Gå til innhold

betong under naturskifer

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Lillemus skrev:

Så om man er trygdet så er det ikke lov til å gjøre annet enn å sitte i sofaen med trygdecolaen sin og sulle på nettet og ha utav seg dritt mot andre? 

Det er korrekt! Det er særdeles viktig at man IKKE er i fysisk aktivitet, av noe slag, når man er trygdet. Det står i trygdeloven paragraf 3.6 at det er forbudt å gjøre noe konstruktivt eller positivt mens man mottar trygd. Dersom man har noe som kan minne om et fullverdig liv har man ikke lenger rett på trygden man mottar og kan straffes med netthets og presses ut i jobb. :P

Endret av Trine

Fortsetter under...

1 time siden, Trine skrev:

Det er korrekt! Det er særdeles viktig at man IKKE er i fysisk aktivitet, av noe slag, når man er trygdet. Det står i trygdeloven paragraf 3.6 at det er forbudt å gjøre noe konstruktivt eller positivt mens man mottar trygd. Dersom man har noe som kan minne om et fullverdig liv har man ikke lenger rett på trygden man mottar og kan straffes med netthets og presses ut i jobb. :P

Ser man på noen her så skulle man jaggu tro det var sånn... *oppgitt* Jeg kjenner flere som er uføretrygdet og de oppfører seg da ikke sånn som flere her inne!? De har det selvfølgelig tungt i perioder de også, men de utviser da normal folkeskikk allikevel!

54 minutter siden, Lillemus skrev:

Ser man på noen her så skulle man jaggu tro det var sånn... *oppgitt* Jeg kjenner flere som er uføretrygdet og de oppfører seg da ikke sånn som flere her inne!? De har det selvfølgelig tungt i perioder de også, men de utviser da normal folkeskikk allikevel!

Man er jo uføretrygdet for en grunn og har da større utfordringer i livet enn andre. Men det betyr jo ikke at man ikke kan unne andre mest mulig godt. Det virker som det er endel misunnelse ute og går her. Selv om noen uføretrygdede klarer å finne ting de kan holde på med, så trenger jo ikke andre uføretrygdede rakke ned på dem fordet.

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ved flere anledninger fått høre at jeg er ting som "igle". Som i blodigle, som er en parasitt som suger blod.

Anonymkode: c512c...106

Men det er fordi noen mennesker er duste, ikke fordi du er mer snylter enn de som lever et mer normalt liv enn deg.

AnonymBruker
2 timer siden, Trine skrev:

Det er korrekt! Det er særdeles viktig at man IKKE er i fysisk aktivitet, av noe slag, når man er trygdet. Det står i trygdeloven paragraf 3.6 at det er forbudt å gjøre noe konstruktivt eller positivt mens man mottar trygd. 

Men da man kan kanskje klare jobbe også? Hvem vet.

Anonymkode: 708af...8fb

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Da kan man leve helt normale liv med trygd da, uten å være snylter.

Et mer normalt liv skrev jeg. Det mest normale er vel å være i jobb, så en som er trygdet lever ikke helt normalt. Men man er ikke en snylter fordet om man gjør ting når man er trygdet.

Annonse

AnonymBruker
4 minutes ago, Trine said:

Et mer normalt liv skrev jeg. Det mest normale er vel å være i jobb, så en som er trygdet lever ikke helt normalt. Men man er ikke en snylter fordet om man gjør ting når man er trygdet.

Tenkte vel mer på en mellomting jeg da.

AnonymBruker
Just now, Trine said:

Mellomting av hva da?

Jeg sier ikke at man må ligge i sengen og spise potetgull når man er trygdet, men jeg syns det er merkelig når man får til en livsførsel jeg tenker tilsvarer å ha en jobb. Kanskje det er å bidra til fordommer mot mennesker som går på trygd, som noen her inne anklager andre for? Hvem vet.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at man må ligge i sengen og spise potetgull når man er trygdet, men jeg syns det er merkelig når man får til en livsførsel jeg tenker tilsvarer å ha en jobb. Kanskje det er å bidra til fordommer mot mennesker som går på trygd, som noen her inne anklager andre for? Hvem vet.

Ok, du skrev jo "full vigør" så da trodde jeg du mente det. Det er mange grunner til å ikke klare arbeidslivet. Å klare å pusle med ting på egenhånd, hjemme, betyr ikke at man klarer en jobb. Ingen ser heller personen når hn er nede. F.eks. var jeg i butikken i sta. Tror ingen der tenkte at jeg var syk eller hadde noen funksjonsnedsettelser. Men de ser meg heller ikke nå, liggende på sofaen, sliten i hodet og vondt i føttene. Jeg har vært i arbeidslivet i noen år og kan fortelle at å gå en tur i skogen eller ordne noe i hagen slett ikke er det samme som å være i jobb. men folk evner ikke alltid å se forskjellen. Ei jeg jobbet med fortalte at naboen hennes var ykemeldt pga skulderen, men at han nok var blitt bra for nå var han ute i hagen. Folk er så sneversynte. Hvor lenge var han egentlig i hagen? Og hvor vondt hadde han da han var ferdig der?

Så hva er en livsførsel som tilsvarer jobb?

Madelenemie
20 timer siden, Trine skrev:

Fullverdig liv fordi man skal støpe? Herregud!!!! Hadde hun hatt et fullverdig liv så hadde hun i det minste fått noen til å gjøre jobben for henne.

Jeg aner egentlig ikke, men jeg ser for meg at du først støper en ramme. Vet ikke hvor tykk den bør være, men kanskje 20 cm eller noe der omkring. Så fyller du med pukk. Så støper du et "lokk" oppå som jeg tipper også bør være ca 20 cm. Da må du først lage forskaling til ramma. Så må du ha noe armeringsjern oppi. Om du lager den ytterste veggen på foskalinga så høy som gulvet skal være så er det bare å ha i støp opp til kanten etter at du har fylt opp i midten. På toppen ser jeg for meg at armeringsnett er bedre enn armeringsjern. Men altså, dette har jeg ikke peiling på. Så må du ihvertfall passe på at gulvet blir rett og det bør sikkert ha bittelitt fall.

ok,

Jeg så for meg det samme.

Har aldri gjort forskaling, men jeg har sett det bli gjort, så har en ide.

AnonymBruker
34 minutes ago, Trine said:

Ok, du skrev jo "full vigør" så da trodde jeg du mente det. Det er mange grunner til å ikke klare arbeidslivet. Å klare å pusle med ting på egenhånd, hjemme, betyr ikke at man klarer en jobb. Ingen ser heller personen når hn er nede. F.eks. var jeg i butikken i sta. Tror ingen der tenkte at jeg var syk eller hadde noen funksjonsnedsettelser. Men de ser meg heller ikke nå, liggende på sofaen, sliten i hodet og vondt i føttene. Jeg har vært i arbeidslivet i noen år og kan fortelle at å gå en tur i skogen eller ordne noe i hagen slett ikke er det samme som å være i jobb. men folk evner ikke alltid å se forskjellen. Ei jeg jobbet med fortalte at naboen hennes var ykemeldt pga skulderen, men at han nok var blitt bra for nå var han ute i hagen. Folk er så sneversynte. Hvor lenge var han egentlig i hagen? Og hvor vondt hadde han da han var ferdig der?

Så hva er en livsførsel som tilsvarer jobb?

Nei, det er det jeg får fra omverdenen hele tiden, men da er det feil da. Beklager så mye! Jeg skal slutte.

Madelenemie
18 timer siden, cathlin skrev:

Hvor stort område er det snakk om? Er det flatt?  Du burde kanskje armere betongen hvis det er et større område og legge singel i bunnen. Lag en ramme i tre som du støper i. 

Her står det noen tips 

http://modena.no/hjelp-og-tips/skifer-og-naturstein/#legg_skifer_selv

Hei!

Ja det er flatt, området er på ca 10 kvm

Takk for linken din, leste den. Men forstod likevel ikke helt hvordan jeg starter, så om du vet kunne du svart på dette?

Området, er nå "klarert", dvs jeg fjernet alt av stein, kan jeg lage en ramme rundt hele området, av feks resteplank?

Jeg skjønte jeg må grave meg i vertfall 20 cm ned. litt usikker på hvor mye lenger, pga av at plankene jo må stå stødig?

Jeg har egentlig kun sett grunnmur støpes, slik at der var rammene mindre og smale, her er det et langt større breddemessig området.

Det var en nyttig link, for jeg ser at her på det taes hensyn til den kalde årstid, og frost, så trenger primer, samt at bør tenke på neddriv av fukt, for å unngå saltutslag som er vanlig på skifer, da dreneringen ikke er tilfredstillende med tanke på opp og neddriv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...