Gå til innhold

17-mai konkurranse på DOL

17-mai konkurranse på DOL?  

11 stemmer

1. 1. Er det konkurranse på DOL om ha å hatt den mest perfekte, flotteste og hyggeligste 17-mai?

• JA
      4
    • NEI
      7

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det konkurranse på DOL om ha å hatt den mest perfekte, flotteste og hyggeligste 17-mai?

Anonymkode: ff499...c92

Nei, det tviler jeg på, men når noen starter en tråd og spør hvordan vi har feiret 17. mai (eller hvordan det nå startet denne gangen) så er det vel lov for oss som har feiret 17. mai med is, tog og venner til å svare også? Eller er det bare de med trygdecolaen og/eller de som ikke liker slike dager som har lov til å svare?

Annonse

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Du skjønner ikke hvordan taperene har det, du som har fullverdig liv.

Anonymkode: 96e9f...926

Jeg har fått full rapport fra flere av dem, så jeg har en viss anelse. Nå er jeg sikkert for pragmatisk til at det blir satt pris på, men jeg skjønner ikke hvorfor de av taperne som ikke har barn gjør et sånt nummer av en dag som 17.mai. Er det ikke bare å se på noe annet enn NRK og TV2 og holde seg unna ruten toget skal gå? Det gjorde jeg alltid før jeg fikk barn, og jeg synes det var kjempedeilig å slippe det maset. En herlig fridag helt uten stress, jo. 

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Det med å ikke forstå hvor ille noen har det, er en forsvarsmekanisme for å unngå å ta inn over seg at man er heldigere og mer bortskjemt enn andre.

Jeg tror det er bedre om dere som er misunnelige på de som har det fint heller jobber med dere selv og øver dere litt på å unne dem det dere selv ikke har. 

AnonymBruker
7 minutes ago, tonie said:

Jeg tror det er bedre om dere som er misunnelige på de som har det fint heller jobber med dere selv og øver dere litt på å unne dem det dere selv ikke har. 

Det er ingen som er misunnelse her, bortsett fra mange av dere som har fullverdige liv som misunner de som "slipper" å jobbe og "slipper" å være sosial.

Madelenemie
42 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ha ha, man skulle nesten tro det. Jeg har hatt en super 17 mai, men du skal få slippe detaljene på hva jeg gjorde fra morgen til kveld :)

Hei:-)

Lur du:-) Jeg har ikke nok sosiale antenner til å skjønne at detaljene kan gjøre andre sure;)

5 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er ingen som er misunnelse her, bortsett fra mange av dere som har fullverdige liv som misunner de som "slipper" å jobbe og "slipper" å være sosial.

Hva er det da å bebreide de som som ikke har hatt det fælt på 17.mai?:)

Madelenemie
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner ikke hvordan taperene har det, du som har fullverdig liv.

Hei!

Hva definerer du nå som taperen?

Jeg lurer, fordi med medfødt funksjonhemning, og uføretrygd, men bedre sosiale evner, takket være forklaringer fra speisalisthelsetjenesten, så er jeg fortsatt skikkelig funksjonshemmet, så funksjonshemmet at min pensjonerte psykiater sa til en som var min venn, som jeg fortsatt er glad i, men som jeg tror ikke liker meg lenger, følgende: " asperger har du ikke og glad skal du være for det".

Jeg syns det var snodig at min psykiater som alltid satt og sa at jeg var så flink og har alle muligheter forran meg(unntatt å bli lege) sa til min "venn" at skulle være glad ikke har asperger, det sa min pensjonerte psykiater aldri til meg, og ikke var hun i tvil om min autisme.

Så muligens kan det å være taper mer handle om ens egne følelser,enn om realitet.

Annonse

AnonymBruker
1 minute ago, tonie said:

Hva er det da å bebreide de som som ikke har hatt det fælt på 17.mai?:)

Det er provoserende når de er misunnelse på de som "slipper" å være sosiale etc. Det er det, og bare det, dette handler om.

AnonymBruker
1 minute ago, Madelenemie said:

Hei!

Hva definerer du nå som taperen?

Jeg lurer, fordi med medfødt funksjonhemning, og uføretrygd, men bedre sosiale evner, takket være forklaringer fra speisalisthelsetjenesten, så er jeg fortsatt skikkelig funksjonshemmet, så funksjonshemmet at min pensjonerte psykiater sa til en som var min venn, som jeg fortsatt er glad i, men som jeg tror ikke liker meg lenger, følgende: " asperger har du ikke og glad skal du være for det".

Jeg syns det var snodig at min psykiater som alltid satt og sa at jeg var så flink og har alle muligheter forran meg(unntatt å bli lege) sa til min "venn" at skulle være glad ikke har asperger, det sa min pensjonerte psykiater aldri til meg, og ikke var hun i tvil om min autisme.

Så muligens kan det å være taper mer handle om ens egne følelser,enn om realitet.

Du er nok ikke så "syk" som du tror og gir utrykk for, med det livet du har.

Madelenemie
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok ikke så "syk" som du tror og gir utrykk for, med det livet du har.

tja,

skjønner at du skriver det. Jeg føler meg ikke syk heller. Men jeg følte meg syk før jeg fikk hjelp.

Men autisme sitter helt fast, og det er sant, man kan kun få hjelp til å forstå, og dermed ha et godt liv, men autisme fortsetter man å ha. Jeg har et godt liv fordi jeg har forklaring på min sosiale analfabetisme, fordi jeg forstår litt hvorfor jeg ikke bare oppfatter non verbal kommunikasjon, på hvorfor jeg må lære teoretisk om følelser, , og ikke minst fordi jeg har villet ta til meg mye ny informasjon, så her kommer nok personlighet inn også.

Men selv om jeg har et godt liv, og fikk mye hjelp, så har jeg et medfødt handikap, man er ikke så syk av den grunn, men jeg trengte mer starthjelp enn de fleste. (håper du skjønner hva jeg mener)

AnonymBruker
12 minutes ago, Madelenemie said:

tja,

skjønner at du skriver det. Jeg føler meg ikke syk heller. Men jeg følte meg syk før jeg fikk hjelp.

Men autisme sitter helt fast, og det er sant, man kan kun få hjelp til å forstå, og dermed ha et godt liv, men autisme fortsetter man å ha. Jeg har et godt liv fordi jeg har forklaring på min sosiale analfabetisme, fordi jeg forstår litt hvorfor jeg ikke bare oppfatter non verbal kommunikasjon, på hvorfor jeg må lære teoretisk om følelser, , og ikke minst fordi jeg har villet ta til meg mye ny informasjon, så her kommer nok personlighet inn også.

Men selv om jeg har et godt liv, og fikk mye hjelp, så har jeg et medfødt handikap, man er ikke så syk av den grunn, men jeg trengte mer starthjelp enn de fleste. (håper du skjønner hva jeg mener)

Samme for meg, jeg er mest opptatt av metal og sukkervarer, men likevel så kjeder jeg meg mye og trenger litt avledning.

Madelenemie
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme for meg, jeg er mest opptatt av metal og sukkervarer, men likevel så kjeder jeg meg mye og trenger litt avledning.

ok.

Jeg liker noe metal, men misliker sukkervarer:-)

Jeg spiser middag og chips, i går spiste jeg noen smågodt ting, de smakte rart og var stappfulle av sukker.

Jeg liker ikke å kjede meg, så jeg skjønner at du trenger litt avledning. Jeg har et så fullstappet liv at jeg slipper å kjede meg, takk for at du minnet meg på verdien det gir/ eller fraværet av å kjede seg , det medfører.

Det er vel egentlig ofte tilfeldig på hvilken hylle i livet man ender.

AnonymBruker
2 minutes ago, Madelenemie said:

ok.

Jeg liker noe metal, men misliker sukkervarer:-)

Jeg spiser middag og chips, i går spiste jeg noen smågodt ting, de smakte rart og var stappfulle av sukker.

Jeg liker ikke å kjede meg, så jeg skjønner at du trenger litt avledning. Jeg har et så fullstappet liv at jeg slipper å kjede meg, takk for at du minnet meg på verdien det gir/ eller fraværet av å kjede seg , det medfører.

Det er vel egentlig ofte tilfeldig på hvilken hylle i livet man ender.

Det hadde vært godt med marsipankake, fordi det fikk jeg ikke i går.

Nei, ingenting er tilfeldig, alt har en årsak. Men det er mye en ikke rår med selv.

Kanskje jeg kjeder meg fordi jeg er psykopat? Hvem vet. Ikke at det har noen betydning.

Madelenemie
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært godt med marsipankake, fordi det fikk jeg ikke i går.

Nei, ingenting er tilfeldig, alt har en årsak. Men det er mye en ikke rår med selv.

Kanskje jeg kjeder meg fordi jeg er psykopat? Hvem vet. Ikke at det har noen betydning.

ok,

hvis ting ikke er tilfeldig, så forstår jeg ikke.

Jeg tror det er nokså tilfeldig hvor man havner i livet,

Jeg ville gjerne bakt marsipankake til noen som setter pris på det, det er en av de få kakene jeg virkelig elsker, og kan spise et heelt stykke av, men kjenner ingen som er så glad i marsipankake som meg selv:-(

Jeg tror ikke psykopater kjeder seg...

Jeg tror ikke du er psykopat, jeg liker ikke psykopater, jeg unngår dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...