Gå til innhold

Det året alle du kjenner fyller runde år...

Anbefalte innlegg

Luksusproblem, men jeg fyrer løs: Ettersom jeg jo har en rekke venner og bekjente av samme årgang som meg selv betyr jo det at vi runder runde år samme året. ;) (og ja, jeg er altså ikke bare 29 lenger. :D snarere "29++(+)")

Uansett - jeg har rukket å bli invitert til noen som jeg ikke har tenkt å invitere til mitt selskap. Bør man da takke nei? Eller gå, ta med gave og være blid og bidra til fin bursdag for vedkommende og ikke tenke på at jeg ikke "gjenyter"? Hadde de hatt rund dag et annet år hadde jeg neppe tenkt på det. 

Fortsetter under...

1 minutt siden, morsan skrev:

Luksusproblem, men jeg fyrer løs: Ettersom jeg jo har en rekke venner og bekjente av samme årgang som meg selv betyr jo det at vi runder runde år samme året. ;) (og ja, jeg er altså ikke bare 29 lenger. :D snarere "29++(+)")

Uansett - jeg har rukket å bli invitert til noen som jeg ikke har tenkt å invitere til mitt selskap. Bør man da takke nei? Eller gå, ta med gave og være blid og bidra til fin bursdag for vedkommende og ikke tenke på at jeg ikke "gjenyter"? Hadde de hatt rund dag et annet år hadde jeg neppe tenkt på det. 

Jeg hadde troppet opp jeg altså, men jeg hadde ikke forventet å bli invitert tilbake for det avhenger jo av så mange ting (noen ønsker jo en mer intim liten feiring mens andre inviterer halve byen, det får bli opp til hver enkelt tenker jeg). Jeg synes du skal hive deg rundt å gå på festen om du har lyst.

Madelenemie
1 time siden, morsan skrev:

Hei!

Jeg ville gått og tatt med gave og gjort mitt for at det skulle bli en flott fest for vedkommende uansett.

Muligens, men det er sånn jeg føler det, har ikke noe meg gjenytelse, mer med at jeg kan glemme enkelt personer, eller ikke vite at de burde jo vært invitert på fest hos oss , og ikke tenkt på at de jo inviterer oss kanskje...osv...så ville jeg nok invitert dem. Men jeg syns ikke dette er noe man MÅ, man må jo se an sted man skal ha fest og muligheten stedet gir for x ant personer.

Men jeg syns det er lett å presse inn en 10 mennesker ekstra, innenfor visse grenser går det mer på vilje og evne til å tenke løsninger, enn absolutte grenser. Feks på min manns runde dag:-) Jeg presset inn 10 ekstra gjester, og likevel var det kjempegod plass:-) Ikke begriper jeg hvorfor stedet bare kunne ha 80 gjester. 

Håper du finner en løsning som du får fred med.

'lykke til med feiringen:-)

1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg ville gått og tatt med gave og gjort mitt for at det skulle bli en flott fest for vedkommende uansett.

Muligens, men det er sånn jeg føler det, har ikke noe meg gjenytelse, mer med at jeg kan glemme enkelt personer, eller ikke vite at de burde jo vært invitert på fest hos oss , og ikke tenkt på at de jo inviterer oss kanskje...osv...så ville jeg nok invitert dem. Men jeg syns ikke dette er noe man MÅ, man må jo se an sted man skal ha fest og muligheten stedet gir for x ant personer.

Men jeg syns det er lett å presse inn en 10 mennesker ekstra, innenfor visse grenser går det mer på vilje og evne til å tenke løsninger, enn absolutte grenser. Feks på min manns runde dag:-) Jeg presset inn 10 ekstra gjester, og likevel var det kjempegod plass:-) Ikke begriper jeg hvorfor stedet bare kunne ha 80 gjester. 

Håper du finner en løsning som du får fred med.

'lykke til med feiringen:-)

Det er begrensninger på hvor mange jeg har lov til å ha inne i lokalet jeg har leid og jeg strever allerede med å velge blant "høyere prioriterte" jeg ikke får plass til. 

Jeg var i ett lag der jeg kommer til å invitere tilbake - fordi jeg som du også var inne på ble "minnet om" en som jeg har hatt mye kontakt med tidligere og som jeg kunne tenke meg å gjenoppta kontakten med. Og denne personen kan jeg invitere uten at det blir rart overfor noen grupperinger som ikke inviteres - vedkommende står på egne ben liksom  

Men lag nr 2 -  en veldig søt og hyggelig person, for all del - men en som er mye mer perifer. En som jeg kan møte for lunch eller øl etter jobben en gang i året eller så. Det føles rart å skulle prioritere vedkommende fremfor andre i kretsen rundt oss, om du skjønner. 

påskelilje

Forstår dilemmaet, men jeg synes at du fint kan gå på den festen uten å invitere tilbake. Husker med gru da jeg skulle ha 40 års fest, og hadde prioritert hardt blant de jeg syntes var nærmest (vi skulle ha festen hjemme, og vi har ikke så stor plass i stua). En dag et par uker før festen, pratet ungene og jeg med ei litt perifer venninne av meg. Da ploppet det ut fra hun mellomste: "Kommer du i mammas 40-års dag?" - jeg hadde jo ikke invitert henne.... og jeg ble så flau! Jeg klarte å ro det i land med at jeg holdt på å levere ut invitasjonene, men var ikke ferdig ennå. Og jeg måtte pent invitere henne og. Hun ble kjempeglad, og jeg tror ikke hun forstod at hun var en etterslenger.... Men det var jo egentlig noen jeg ville ha invitert før henne da... :-P

Madelenemie
18 minutter siden, morsan skrev:

Det er begrensninger på hvor mange jeg har lov til å ha inne i lokalet jeg har leid og jeg strever allerede med å velge blant "høyere prioriterte" jeg ikke får plass til. 

Jeg var i ett lag der jeg kommer til å invitere tilbake - fordi jeg som du også var inne på ble "minnet om" en som jeg har hatt mye kontakt med tidligere og som jeg kunne tenke meg å gjenoppta kontakten med. Og denne personen kan jeg invitere uten at det blir rart overfor noen grupperinger som ikke inviteres - vedkommende står på egne ben liksom  

Men lag nr 2 -  en veldig søt og hyggelig person, for all del - men en som er mye mer perifer. En som jeg kan møte for lunch eller øl etter jobben en gang i året eller så. Det føles rart å skulle prioritere vedkommende fremfor andre i kretsen rundt oss, om du skjønner. 

yepp, jeg skjønner.

Ikke at jeg har noen krets utover krets med strøm;), men jeg skjønner hva du mener.

Det kan nok godt hende, vi mer føler på sånne ting, fordi vi vil være greie og inkluderende, men igjen, mange blir nok også litt lettet over å ikke bli invitert, tror du ikke?

Jeg går jo i et hvert selskap med rundt tall eller andre høytidelige feiringer hvor jeg blir invitert,  men jeg syns det er ganske så deilig om jeg får slippe. Vet jeg om noen feiring, har jeg feks sendt en hilsen. Jeg vet ikke hvor vanlig det er å føle det sånn, men jeg føler meg ikke så alene som jeg trodde engang, med å bli litt glad for å slippe en fest eller to:-)

Annonse

5 minutter siden, Madelenemie skrev:

yepp, jeg skjønner.

Ikke at jeg har noen krets utover krets med strøm;), men jeg skjønner hva du mener.

Det kan nok godt hende, vi mer føler på sånne ting, fordi vi vil være greie og inkluderende, men igjen, mange blir nok også litt lettet over å ikke bli invitert, tror du ikke?

Jeg går jo i et hvert selskap med rundt tall eller andre høytidelige feiringer hvor jeg blir invitert,  men jeg syns det er ganske så deilig om jeg får slippe. Vet jeg om noen feiring, har jeg feks sendt en hilsen. Jeg vet ikke hvor vanlig det er å føle det sånn, men jeg føler meg ikke så alene som jeg trodde engang, med å bli litt glad for å slippe en fest eller to:-)

Jo, jeg kan nok også ha det slik. Kommer helt an på settingen, hvem som inviterer, hvem som kommer. Noen ganger kan man fx stå veldig nære vertinnen, men føle at alle andre der er en sammensveiset gjeng som man ikke er del i. Andre ganger er det lettere å omgås ukjente. Osv. 

Jeg er enig med XbellaX - folk feirer så forskjellig, så det nytter ikke å kjøre noe gjensidighetsprinsipp her.  Det tror jeg de fleste voksne forstår.  Hvis du ville takket ja hvis det hadde vært et annet år, synes jeg du skal gjøre det nå også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...