Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt veldid plaget av øresus på det ene øret i tre år, både før og etter jeg oppdaget det har jeg hatt mye angst. 

Uansett, har vært hos ørelege og er ikke noe feil bortsett fra litt nedsatt hørsel.

Jeg merker att jeg kan manipulere styrken og frekvensen ved å anstrege kjeve og nakkemusklene samt presse på muskler i ansikte, tyder dette på att det kan gjøres noe med øresusen fysisk, har vært hos en fysioterapeut, men ble ikke noe bedre. Er det andre som kan dette bedre, manuellterapeut, osteopat etc.?.

Tips og råd mottas med stor takk :).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411675-hjelp-med-%C3%B8resus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie
17 timer siden, Angstlei skrev:

Har hatt veldid plaget av øresus på det ene øret i tre år, både før og etter jeg oppdaget det har jeg hatt mye angst. 

Uansett, har vært hos ørelege og er ikke noe feil bortsett fra litt nedsatt hørsel.

Jeg merker att jeg kan manipulere styrken og frekvensen ved å anstrege kjeve og nakkemusklene samt presse på muskler i ansikte, tyder dette på att det kan gjøres noe med øresusen fysisk, har vært hos en fysioterapeut, men ble ikke noe bedre. Er det andre som kan dette bedre, manuellterapeut, osteopat etc.?.

Tips og råd mottas med stor takk :).

Hei!

Jeg har kraftig øresus, jeg har derfor hatt tinnitusmaskererer, og en pute som har ulike lyder inni seg, man velger lyd fra noe som ser ut som en radio.

Pga av tinitus, har jeg nesten ikke hørsel på det ene øret, for meg kom tinnitus ganske brått og med akutt hørseltap.

Nå har jeg høreapparater som fungerer bedre enn tinnitusmaskerer. Jeg har lyden som tinnitusmaskerer har i seg, også på høreapparatene, jeg kan imidlertid skru lyden av, noe jeg ikke gjør.

Jeg har hjelp av disse hjelpemidlene, men de tar ikke bort tinnitus. Så for meg hjelper det å ha mye å gjøre, samt puten med lyd.

Jeg vet ikke hvor kraftig øresus du har, men min er nokså konstant, ingenting får den bort, annet enn de periodene jeg er intenst fokusert på noe jeg gjør, da er lyden der fortsatt, men jeg hører den ikke fordi fokus er på noe annet. Det er ganske mentalt slitsomt, når jeg aldri får fred fra lyden, så jeg vurderer når jeg får tid, søke på en operasjon, men veien for alle, er om tinnitusmaskerer, og hvis du har nedsatt hørsel, kan du gå rett på høreapparater. Og puten er en velsignelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...