Gå til innhold

Ser mandlene hoven ut? Hvitt belegg/mandelsteiner & smerter (bilde)


kjøttmeis

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Trine skrev:

Nå er jeg glad jeg ikke er isw, for det siste bildet ditt så jeg mens jeg var midt i frokosten :P Det er sikkert en virusinfeksjon og da er det ikke annet å gjøre enn å vente til det går over. Jeg vet ikke hva de "blemmene" er. Jeg har hatt mine runder med streptokokker så jeg føler med deg. Ser akkurat ut som det du har. Det er dritvondt. Jeg googlet mandelstein i går. Hadde aldri hørt om det før. Men jeg tror ikke det er det du har.

Ja det er fælt! Håper det går fort over altså haha. 

Jeg har mandelstein også; pirket ut to stk i går! De kom ikke fram før på kvelden. Har bilde, men jeg synes det er så ekkelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, kjøttmeis skrev:

Ja det er fælt! Håper det går fort over altså haha. 

Jeg har mandelstein også; pirket ut to stk i går! De kom ikke fram før på kvelden. Har bilde, men jeg synes det er så ekkelt! 

Haha....for meg holdt det å se de bildene jeg så i går da jeg googlet mandelstein. Trenger ikke se steinene dine også ;) Hmm...kanskje det er pga de at du har fått en infeksjon og at infeksjonen spredde seg da du pirket de ut. Men om det er de som laget infeksjonen så er det vel sikkert bra at du fikk de ut. Men hvordan orket du å pirke sånn på mandlene. Jeg tror jeg hadde spydd om jeg skulle gjort det. Fikk en sprøyte i mandlene en gang, syns igrunn det var ekkelt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trine skrev:

Haha....for meg holdt det å se de bildene jeg så i går da jeg googlet mandelstein. Trenger ikke se steinene dine også ;) Hmm...kanskje det er pga de at du har fått en infeksjon og at infeksjonen spredde seg da du pirket de ut. Men om det er de som laget infeksjonen så er det vel sikkert bra at du fikk de ut. Men hvordan orket du å pirke sånn på mandlene. Jeg tror jeg hadde spydd om jeg skulle gjort det. Fikk en sprøyte i mandlene en gang, syns igrunn det var ekkelt nok.

Haha det skjønner jeg virkelig! Ja det kan nok godt hende de kom etter infeksjonen startet. Men jeg tror de har vært gjemt der bak en god stund egentlig. Uansett, de kom nå ut så det er bra! :) Det går sikkert over. Må bare passe på å gurgle.

Ble kvalm eneste, av tanken på at det var mandelsteiner der. Og redd for at jeg skulle få det på tunga og smake det. Men jeg brekte meg ikke og det gikk helt greit å pirke de ut. Trengte så vidt å røre de, jeg bare lagde bevegelser med kjeven og den datt ned. Deretter drakk jeg masse vann og den ble skylt ned... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, kjøttmeis skrev:

Haha det skjønner jeg virkelig! Ja det kan nok godt hende de kom etter infeksjonen startet. Men jeg tror de har vært gjemt der bak en god stund egentlig. Uansett, de kom nå ut så det er bra! :) Det går sikkert over. Må bare passe på å gurgle.

Ble kvalm eneste, av tanken på at det var mandelsteiner der. Og redd for at jeg skulle få det på tunga og smake det. Men jeg brekte meg ikke og det gikk helt greit å pirke de ut. Trengte så vidt å røre de, jeg bare lagde bevegelser med kjeven og den datt ned. Deretter drakk jeg masse vann og den ble skylt ned... 

Jeg tenkte mer at infeksjonen kom pga steinene, ikke at steinene kom pga infeksjonen. De har jo sikkert vært inni der en stund.

Hehe....forstår godt at du ble kvalm av den tanken. Får håpe du blir bedre nå som du har fått den ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :-) ja tenkte det samme selv!

Nå ser jeg at det ligger en enda større mandelstein helt nederst i mandelen. En ganske stor en! Ser den omtrent igjennom, men jeg får den ikke ut. såå frustrerende... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kjøttmeis skrev:

Okei :-) ja tenkte det samme selv!

Nå ser jeg at det ligger en enda større mandelstein helt nederst i mandelen. En ganske stor en! Ser den omtrent igjennom, men jeg får den ikke ut. såå frustrerende... 

Hahaha...uff, det høres jo egentlig helt grusomt ut. Det er virkelig mye rart som kan skje i kroppen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha ja, den kroppen er virkelig rar! :) skjønner meg ikke på den i blant, men men. 

Spent på hvordan jeg får dette monsteret ut! Får bare vente og se om den beveger seg opp... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kjøttmeis skrev:

Haha ja, den kroppen er virkelig rar! :) skjønner meg ikke på den i blant, men men. 

Spent på hvordan jeg får dette monsteret ut! Får bare vente og se om den beveger seg opp... :) 

Lykke til :) Håper den beveger seg fort opp og ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mandelsteiner helt klart. Det er mange som har de daglig, selv om man ikke har vondt i halsen ellers.

Men det du har på tungen, har det utviklet seg sopp?

Anonymkode: b0e60...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mandelsteiner helt klart. Det er mange som har de daglig, selv om man ikke har vondt i halsen ellers.

Men det du har på tungen, har det utviklet seg sopp?

Anonymkode: b0e60...8a2

Ja, det er nok mandelsteiner :( jeg er redd for den som gjemmer seg i venstre mandel, for de to andre jeg pirket ut var større enn forventet. Blir dårlig bare av tanken hehe.

Jeg tenker at det kan være sopp, ja. Det likner i alle fall, men jeg vet ikke. Det er jo et hvitt belegg også, og dersom jeg prøver å få det bort gjør det bare vondt. Så hele munnen og halsen er bare kaos for øyeblikket. :lol: Deilige greier....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, kjøttmeis skrev:

Ja, det er nok mandelsteiner :( jeg er redd for den som gjemmer seg i venstre mandel, for de to andre jeg pirket ut var større enn forventet. Blir dårlig bare av tanken hehe.

Jeg tenker at det kan være sopp, ja. Det likner i alle fall, men jeg vet ikke. Det er jo et hvitt belegg også, og dersom jeg prøver å få det bort gjør det bare vondt. Så hele munnen og halsen er bare kaos for øyeblikket. :lol: Deilige greier....!!

Streptokokktesten gir utslag i 60 til 95 prosent av tilfeller med streptokokker, altså kan mellom 5 og 10 av 100 testede få falskt negativt resultat. Den gir dessuten ikke utslag på fusobakterie, "den glemte bakterie" . 

Har du forresten hatt skarlagensfeber?

Du får se om tunga skifter farge til rød om noen dager.

Oftest kan kroppen fint ordne opp selv, også ved bakterieinfeksjon, men det kan ta litt lenger tid, og komplikasjoner forekommer

Anonymkode: ced0a...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Streptokokktesten gir utslag i 60 til 95 prosent av tilfeller med streptokokker, altså kan mellom 5 og 10 av 100 testede få falskt negativt resultat. Den gir dessuten ikke utslag på fusobakterie, "den glemte bakterie" . 

Har du forresten hatt skarlagensfeber?

Du får se om tunga skifter farge til rød om noen dager.

Oftest kan kroppen fint ordne opp selv, også ved bakterieinfeksjon, men det kan ta litt lenger tid, og komplikasjoner forekommer

Anonymkode: ced0a...ef3

Mellom 5 og 40 av 100 skulle det stå

Anonymkode: ced0a...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, kjøttmeis skrev:

Eeeee, hva i alle dager er dette!?? 

Våknet opp i morges med at det var verre å svelge. Gjør dritvondt. Og så la jer merke til noe klumper på tunga! Er det blemmer? 

IMG_3698.JPG

Klumpene er papiller. De skal være der, men er kanskje større nå på grunn av infeksjon

Anonymkode: ced0a...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...