Gå til innhold

Hun kommer ikke. Konfirmasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min datter skal konfirmeres i morgen og min beste venninne har sagt at hun ikke kommer pga en jentetur. Jeg er skuffet. Hun vet at ikke mange fra min familie kommer pga konflikter. Jeg og min datter hadde regnet med henne. Hun kom innom i kveld med en kake hun hadde lovet å bake. Nå kommer jeg til å høres utakknemlig ut men det er jeg ikke. Jeg har sett kakene hun baker og de er virkelig fine. Men den hun leverte her nå er en hastverk kake. Det vises at hun har skyndet seg med den. Min datter ble lei seg når hun så kaken(hun vet at hun kan bake fine kaker) og fikk vite at hun ikke kommer i morgen.  Men sånn er situasjonen nå og vi skal kose oss i morgen uansett  

Anonymkode: 30ede...690

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411642-hun-kommer-ikke-konfirmasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min datter skal konfirmeres i morgen og min beste venninne har sagt at hun ikke kommer pga en jentetur. Jeg er skuffet. Hun vet at ikke mange fra min familie kommer pga konflikter. Jeg og min datter hadde regnet med henne. Hun kom innom i kveld med en kake hun hadde lovet å bake. Nå kommer jeg til å høres utakknemlig ut men det er jeg ikke. Jeg har sett kakene hun baker og de er virkelig fine. Men den hun leverte her nå er en hastverk kake. Det vises at hun har skyndet seg med den. Min datter ble lei seg når hun så kaken(hun vet at hun kan bake fine kaker) og fikk vite at hun ikke kommer i morgen.  Men sånn er situasjonen nå og vi skal kose oss i morgen uansett  

Hei!

Det syns jeg var skikkelig dårlig gjort!

Dårlig gjort mot deg, dårlig gjort mot din datter.

Skulle ønsket jeg kunne hjulpet deg, bakt en pen kake.

Du kan sende meg en pm om du vil. Men min medfølelse har du.

Hvis hun ikke er fadder, må hun nesten få prioritere selv om hun skal ta imot invitasjonen eller ikke - det er litt spesielt siden det er langhelg.  Konfirmasjon er først og fremst en familiegreie for mange. 

Men jeg synes at hvis man skal bake til konfirmasjon, bryllup el.l., bør man gjøre det ordentlig. Spesielt når dette delvis skulle være kompensasjon fordi hun ikke kom - i et slikt tilfelle ville jeg anstrengt meg litt ekstra. 

Lykke til uansett :)

Gjest Gargamel

Jeg synes det er vanskelig å si fordi den jenteturen kan være årets høydepunkt for henne (eller ikke).

Det er forståelig at du tenker det du tenker om kaken, men det kommer ut som ganske smålig hvis du sier det høyt. Spesielt bør du la være å kritisere kaken og veninnen foran datteren din. Det kan gjøre at datteren bli såret og lei seg over noe hun ellers ikke ville tenkt så mye over.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom hun først hadde sagt ja til å komme og så avlyser like før pga en jentetur, så synes jeg det er dårlig gjort.

Annonse

Bokormen123

Spørsmålet er jo: har denne venninnen tidligere sagt at hun kommer, for så å ombestemme seg? I så fall, når skjedde denne "ombestemmelsen"?

Hvis hun helt fra starten har gitt beskjed om at hun allerede hadde planer denne helgen, synes jeg det er ok at hun ikke kommer. Men mellom linjene leser jeg at dette er noe som har kommet på nå i det siste, slik at hun har klasket sammen den kaken hun lovde, og levert den dagen før...

Nicklusheletida
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som de andre sier, så synes jeg dette kommer an på hva hun hadde sagt ja til først. Jeg synes også det er viktig at du ikke overfører din sårhet til din datter.

Blomsterfluen

Hviss hun sa hun skulle komme, men ombestemte seg i siste liten pågrunn av denne "jenteturen", og ikke lager noe forseg gjort kake, foreslår jeg at du dumper henne som veninne, og eventuelt sletter henne på facebook. Det gjorde jeg nettopp med hun som lovte meg 30 års gave til meg ifjor, men aldri kom med den. Jeg spurte henne på søndag hvorfor hun ikke kom med gaven hun lovde. Og jeg sendte henne tommel ned bilde fordi hun ignorerer meg i dag, og hun ser meldingene, men ignorerer meg fulstendig. Man skal ikke stole på andre enn seg selv, sier nå jeg. Bare et forslag, jeg kommanderer ikke, bare kommer med forslag.

AnonymBruker
1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Hviss hun sa hun skulle komme, men ombestemte seg i siste liten pågrunn av denne "jenteturen", og ikke lager noe forseg gjort kake, foreslår jeg at du dumper henne som veninne, og eventuelt sletter henne på facebook. Det gjorde jeg nettopp med hun som lovte meg 30 års gave til meg ifjor, men aldri kom med den. Jeg spurte henne på søndag hvorfor hun ikke kom med gaven hun lovde. Og jeg sendte henne tommel ned bilde fordi hun ignorerer meg i dag, og hun ser meldingene, men ignorerer meg fulstendig. 

Nå syns jeg du bare er barnslig.

Anonymkode: c6d93...d56

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...