Gå til innhold

Akkurat nå mener jeg bare en ting og det er...

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Samboeren min blir gal i hodet om han ikke sykler i flere timer om dagen, han er avhengig. Skulle hatt en hund med seg, men han vil ikke ha hund. Nå har jo katten snart vært borte i ni uker, vet ikke om han kommer igjen. Skulle ønske jeg var avhengig av tur. 

Jeg trenger bare gjøre noe jeg, blir gal av å sitte stille. Man blir avhengig av tur dersom man går hver dag. Det kan være litt vanskelig i begynnelsen dersom man ikke har noen som drar en med ut, men etterhvert så må man ut fordi man føler man trenger det selv.

Fortsetter under...

stjernestøv
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Jeg trenger bare gjøre noe jeg, blir gal av å sitte stille. Man blir avhengig av tur dersom man går hver dag. Det kan være litt vanskelig i begynnelsen dersom man ikke har noen som drar en med ut, men etterhvert så må man ut fordi man føler man trenger det selv.

Åja. Må begynne å gå tur. Er bare vanskelig når jeg har vondt i ryggen. 

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Åja. Må begynne å gå tur. Er bare vanskelig når jeg har vondt i ryggen. 

Ja, det kan jeg forstå. Er vanskelig når jeg har vondt i føttene også, men jeg tenker at det er bra for resten av kroppen så da får jeg bare tåle smertene. Ryggen blir nok fortere bra om du går mer. Men du bør kanskje gå i terrenget eller ha god demping i skoa.

28 minutes ago, Trine said:

Jeg tenker at jeg må klare meg med det jeg har når det er helligdag. Om jeg drar i butikken nå så kjøper jeg bare ett eller annet usunt, siden jeg syns synd på meg selv pga allergien :P Så jeg unngår sånne "må handle for i morgen er det stengt". Ser for meg at jeg sparer penger på det ;) Nå orker jeg ikke dra i butikken uansett. Har jordbær, det får holde  :D Skal du bruke langhelgen til noe spesielt?

Sånn pleide jeg også å tenke/leve før jeg fikk barn. Ganske godt i grunnen, å ikke ta så nøye på det. Og jordbær er jo godt.

Nei, jeg skal bare hvile og ta det rolig. Jeg er ikke helt frisk og orker ikke noe styr. Og ute er det jo dessuten uanstendig mye pollen, så der kan man ikke oppholde seg. Jeg ønsker meg en sånn diger badeball som man kan sitte inne i. Sånn som de har i enkelte svømmehaller. Tenk å krabbe inn i en sånn og rulle seg en tur i skogen mens pollenene flyr forbi og skuler surt på en :) 

4 minutter siden, tonie skrev:

Sånn pleide jeg også å tenke/leve før jeg fikk barn. Ganske godt i grunnen, å ikke ta så nøye på det. Og jordbær er jo godt.

Nei, jeg skal bare hvile og ta det rolig. Jeg er ikke helt frisk og orker ikke noe styr. Og ute er det jo dessuten uanstendig mye pollen, så der kan man ikke oppholde seg. Jeg ønsker meg en sånn diger badeball som man kan sitte inne i. Sånn som de har i enkelte svømmehaller. Tenk å krabbe inn i en sånn og rulle seg en tur i skogen mens pollenene flyr forbi og skuler surt på en :) 

Ja, en sånn ball skulle en hatt. Men den må være sånn at den ikke kan punktere. I nedoverbakkene så kunne man jo bare rullet seg sammen inni der og latt ballen gjøre jobben :D Jeg tenkte jeg skulle hatt munnbind da jeg gikk tur i sta, men en sånn ball hadde vært morsommere ;)

Annonse

9 timer siden, tonie skrev:

Hvis vi legger en haug med tennisballer i bunnen og setter utfor en lang bratt bakke kan vi kanskje få en slags massasje også mens vi er på tur.?:)

Åhh....det hadde vært deilig :) Men jeg tror jeg burde tatt endel reisesyketabletter først, for jeg tror man kan bli litt sjøsyk av turen :D

13 hours ago, frosken said:

Jeg mener minst to ting: For det første at det er mye pollen ute nå, og for det andre at teksten i Alle snakker sant viser at Siri Nilsen er ganske klok

Mye jævla pollen, frosk. Kom igjen, prøv å si det høyt. Jeg orker ikke å høre på musikk akkurat nå og søkte heller opp teksten til sangen. Jeg er ganske sikker på at du holder på å få flink pike-syndrom.

Endret av tonie
21 minutter siden, tonie skrev:

Mye jævla pollen, frosk. Kom igjen, prøv å si det høyt. Jeg orker ikke å høre på musikk akkurat nå og søkte heller opp teksten til sangen. Jeg er ganske sikker på at du holder på å få flink pike-syndrom.

Hva?? Flink pike syndrom? Nå blir nesten alvorlig bekymret...

Jeg har ikke tid til å være ute, er på etterskudd med noe jobbgreier, så jeg sitter inne med lukkede vinduer og klør i øynene;-)

Kan ikke du og Trine forsøke å få tak i to astronautdrakter? USA driver jo ikke noe særlig med romfarter lenger, så de har sikker noen til overs.

12 timer siden, frosken skrev:

Jeg har ikke tid til å være ute, er på etterskudd med noe jobbgreier, så jeg sitter inne med lukkede vinduer og klør i øynene;-)

Kan ikke du og Trine forsøke å få tak i to astronautdrakter? USA driver jo ikke noe særlig med romfarter lenger, så de har sikker noen til overs.

Så ikke innlegget med sangen før nå jeg. Likte den :)

På grunn av det jævla pollenet frosken ;)  Det er derfor du klør, mens du sitter med vinduene igjen og jobber til langt på natt. Flink pike er du :D  Mens jeg har bare surra rundt i skogen. Kan informere om at det er bjørkepollen i furuskog :P

Hmm...astronautdrakt hørtes smart ut :)

23 hours ago, frosken said:

God idé! Og hvis det viser seg vanskelig å få tak sånne kan vi kanskje få rimelige ebola-drakter nå når den krisen er avblåst? Det høres ut som du også trenger en. Jammen godt at det ikke er pollen om vinteren, men hvis det hadde vært det kunne man sikkert montert ski under både badeballer og romdrakter:)

1 time siden, tonie skrev:

God idé! Og hvis det viser seg vanskelig å få tak sånne kan vi kanskje få rimelige ebola-drakter nå når den krisen er avblåst? Det høres ut som du også trenger en. Jammen godt at det ikke er pollen om vinteren, men hvis det hadde vært det kunne man sikkert montert ski under både badeballer og romdrakter:)

Jeg trenger som vanlig primært skiføre! Jeg burde bodd et helt annet sted, tror jeg :-(

Annonse

12 timer siden, Trine skrev:

Så ikke innlegget med sangen før nå jeg. Likte den :)

På grunn av det jævla pollenet frosken ;)  Det er derfor du klør, mens du sitter med vinduene igjen og jobber til langt på natt. Flink pike er du :D  Mens jeg har bare surra rundt i skogen. Kan informere om at det er bjørkepollen i furuskog :P

Hmm...astronautdrakt hørtes smart ut :)

Jeg tenker alltid at det må være noe or og hassel i nærheten dersom jeg klør uten å kunne se bjørk. Or og hassel er hovedfienden!

1 time siden, frosken skrev:

Jeg tenker alltid at det må være noe or og hassel i nærheten dersom jeg klør uten å kunne se bjørk. Or og hassel er hovedfienden!

Jeg vet egentlig ikke hvem fienden er. Gress har alltid vært min fiende, men de siste åra har jeg også reagert når bjørka har blomstret. Jeg får nok ta en ny test. har blitt litt mer sart de siste årene. Reagerer på noen typer støv også. Kan jo ikke kappe en planke engang uten at jeg nyser og nesa begynner å renne. Det ble faktisk et problem på jobben etterhvert. Heldigvis var det ikke så ofte jeg jobbet på byggeplasser. Men sånt tror jeg ikke man får testet om man er allergisk mot, eller? Jeg var skikkelig stressa da jeg hadde kjøpt hus og var der hver helg for å pusse opp. Hver lørdag våknet jeg med tett og rennende nese. På onsdag ble jeg bedre. Slik holdt det på i noen uker og jeg tenkte det var noe i det "nye" huset jeg reagerte på. Det hadde jo vært noe dritt. Men så innførte jeg sageforbud inne og vasket ned vegger og gulv. Da ble det heldigvis bra :) Menmen, bare jeg ikke noen gang blir allergisk mot hunder så skal jeg ikke klage altfor mye ;) Måtte faktisk ringe legekontoret i sta og be om nesespray. Jeg pleier å overleve med piller og saltvann, men nå er ikke det nok. Men jeg var flink da. Jeg hater å ringe og be om medisiner. Jeg hater generelt å ringe. Tenkte at jeg jo bare trengte  en nesespray og at jeg kunne kjøpe det på uten resept. Men så tok jeg meg selv i nakken. En nesespray koster rundt 100 kr, jeg har frikort og får den gratis. "Lønna" fra nav er ikke nok til å sløse for mye og siden jeg ikke klarte motstå fristelsen og kjøpte Cola og potetgull på bensinstasjonen i går, så var det bare å ta den jævla telefonen. Egentlig er det tonie sin skyld, hun satte griller i hodet på meg med å si på onsdag at om det var noe jeg trenkte så måtte jeg dra i butikken da. Jeg svarte så fint at det jeg ikke har på en helligdag, får jeg bare klare meg uten. Og med ett begynte jeg å tenke på potetgull :P

36 minutter siden, cathlin skrev:

Jeg ligger litt nede for tiden, men prøver å gå en tur ut hver dag for å prøve å bli mer normal. Angrer litt på at jeg gikk ut i dag for nå klør det i nesa og øynene. Gruff.

Jeg vet ikke hvor mange timer jeg tilbringer utendørs i løpet av et år, men det er mange. Jeg kan forelle deg at man slett ikke blir normal av å gå ut :D Jeg fikk nesespray i sta. Den smakte skikkelig dritt, men om den hjelper så er det vel verdt det ;) Blåser så fælt her i dag. Så pollenet får god fart ;) Makan!!!!

41 minutter siden, Trine skrev:

Jeg vet ikke hvor mange timer jeg tilbringer utendørs i løpet av et år, men det er mange. Jeg kan forelle deg at man slett ikke blir normal av å gå ut :D Jeg fikk nesespray i sta. Den smakte skikkelig dritt, men om den hjelper så er det vel verdt det ;) Blåser så fælt her i dag. Så pollenet får god fart ;) Makan!!!!

Okei:-) Da har du tilstrekkelig erfaring med å uttale deg. Jeg prøver å eksponere meg for verden, men blir fjern og svimmel av alle inntrykk og alle folkene. Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å bodd i skogen, men hatt noen hyggelige og rolige naboer og besøkt. Altså den pollefrie gran- og furuskogen.

2 minutter siden, cathlin skrev:

Okei:-) Da har du tilstrekkelig erfaring med å uttale deg. Jeg prøver å eksponere meg for verden, men blir fjern og svimmel av alle inntrykk og alle folkene. Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å bodd i skogen, men hatt noen hyggelige og rolige naboer og besøkt. Altså den pollefrie gran- og furuskogen.

Ja, det skulle en tro ;) Jeg skulle ønske jeg kunne bo på fjellet, med en skokk med hunder som kunne løpe rundt som de ville. Så kunne jeg brukt dagene på å traske i fjellet og ta bilder av hundene. Jeg ville ikke hatt naboer, kunne heller dratt avgårde og besøkt folk om behovet skulle dukke opp. Jeg vil kunne gå ut av døra uten å være redd for å måtte prate med noen. Jeg kunne alternativt bodd i en pollen og flåttfri furuskog. Furuskog er trivelig. Lunere enn på fjellet, men samtidig ikke så tett som gran- og løvskog.

Jeg drar ned "rullgardina" jeg, når det blir for mye inntrykk. Men jeg blir sliten fordet. Her jeg bor er det egentlig ganske lite inntrykk. Ene naboen er et gammelt par på rundt 90 år, andre naboen er et jævla bjørketre :P og masse masse andre trær, bedre kjent som skogen, den tredje naboen en et jorde. Av og til har jordet noen hester. Hester er hyggelige naboer, de skravler ikke så fælt. Men denne skogen som er min ene nabo er visst et yndet område for turgåing, orientering og hundelufting. Det er nesten umulig å gå der uten å møte på noen. med mindre det regner da. Folk har ikke hund når det regner ;) Så da koser vi oss, mutters alene :)

Den ‎06‎.‎05‎.‎2016 at 18.57, Trine skrev:

Ja, det skulle en tro ;) Jeg skulle ønske jeg kunne bo på fjellet, med en skokk med hunder som kunne løpe rundt som de ville. Så kunne jeg brukt dagene på å traske i fjellet og ta bilder av hundene. Jeg ville ikke hatt naboer, kunne heller dratt avgårde og besøkt folk om behovet skulle dukke opp. Jeg vil kunne gå ut av døra uten å være redd for å måtte prate med noen. Jeg kunne alternativt bodd i en pollen og flåttfri furuskog. Furuskog er trivelig. Lunere enn på fjellet, men samtidig ikke så tett som gran- og løvskog.

Jeg drar ned "rullgardina" jeg, når det blir for mye inntrykk. Men jeg blir sliten fordet. Her jeg bor er det egentlig ganske lite inntrykk. Ene naboen er et gammelt par på rundt 90 år, andre naboen er et jævla bjørketre :P og masse masse andre trær, bedre kjent som skogen, den tredje naboen en et jorde. Av og til har jordet noen hester. Hester er hyggelige naboer, de skravler ikke så fælt. Men denne skogen som er min ene nabo er visst et yndet område for turgåing, orientering og hundelufting. Det er nesten umulig å gå der uten å møte på noen. med mindre det regner da. Folk har ikke hund når det regner ;) Så da koser vi oss, mutters alene :)

Høres i grunn ikke så verst ut. Bortsett fra bjørketreet.

Du og en gjeng hunder, ser for meg huskyer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...