Gå til innhold

vår og oppussing:-)

Anbefalte innlegg

Madelenemie
59 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei, denne gangen var det jeg som trodde det var ironi når det ikke var det. :)

Men dette med å trekke om sjeselongen er vel ikke noe du MÅ gjøre nå? Det er penger du fint kan spare til dere får råd til å få det gjort.

;) ikke så lett å sjangse på ironi:-)

Ang sjesalongen, så har jeg stoff, og jeg tenker gjøre det selv, jeg ville bare høre med han hva det koster.

Men det går fint, så lenge man kan feilsøke på bilen og skifte ventiler selv m.m. Jeg spurte en mann om han tror jeg greier skifte ventiler og fikse noe annet selv, og han svarte at det trodde han,

Fortsetter under...

Madelenemie
1 time siden, Trine skrev:

Hehehe...hmm, gratulerer? :P Deilig å få litt støt innimellom så man kjenner at man lever ;)

Hei!

Jeg fikk støt for noen dager siden, og det var forferdelig:-( 

En lampeledning som en kanin hadde bitt på, grøss, hele armen føltes ekkel i lengre tid etterpå.

Annonse

Madelenemie
3 timer siden, Gargamel skrev:

Vi har malt alle dører og dørkarmen denne våren. Nå bygger vi om det ene badet. Jeg får prøvd meg som snekker, rørlegger maler og elektriker.

Hei!

Maler du dørene med pensel eller rulle? og blir det helt jevnt og fint? Jeg har spraymalt et bord og det er det som til nå ser penest ut av det jeg har malt. Jeg tenker ta noen dører etter hvert, men usikker på hvilken metode bruke. spraymaling blir jo ganske dyrt også.

On 9.5.2016 at 5:02 PM, Madelenemie said:

Takk for tips:-)

Jeg har ikke penger til så mye for tiden, heller ikke kurs, så jeg gjør det meste selv, og min jobb er å fikse selv.

Skal skifte scv ventiler denne uken, aldri skrudd ut noe på en bil, så dette skal jeg greie ved hjelp av youtube og et landcruiser forum:-)

Skal sjekke ut youtube, det er der jeg har lært å fikse PC`er.

Ja, man kan virkelig lære seg det meste hvis man har en datamaskin og ikke er redd for å prøve seg fram. Er ikke verden blitt fantastisk sånn sett? Tenker med gru på hvor lang veien var når man skulle lære seg noe nytt før.

Jeg kan godt lære deg når jeg har fått kurset meg litt selv, hvis du fortsatt er interessert når den tid kommer. Kjekt å kunne, tenker jeg, og hvis jeg lærer meg det ordentlig kan jeg kanskje holde kurs selv etterhvert. Synes du er tøff som git deg i kast med bilreparasjoner! Der stopper det for meg. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg som er så uredd ellers er en pyse når det gjelder biler og elektriske ting. Får ikke mannet meg opp til å prøve engang, så jeg kan bare basic ting som å skifte dekk, bytte vindusviskere og fylle på olje.

Lykke til med ventilene. Du må fortelle hvordan det gikk :)

Gjest Gargamel
10 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Maler du dørene med pensel eller rulle? og blir det helt jevnt og fint? Jeg har spraymalt et bord og det er det som til nå ser penest ut av det jeg har malt. Jeg tenker ta noen dører etter hvert, men usikker på hvilken metode bruke. spraymaling blir jo ganske dyrt også.

Vi sendte dørene til et firma som malte dem. Sannsynligvis spraymaling. 800,- pr dør. De hentet og leverte, sparklet etc, så jeg synes det var ganske rimelig. Vi sparklet og malte karmene med pensel, 4 strøk inkl grunning. 

4 timer siden, tonie skrev:

Ja, man kan virkelig lære seg det meste hvis man har en datamaskin og ikke er redd for å prøve seg fram. Er ikke verden blitt fantastisk sånn sett? Tenker med gru på hvor lang veien var når man skulle lære seg noe nytt før.

Jeg kan godt lære deg når jeg har fått kurset meg litt selv, hvis du fortsatt er interessert når den tid kommer. Kjekt å kunne, tenker jeg, og hvis jeg lærer meg det ordentlig kan jeg kanskje holde kurs selv etterhvert. Synes du er tøff som git deg i kast med bilreparasjoner! Der stopper det for meg. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg som er så uredd ellers er en pyse når det gjelder biler og elektriske ting. Får ikke mannet meg opp til å prøve engang, så jeg kan bare basic ting som å skifte dekk, bytte vindusviskere og fylle på olje.

Like greit å holde seg unna å skru på bilen. Problemet er nødvendigvis ikke hvordan man skal gjøre det, men at bolter sitter som pokker. Så kan du banne på at du knekker en og da står du der med sjegget i postkassa dersom du ikke har et godt lager med bolter og muttere hjemme ;)

Madelenemie
4 timer siden, tonie skrev:

Takk:-)

Jeg sier ja takk til å bli kurset av deg, når du er kurset selv:-)

Om du vil kan jeg vise deg hvordan du med en liten dippedutt kalt obd2, kan feilsøke din egen bil, fordelen er at du vet hva du skal reparere når du oppsøker verksted. obd2 brukes for dieselbiler fra og med 2004 og bensinbiler fra og med 1998, bilder eldre har ikke obd2 uttak, men på dem bruker man en annen type scanner. Obd2 uttaket ligger alltid i nærheten av førersetet, og ved en enkelt google søk finner du det for din bil:-) 

Yepp, det er så kjapt å lære seg nye ting i dag:-)

Man kan jo bare gjøre feilsøkingen selv, så slipper man betale timesvis med feilsøking på et verksted. Min mann syns dette er nifst selv, han er glad for at jeg fant ut av det med ventilene, og kjøper disse, men at jeg skal skifte de selv, det syns han er skummelt. Jeg også....så jeg gir det et forsøk, og får jeg ikke ut tanken som ligger over ventilene, leverer jeg ventiler og bil på verksted for den spesifikke jobben. Det ser enkelt ut på en tegning, og på youtube, men så er det drevne bilmennesker som viser også:rolleyes:

Madelenemie
4 timer siden, Gargamel skrev:

Vi sendte dørene til et firma som malte dem. Sannsynligvis spraymaling. 800,- pr dør. De hentet og leverte, sparklet etc, så jeg synes det var ganske rimelig. Vi sparklet og malte karmene med pensel, 4 strøk inkl grunning. 

ok takk,

Annonse

Madelenemie
41 minutter siden, Trine skrev:

Like greit å holde seg unna å skru på bilen. Problemet er nødvendigvis ikke hvordan man skal gjøre det, men at bolter sitter som pokker. Så kan du banne på at du knekker en og da står du der med sjegget i postkassa dersom du ikke har et godt lager med bolter og muttere hjemme ;)

ok,

så får vi se om jeg står der med skjegget i postkassa:rolleyes:

følg med i helgen:-)

Gjest Gargamel

Det rørleggerarbeidet var visst ikke helt innafor allikevel. En litt vel kreativ kobling spratt av. Vi hørte bruset og fikk stengt av vannet uten noen større krise. Fint det finnes rørleggervakt. Nå er det fagmessig utført, men det var flaut og dyrt.

(Lærte noen tips til neste gang, i alle fall.)

Madelenemie
Den 5/11/2016 at 18.26, Trine skrev:

:D Gleder meg til å høre hvordan det gikk :)

Hei!

Jeg har ventilene her:-) men fordi jeg baker kaker til skolen og til oss, og vasker hus, ordner bunader og flagg, og baker rundstykker og forbereder middag for i morgen, så blir alt med ventilene utsatt til etter jeg har fått unna 17 mai.

Jeg trenger også skralle og forlenger, og det skal jeg på biltema å kjøpe onsdag, så et sett til 498 kr på net, så enda kan du vente i spenning:-) 

Nå er jeg så sliten som jeg bare kan bli på dager som 16 mai og lillejulaften, det som gjenstår er å legge på dukene, flaggene til bilene var heldigvis glatte og fine:-) og badet er vcasket og barna er klipt osv...Jeg ser imidlertid ikke så bra ut, ar plantet i dag, og malt, og det bærer jeg synlige preg av:-)

14 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg har ventilene her:-) men fordi jeg baker kaker til skolen og til oss, og vasker hus, ordner bunader og flagg, og baker rundstykker og forbereder middag for i morgen, så blir alt med ventilene utsatt til etter jeg har fått unna 17 mai.

Jeg trenger også skralle og forlenger, og det skal jeg på biltema å kjøpe onsdag, så et sett til 498 kr på net, så enda kan du vente i spenning:-) 

Nå er jeg så sliten som jeg bare kan bli på dager som 16 mai og lillejulaften, det som gjenstår er å legge på dukene, flaggene til bilene var heldigvis glatte og fine:-) og badet er vcasket og barna er klipt osv...Jeg ser imidlertid ikke så bra ut, ar plantet i dag, og malt, og det bærer jeg synlige preg av:-)

Du styrer og steller fælt du ;) Og jeg fortsetter å vente i spenning :D

47 minutter siden, Gargamel skrev:

Det rørleggerarbeidet var visst ikke helt innafor allikevel. En litt vel kreativ kobling spratt av. Vi hørte bruset og fikk stengt av vannet uten noen større krise. Fint det finnes rørleggervakt. Nå er det fagmessig utført, men det var flaut og dyrt.

(Lærte noen tips til neste gang, i alle fall.)

Hahaha... :D Så du lærte ikke at neste gang lar du rørleggeren gjøre hele jobben?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...