Gå til innhold

Hjeeelp, oppsvulmet kløende øye.

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Legg merke til klumpen som buler ut på ytterkantrn på øyet (det mot øret). Jeg klør og er blitt ekstremt verre i dag, selvom jeg siden forrige uke har gått på betennelsesdempende øyedråper. I tillegg har jeg i det siste klødd i ganen til tider, og nyst svært ofte med mye snue. Men legen ville ikke teste meg for pollenallergi fordi jeg har hatt puss i øynene om morgenen og da var det ikke allergi, sa hun. Kan dette være noe alvorlig?

2iabln4.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411562-hjeeelp-oppsvulmet-kl%C3%B8ende-%C3%B8ye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg synes det høres ut som kraftig allergi. Jeg var mer allergisk før, og da kunne det klø i ganen når det var nok pollen, i tillegg til at øynene ble knall røde hovnet opp skikkelig. Jeg fikk ikke puss i øynene da. Kan det være en kombinasjon av allergi og betennelse? Med min lille kunnskap ville jeg ikke trodd det var noe alvorlig. Er det legen som sier du skal ta betennelsesdempende? 

4 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Legg merke til klumpen som buler ut på ytterkantrn på øyet (det mot øret). Jeg klør og er blitt ekstremt verre i dag, selvom jeg siden forrige uke har gått på betennelsesdempende øyedråper. I tillegg har jeg i det siste klødd i ganen til tider, og nyst svært ofte med mye snue. Men legen ville ikke teste meg for pollenallergi fordi jeg har hatt puss i øynene om morgenen og da var det ikke allergi, sa hun. Kan dette være noe alvorlig?

2iabln4.jpg

Mine øyne kan bli slik som følge av allergisk reaksjon.  Synes du skal få ta i allergimedisin, du får kjøpt f.eks. øyedråper uten resept på apoteket.

Dersom man har litt pollenallergi og så klør seg en del i øynene, så kan man fort få en blandingstilstand av allergisk reaksjon og infeksjon med puss.

Det er da ikke så unormalt å få puss i øynene om morgenen når man har allergi. Øynene blir irriterte og om man i tillegg klør seg mye i øynene så "gror" de fast i løpet av natten pga størknet guffe. Det skjedde meg stadig før. Nå er jeg ikke like ille i øynene som jeg var en periode. Om du "bare" er allergisk mot bjørk så kan du jo kjøpe medisiner reseptfritt, men om du i tillegg er allergisk mot gress så blir det veldig dyrt å kjøpe uten å få det på blå resept. Kløe i ganen og snue når bjørka blomstrer som værst, jeg syns det høres tullete ut at legen ikke vil teste. Prøv tabletter og øyedråper. Blir du bedre da så krev å få testet hva du reagerer på.

Blomsterfluen
9 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg synes det høres ut som kraftig allergi. Jeg var mer allergisk før, og da kunne det klø i ganen når det var nok pollen, i tillegg til at øynene ble knall røde hovnet opp skikkelig. Jeg fikk ikke puss i øynene da. Kan det være en kombinasjon av allergi og betennelse? Med min lille kunnskap ville jeg ikke trodd det var noe alvorlig. Er det legen som sier du skal ta betennelsesdempende? 

Ja. Både fastlegen og legevaktene jeg var hoss i går. De nevnte også allergi, men da skulle man egentlig klø på begge øynene samtidig sa hun. Jeg klør på det høyre øyet også avogtil, men mest på det venstre. De ga meg ny betennelsesdempende dråper.

Gjest Gargamel

Jeg tror ikke man får så mye pollen fra luften og rett inn på øyet. Jeg tror det er et verre når man tar på ting som har samlet skikkelig mye pollen (en hagestol f.eks) og så klør seg i øyet. Det er basert på egen erfaring.

Poenget er at det ene øyet kanskje er verst fordi du har tatt på noe og fått masse pollen i det øyet. Kanskje du har spist eple eller annen frukt og fått eplesaft i øyet? Uansett så har legen sett på det og gjort en vurdering. Jeg synes ikke du trenger å være redd for at det er noe farlig.

Annonse

Blomsterfluen
1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg tror ikke man får så mye pollen fra luften og rett inn på øyet. Jeg tror det er et verre når man tar på ting som har samlet skikkelig mye pollen (en hagestol f.eks) og så klør seg i øyet. Det er basert på egen erfaring.

Poenget er at det ene øyet kanskje er verst fordi du har tatt på noe og fått masse pollen i det øyet. Kanskje du har spist eple eller annen frukt og fått eplesaft i øyet? Uansett så har legen sett på det og gjort en vurdering. Jeg synes ikke du trenger å være redd for at det er noe farlig.

Ok.

Blomsterfluen
13 timer siden, Gargamel skrev:

Oppdatering: jeg var hos fastlegen min i dag og hun sa at jeg skal begynne på allergimedisin for pollenallergi, for hun mente det kunne være pollenallergi. Jeg hadde i 2009 tatt blodprøver wom viste litt over normalen reaksjon på bjørkepollen og middels allergi mot gresspollen. Hun mente at dette kunne ha utviklet seg med årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...