Gå til innhold

Hva er din favoritt kake?

Hva er din favoritt kake?  

9 stemmer

1. 1. Hva er din favoritt kake?

• Fyrstekake
      1
    • Vørtekake
      1
    • Annet (vennligst spesifiser!)
      7

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutes ago, morsan said:

Du vet heller ikke hvordan andre har det. 

Jeg har aldri påstått noe ang. det, jeg sier det er bra dere finner glede i restaurantkakene - men det blir jo selvsagt bare spekulasjoner det også, kanskje dere ikke har noen glede av det selv om dere sier det. Så hvem vet.

Anonymkode: 8fd5a...e20

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri påstått noe ang. det, jeg sier det er bra dere finner glede i restaurantkakene - men det blir jo selvsagt bare spekulasjoner det også, kanskje dere ikke har noen glede av det selv om dere sier det. Så hvem vet.

Det var ikke mitt innlegg du kommenterte med den "bra dere har gleder." Jeg vil tro at vedkommende mente det de skrev. Det er imidlertid ikke poenget, men denne stadige trangen enkelte har her inne til å påpeke med en trist mine at andre ser ut til å ha det så bra. Ja, kanskje nettopp grunnen til at enkelte har det bra er evnen til å sette pris på de små ting, og også å være glad på andres vegne.  

Annonse

AnonymBruker
18 minutes ago, morsan said:

Det var ikke mitt innlegg du kommenterte med den "bra dere har gleder." Jeg vil tro at vedkommende mente det de skrev. Det er imidlertid ikke poenget, men denne stadige trangen enkelte har her inne til å påpeke med en trist mine at andre ser ut til å ha det så bra. Ja, kanskje nettopp grunnen til at enkelte har det bra er evnen til å sette pris på de små ting, og også å være glad på andres vegne.  

Deg/dem om det. Noen har bare uflaks.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deg/dem om det. Noen har bare uflaks.

Selvsagt er det et stort eiement av tilfeldigheter og noen har kommet dårligere ut i livets lotteri enn andre. Man kan ikke alltid gjøre noe med det, selv om man ofte kan gjøre noe. Men det som likevel står i din kraft er innstillingen og måten å tenke på. Hvis du alltid ser på deg selv som en stakkarslig person er det umulig å komme seg bort fra den følelsesmessige situasjonen du befinner deg i.Opplevelsen av livet blir bedre om man klarer å tenke mer positivt, selv om den positive tenkningen ikke nødvendigvis er nok for å endre de underliggende forhold. 

Ta fx folk som satt i konsentrasjonsleir under krigen. De hadde ekstremt liten kontroll over din egen skjebne, og skjebnen var særdeles grusom. Likevel klarte noen å se noen positive ting, om enn bare "i dag regnet det ikke!" Dem som klarte det hadde større overlevelsessjanse enn de andre. 

AnonymBruker
2 minutes ago, morsan said:

Selvsagt er det et stort eiement av tilfeldigheter og noen har kommet dårligere ut i livets lotteri enn andre. Man kan ikke alltid gjøre noe med det, selv om man ofte kan gjøre noe. Men det som likevel står i din kraft er innstillingen og måten å tenke på. Hvis du alltid ser på deg selv som en stakkarslig person er det umulig å komme seg bort fra den følelsesmessige situasjonen du befinner deg i.Opplevelsen av livet blir bedre om man klarer å tenke mer positivt, selv om den positive tenkningen ikke nødvendigvis er nok for å endre de underliggende forhold. 

Ta fx folk som satt i konsentrasjonsleir under krigen. De hadde ekstremt liten kontroll over din egen skjebne, og skjebnen var særdeles grusom. Likevel klarte noen å se noen positive ting, om enn bare "i dag regnet det ikke!" Dem som klarte det hadde større overlevelsessjanse enn de andre. 

De hadde jo hverandre.

AnonymBruker
38 minutes ago, morsan said:

Men samme kan det være, nå har det kommet et væromslag så nå sitter jeg og fniser over ting.

AnonymBruker
40 minutes ago, morsan said:

Neida, det var tull.

Hvem vet?

Hvem vet hva som helst, vel?

AnonymBruker
41 minutes ago, morsan said:

De hadde jo et fellesskap og en felles fiende, og de var aldri ensomme.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...