Gå til innhold

Disse er seriøse.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er alt annet enn seriøst. Fatter ikke hvorfor du kan ta dette alvorlig.

Anonymkode: cb877...31b

Å? Jeg forstår ikke hvordan man ikke kan ta det alvorlig. Jeg tror på dem. Tenk å ikke bli trodd, det er jo helt forferdelig. Når det er ekte. 

Har du noen ganger sett på tryllekunstnere og blitt imponert over hvordan de får ting til å forsvinne i løse lufta osv? Det er temmelig imponerende, ikke sant? Det er umulig oftest å skjønne hvordan de gjør det. Men likevel tror vi jo ikke at de faktisk kan utføre magi! Det er juks og synsbedrag - og veldig dyktig sådan. Vi tror jo ikke det er overnaturlig fordi de selv er tydelige på at de er fingernemme tusenkunstnere. Hva om de hadde gjort tilsvarende triks, filmet det og utgitt seg for å ha overnaturlige evner ville du sikkert trodd på dem også! Hva om du i stedet prøver å inneha en viss skepsis til de mange som påstår seg å ha overnaturlige evner, fremfor at de er profesjonelle illusjonister? Det er ufattelig mange sjarlataner der ute. 

Dette var en generell kommentar og ikke konkret knyttet til temaet i videoen, som jeg ikke finner det interessant å se på. 

stjernestøv
2 timer siden, morsan skrev:

Har du noen ganger sett på tryllekunstnere og blitt imponert over hvordan de får ting til å forsvinne i løse lufta osv? Det er temmelig imponerende, ikke sant? Det er umulig oftest å skjønne hvordan de gjør det. Men likevel tror vi jo ikke at de faktisk kan utføre magi! Det er juks og synsbedrag - og veldig dyktig sådan. Vi tror jo ikke det er overnaturlig fordi de selv er tydelige på at de er fingernemme tusenkunstnere. Hva om de hadde gjort tilsvarende triks, filmet det og utgitt seg for å ha overnaturlige evner ville du sikkert trodd på dem også! Hva om du i stedet prøver å inneha en viss skepsis til de mange som påstår seg å ha overnaturlige evner, fremfor at de er profesjonelle illusjonister? Det er ufattelig mange sjarlataner der ute. 

Dette var en generell kommentar og ikke konkret knyttet til temaet i videoen, som jeg ikke finner det interessant å se på. 

Det er forskjell på illusjonister og folk som har blitt bortført. 

Annonse

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er forskjell på illusjonister og folk som har blitt bortført. 

Poenget er at du bør øve deg på å være mer kritisk til det du leser/ser. Folk kan juge vel så mye om fx bortførelser som overnaturlige evner. Eller de kan hallusinere eller av andre grunner tro på at ditt&datt hendte dem. 

Også utenfor den paranormale sfæren finnes det jo massevis av usannheter - folk som juger for å oppnå noe, eller vitner som tror de har sett noe annet enn det som faktisk skjedde fordi øynene spilte dem et puss. 

Stoler du alltid på alt folk sier? Selv om de er fx fulle? Eller sinna? Eller skrytete? Tror du at alle alltid oppfatter situasjoner 100% korrekt? 

stjernestøv
11 timer siden, morsan skrev:

Poenget er at du bør øve deg på å være mer kritisk til det du leser/ser. Folk kan juge vel så mye om fx bortførelser som overnaturlige evner. Eller de kan hallusinere eller av andre grunner tro på at ditt&datt hendte dem. 

Også utenfor den paranormale sfæren finnes det jo massevis av usannheter - folk som juger for å oppnå noe, eller vitner som tror de har sett noe annet enn det som faktisk skjedde fordi øynene spilte dem et puss. 

Stoler du alltid på alt folk sier? Selv om de er fx fulle? Eller sinna? Eller skrytete? Tror du at alle alltid oppfatter situasjoner 100% korrekt? 

Pleier å merke når folk lyger. Men jeg er jo kjent for å være litt naiv, sluke alt rått. Det skader vel ikke å være litt kritisk, men jeg blir så revet med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...