Gå til innhold

hvorfor er juls "barnas tid"? er det fordi jesus var baby i jula?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Hvorfor blir ikke voksne like mye verdsatt aom barna i jula? Hvorfor får barna presang av tantene sine onklene sine til de er 18, og så får de ikke presang av tante og onkelene detres mer? Og hvorfor er det bare barn som får gaver undertreet i usa, mens voksne må nøye seg med bare mat, og ingen gaver? Er dette bare fordi jesus var et barn på julaften, og da har ingen voksne noen betydning i jula, bare barn? Hva med julenissen? Julenissen er noe sykt som foreldre tvinger barna til å tro på, som er ganske idiotisk. Alle vet vel at reinsdyr ikke kan fly?!?!

Fortsetter under...

Blomsterfluen
Et øyeblikk siden, Annkarin skrev:

blir for mange å kjøpe til om man skal kjøpe til alle voksne også

kjøper du til alle voksne i slekta di da?

selv kjøper vi bare til akkurat de vi feirer med på dagen

Jeg kjøper gaver til de jeg får gaver av i jula. Hadde tantene og onklene kjøpt til meg, hadde jeg kjøpt til dem selvfølgelig.

I min familie gir også vi voksne gaver til hverandre til jul.  Vi har en ganske begrenset familie. Men vi synes nok gavene til barna er det viktigste, de legges mest omhu i og de er det morsomt å gi, særlig om man får gleden av å følge med under oppakking. De fleste voksne er ikke så opptatt av gaver og synes det er morsommere å gi enn å få.

Blomsterfluen
1 minutt siden, Xtra skrev:

I min familie gir også vi voksne gaver til hverandre til jul.  Vi har en ganske begrenset familie. Men vi synes nok gavene til barna er det viktigste, de legges mest omhu i og de er det morsomt å gi, særlig om man får gleden av å følge med under oppakking. De fleste voksne er ikke så opptatt av gaver og synes det er morsommere å gi enn å få.

Ok. Jeg elsker å gi for å gjøre andre glad, men elsker like mye å få og bli glad.

33 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Hvorfor får barna presang av tantene sine onklene sine til de er 18, og så får de ikke presang av tante og onkelene sine mer? Og hvorfor er det bare barn som får gaver under treet i usa, mens voksne må nøye seg med bare mat, og ingen gaver?

Både i Norge, USA og andre steder er slike "regler" opp til hver enkelt familie, evt. opp til de man skal feire julaften sammen med.

Annonse

I store familier blir det ofte rett og slett for mange å gi til, hvis alle voksne også skal gi hverandre gaver. Da begrenser man seg til barna, så det blir overkommelig. De fleste tenker at barna er de viktigste på slike dager - spesielt vil de som selv er foreldre tenke det.

AnonymBruker
51 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Hvorfor blir ikke voksne like mye verdsatt aom barna i jula? Hvorfor får barna presang av tantene sine onklene sine til de er 18, og så får de ikke presang av tante og onkelene detres mer? 

Fordi voksne folk har råd til å kjøpe seg det de har lyst på/trenger selv.

Anonymkode: f16dc...3d2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...