Gå til innhold

Gleder du deg til helgen?

Gleder du deg til helgen?  

18 stemmer

1. 1. Gleder du deg til helgen?

• JA
      6
    • NEI
      12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
13 minutes ago, Trine said:

Det kan hende, det vet jeg ingenting om. Jeg bare vet at det må langt mer til enn en iskald coca cola for å glede meg.

Og derfor er du mindre heldig? Er det det du mener? Maken tli subjektivitet for å pleie sitt eget selvbilde og offermentalitet...

Anonymkode: 87fc0...d4f

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og derfor er du mindre heldig? Er det det du mener? Maken tli subjektivitet for å pleie sitt eget selvbilde og offermentalitet...

Men i alle dager da, hva skjedde nå? Jeg er mindre heldig enn noen og mer heldig enn andre. Jeg har ikke noen offermentalitet, i motsetning til alle her som ikke takler at noen har et bra liv. Evig mas om andres fullverdige liv er offermentalitet mer enn noe annet her inne.

AnonymBruker
5 minutes ago, Trine said:

Men i alle dager da, hva skjedde nå? Jeg er mindre heldig enn noen og mer heldig enn andre. Jeg har ikke noen offermentalitet, i motsetning til alle her som ikke takler at noen har et bra liv. Evig mas om andres fullverdige liv er offermentalitet mer enn noe annet her inne.

Det er dere som ikke respekterer samfunnets taperes situasjon.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er dere som ikke respekterer samfunnets taperes situasjon.

Neivel, men jeg er jo en "taper" selv. Jeg gidder ikke plage andre med å gjentatte ganger fortelle dem hvor mye bedre de har det enn meg. Jeg syns det er fint at de har det bra. Verden hadde jo ikke vært bedre om alle hadde hatt psykiske problemer. Det er fint at noen kan jobbe så jeg slipper sitte på gata og tigge penger.

Men du, snakk om rette ræva som feis! 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maken tli subjektivitet for å pleie sitt eget selvbilde og offermentalitet...

AnonymBruker
9 minutes ago, Trine said:

Neivel, men jeg er jo en "taper" selv. Jeg gidder ikke plage andre med å gjentatte ganger fortelle dem hvor mye bedre de har det enn meg. Jeg syns det er fint at de har det bra. Verden hadde jo ikke vært bedre om alle hadde hatt psykiske problemer. Det er fint at noen kan jobbe så jeg slipper sitte på gata og tigge penger.

Men du, snakk om rette ræva som feis! 

Du har det nok bedre.

AnonymBruker
3 minutes ago, laban said:

Hvordan kan man, helt konkret, vise at man respekterer samfunnets taperes situasjon? 

De som ikke er det må bare innse at de ikke er det, og ikke bre om seg med at de har det verre enn deprimert, isolerte menn uten noen som helst fremtid. Det er masse "syke" som sitter der med gode, rike liv og tror at de er verst stilt i landet fordi de har en diagnose. Men de lever helt vanlige liv. Det er provoserende.

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som ikke er det må bare innse at de ikke er det, og ikke bre om seg med at de har det verre enn deprimert, isolerte menn uten noen som helst fremtid. Det er masse "syke" som sitter der med gode, rike liv og tror at de er verst stilt i landet fordi de har en diagnose. Men de lever helt vanlige liv. Det er provoserende.

Men synes du den holdningen er så utbredt her?  Du skrev jo at "Det er dere som ikke respekterer samfunnets taperes situasjon."
Synes du de DOL-brukerne som har "gode, rike liv", stadig gnåler om at de har det ille?  Jeg synes det mest påfallende er at de som faktisk "innrømmer" at de har helt vanlige liv (altså "innser at de ikke er tapere" slik du ønsker), får tyn for det.   

Endret av laban
AnonymBruker
10 minutes ago, laban said:

Men synes du den holdningen er så utbredt her?  Du skrev jo at "Det er dere som ikke respekterer samfunnets taperes situasjon."
Synes du de DOL-brukerne som har "gode, rike liv", stadig gnåler om at de har det ille?  Jeg synes det mest påfallende er at de som faktisk "innrømmer" at de har helt vanlige liv (altså "innser at de ikke er tapere" slik du ønsker), får tyn for det.   

Nei, det er ikke riktig. F.eks. så har man liksom bedre liv enn alle andre om man liker brus. Det er latterlig.

8 minutter siden, laban skrev:

Man får tyn uansett så lenge man ikke er en isolert mann uten fremtidsutsikter. Det er tydeligvis de som er nederst på rangstigen. Selv narkomane som bor på gata har det mye bedre enn isolerte menn uten fremtidsutsikter. Så om man forteller at man har det bra så får man tyn fordi det er respektløst ovenfor de som har det værst i samfunnet. Og om man forteller at man ikke har det bra så får man tyn fordi man tross alt ikke har det like ille som disse "verdiløse menn".

AnonymBruker
13 minutes ago, Trine said:

Man får tyn uansett så lenge man ikke er en isolert mann uten fremtidsutsikter. Det er tydeligvis de som er nederst på rangstigen. Selv narkomane som bor på gata har det mye bedre enn isolerte menn uten fremtidsutsikter. Så om man forteller at man har det bra så får man tyn fordi det er respektløst ovenfor de som har det værst i samfunnet. Og om man forteller at man ikke har det bra så får man tyn fordi man tross alt ikke har det like ille som disse "verdiløse menn".

Det er etter hva jeg ser ingen her som mener de har det verre enn de som bor på gata. Jeg skjønner ikke hvorfor du trekker inn de som ikke er på internett. Dette dreier seg om de som bruker dette forumet, som har hus og internett. Men enkelte er trygda i full vigør, mens andre er snyltere selv om de ikke får til noe. Noen er avskum, selv om det er mange som får trygd som får til betydelig mer, og da er det helt greit at de får trygd, ja, de har det så kjipt at de får sympati til og med, fordi de havnet i den største tragedie; å bli trygda. Men de har selv søkt på trygd selv, som alle andre. Og når de da får til masse, så tenker jeg mitt ift. de som ikke får til stort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...