ikke om du er enig, men i min bok er det ikke noe særlig.

Det er godt vi fortsatt har demokrati da. Selv om media er like objektive som Gargamel's omgangskrets. Se til Sverige der er det ikke PK med ett negativt ord, om verdens største trussel, radikal islam.

Endret av Inner self
AnonymBruker
Den 4.5.2016 at 15.50, AnonymBruker skrev:

Media mangler nyanser og det synes jeg din kommentar har også. Slik jeg ser det, har slike tema to ytterpunkter, ikke en.

Kvinnehaterne ser vel de fleste og de er ikke så synpatiske. Det andre ytterpunktet finnes hos en del kvinnelige feminister (og en del menn som støtter dem). De førdømmer alle som ikke er enige med dem på det groveste, omtrent slik: "Er du ikke enig med oss, mangler du empati og sosiale antenner og er kvinnehater". At de selv fremmer dyp forakt for menn og matriarki, er en del av bildet, men i deres øyne er ikke dette forakt for annerledestenkende. Og merk deg nå: Jeg sier ikke at alle feminister er slik, bare en del av dem er ekstremister.

Og tilsvarende fordømmende er en del homofile (nei, ikke alle, men noen!). De forlanger ikke bare aksept for sin livsstil, men også at alle rundt dem skal støtte dem aktivt, uansett sammenheng. De er helt blottet for at noen opplever at homofili får det til å vrenge seg innvendig for noen. Sånn gjør det for mange med meg. Det betyr ikke hat mot homofile, bare at jeg aldeles ikke deler deres preferanser. De kan være der de vil for meg, jeg vil bare ikke være involvert i deres agenda. Homofile forlanger støtte for sin sak, men de vil jo ikke støtte heterofile som synes deres agenda er ekkel.

For meg er toleranse aksept for at andre (enten de er homofile/heterofile, feminister/antifeminister osv. ) kan leve i tråd med egen overbevisning, men man kan ikke kreve aktiv støtte fra meningsmotstandere til egen agenda. Kravet eller forventningen om aktiv støtte til egen agenda fra meningsmotstandere kombinert med fordømmelser hvis den uteblir, synes jeg er støtende.

Anonymkode: 69c5e...e03

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...