Gå til innhold

betong under naturskifer

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Jeg tenkte kun legge sand under skiferplatting, men ser at erfaringsmessig blir det maur og mye gris, så derfor tenker jeg bettong er bedre, men hvordan går jeg frem?

Finner ingen god link, hvor dypt må jeg grave, må jeg lage ramme, eller hoilder det grave og kan jeg legge brussskifer rett i bettongen når selve området er klarert?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412174-betong-under-naturskifer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen på trygd som har fullverdig liv, ja.

Sånn er det nok.

Anonymkode: c512c...106

Fullverdig liv fordi man skal støpe? Herregud!!!! Hadde hun hatt et fullverdig liv så hadde hun i det minste fått noen til å gjøre jobben for henne.

14 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg tenkte kun legge sand under skiferplatting, men ser at erfaringsmessig blir det maur og mye gris, så derfor tenker jeg bettong er bedre, men hvordan går jeg frem?

Finner ingen god link, hvor dypt må jeg grave, må jeg lage ramme, eller hoilder det grave og kan jeg legge brussskifer rett i bettongen når selve området er klarert?

Jeg aner egentlig ikke, men jeg ser for meg at du først støper en ramme. Vet ikke hvor tykk den bør være, men kanskje 20 cm eller noe der omkring. Så fyller du med pukk. Så støper du et "lokk" oppå som jeg tipper også bør være ca 20 cm. Da må du først lage forskaling til ramma. Så må du ha noe armeringsjern oppi. Om du lager den ytterste veggen på foskalinga så høy som gulvet skal være så er det bare å ha i støp opp til kanten etter at du har fylt opp i midten. På toppen ser jeg for meg at armeringsnett er bedre enn armeringsjern. Men altså, dette har jeg ikke peiling på. Så må du ihvertfall passe på at gulvet blir rett og det bør sikkert ha bittelitt fall.

AnonymBruker
48 minutes ago, Trine said:

Fullverdig liv fordi man skal støpe? Herregud!!!! Hadde hun hatt et fullverdig liv så hadde hun i det minste fått noen til å gjøre jobben for henne.

Jeg er hemma, så jeg klarer ikke støpe.

Hvor stort område er det snakk om? Er det flatt?  Du burde kanskje armere betongen hvis det er et større område og legge singel i bunnen. Lag en ramme i tre som du støper i. 

Her står det noen tips 

http://modena.no/hjelp-og-tips/skifer-og-naturstein/#legg_skifer_selv

Endret av cathlin

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det nok.

Nå syns jeg du skal ta deg sammen! Jeg skjønner at du ikke føler deg helt på topp selv, men det gir deg ingen rett til å plage Madeleinemie med disse kommentarene dine på omtrent hvert eneste av innleggene hennes! Skjerp deg, det er regelrett mobbing det du driver med!

AnonymBruker
7 minutes ago, Kayia said:

Nå syns jeg du skal ta deg sammen! Jeg skjønner at du ikke føler deg helt på topp selv, men det gir deg ingen rett til å plage Madeleinemie med disse kommentarene dine på omtrent hvert eneste av innleggene hennes! Skjerp deg, det er regelrett mobbing det du driver med!

Jeg kommenterer nesten aldri, faktisk så leser jeg for det meste ikke, så det er faktafeil.

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommenterer nesten aldri, faktisk så leser jeg for det meste ikke, så det er faktafeil.

Isåfall kopierer du en annen om gnager på samme setning, og bør holde deg for god for dét. MM har i flere tråder vært åpen på at hun strever mer enn vanlig for tiden, og det siste hun trenger å høre er sånne tøvete og feilaktige utsagn! 

Endret av Kayia
AnonymBruker
16 minutter siden, Kayia skrev:

Isåfall kopierer du en annen om gnager på samme setning, og bør holde deg for god for dét. MM har i flere tråder vært åpen på at hun strever mer enn vanlig for tiden, og det siste hun trenger å høre er sånne tøvete og feilaktige utsagn! 

Er nok flere som "gnager på samme setning" her, vel. 

Anonymkode: 708af...8fb

AnonymBruker
23 minutes ago, Kayia said:

Leser bare 10% av trådene. Det er helt bortkastet forum hele greia.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser bare 10% av trådene. Det er helt bortkastet forum hele greia.

Det har ingenting med svaret mitt å gjøre. Slutt å plag folk de gangene du er på dol, uavhenging av om det er en eller hundre ganger i timen. Bare slutt. 

Endret av Kayia
AnonymBruker
9 minutes ago, Kayia said:

Det har ingenting med svaret mitt å gjøre. Slutt å plag folk de gangene du er på dol, uavhenging av om det er en eller hundre ganger i timen. Bare slutt. 

Det er endel som har uføretrygd som lever helt normale liv.

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det nok.

Så om man er trygdet så er det ikke lov til å gjøre annet enn å sitte i sofaen med trygdecolaen sin og sulle på nettet og ha utav seg dritt mot andre? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...