Gå til innhold

Tror du det finnes noen "gud"?

Tror du det finnes noen "gud"?  

5 stemmer

1. 1. Tror du det finnes noen "gud"?

• Ja
      3
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror ikke på gud, som virkelig. Men myten har uforholdsmessig godt tak på de religiøse. Så jeg tror ideen om gud er ganske viktig. Se på muslimene, de kan ikke tegne muhammed en gang. ... Som om en allmektig gud ikke kunne tåle en karikatur. DE gjør guden sin til en karikatur, en ganske umorsom og hitlerisk en sådan.

Anonymkode: 6bdbe...81b

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke på gud, som virkelig. Men myten har uforholdsmessig godt tak på de religiøse. Så jeg tror ideen om gud er ganske viktig. Se på muslimene, de kan ikke tegne muhammed en gang. ... Som om en allmektig gud ikke kunne tåle en karikatur. DE gjør guden sin til en karikatur, en ganske umorsom og hitlerisk en sådan.

Anonymkode: 6bdbe...81b

Men dette med islamisme er jo kroneksempelet på hvorfor det er skadelig at ideen om gud er viktig for folk.

Anonymkode: 5a8e4...cfa

AnonymBruker
Den 7.5.2016 at 21.41, AnonymBruker skrev:

Men dette med islamisme er jo kroneksempelet på hvorfor det er skadelig at ideen om gud er viktig for folk.

Ja, alle religoner er nok kjempefarlige. Gratulerer med et supersmart svar.

Anonymkode: 1948b...844

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Ja, alle religoner er nok kjempefarlige. Gratulerer med et supersmart svar.

Alle religioner kan være oppgavet til noe farlig (og destruktivt på andre måter), og da er det fint med personer i offentligheten som jobber med å motvirke disse vrangforestillingene.

Det spiller ingen rolle hva jeg tror så lenge det finnes så mange som tror veldig mye på en haug forskjellige guder med ulike regler for hvordan bra folk skal være, og jeg tror ikke verden hadde blitt et særlig mye fredeligere sted uten guder. Vi hadde sikkert bare funnet noe annet å krangle om.

AnonymBruker
Den 8.5.2016 at 23.33, tonie skrev:

Det spiller ingen rolle hva jeg tror så lenge det finnes så mange som tror veldig mye på en haug forskjellige guder med ulike regler for hvordan bra folk skal være, og jeg tror ikke verden hadde blitt et særlig mye fredeligere sted uten guder. Vi hadde sikkert bare funnet noe annet å krangle om.

Nettopp!!! I Mao-Kina mistet flere mennesker livet enn for noen annen ideologi eller religion. Og maoistene var ateister. Stalin og Hitler var i praksis ateister de også, og ble hovedansvarlig for mange millioner tapte liv. Når noen innbiller seg at kun religioner kan være opphav til ondskap, så trenger de solid oppdatering på historie.

Annonse

AnonymBruker
24 minutes ago, AnonymBruker said:

Nettopp!!! I Mao-Kina mistet flere mennesker livet enn for noen annen ideologi eller religion. Og maoistene var ateister. Stalin og Hitler var i praksis ateister de også, og ble hovedansvarlig for mange millioner tapte liv. Når noen innbiller seg at kun religioner kan være opphav til ondskap, så trenger de solid oppdatering på historie.

Det står ikke her at noen mener kun religioner er opphavet til ondskap. Kanskje det er du som bør tilbake til skolebenken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...