Gå til innhold

Synes dere det er greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har sett at ett par facebookvenner legger ut status om at barnet/ungdommen deres har fått seks på tentamen/eksamen osv. og skriver at de er SÅ stolte osv. Selvsagt er de det, men er et greit å legge det ut på facebook? Det er selvsagt bare av de som har barn som får gode toppkarakterer som gjør det. Skal man ikke være like stolt hvis barnet har fått karateren 3, men har jobbet og slitt allikevel? Jeg synes det er HELT idiotisk og feil å dele slikt på fb. Hva synes dere?

Anonymkode: 6e3ee...093

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412187-synes-dere-det-er-greit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er mest synd på barna hvis foreldre legger ut karakterer på facebook og skryter av det. Det tror jeg de syns er pinlig.

Anonymkode: 4b7a8...d73

Ja, jeg vet ikke, jeg ser jo at disse barna selv "liker" innlegget som foreldrene har delt (har sett to tilfeller) Jeg synes mest synd på de andre barna, som ikke fikk seks, og som dermed da tydeligvis ikke er grunn til å være SÅ stolt av.

Nicklusheletida
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett at ett par facebookvenner legger ut status om at barnet/ungdommen deres har fått seks på tentamen/eksamen osv. og skriver at de er SÅ stolte osv. Selvsagt er de det, men er et greit å legge det ut på facebook? Det er selvsagt bare av de som har barn som får gode toppkarakterer som gjør det. Skal man ikke være like stolt hvis barnet har fått karateren 3, men har jobbet og slitt allikevel? Jeg synes det er HELT idiotisk og feil å dele slikt på fb. Hva synes dere?

Nei, her på dol har jeg gjort det flere ganger, men her er jeg anonym.  Plager ikke meg at andre gjør det, men kunne ikke falle meg inn å gjøre det.

Toppresultater er nå en gang det som henger høyest, men det er da fullt lovlig å skryte av barnets treer også hvis man føler trang til det. De som får treere er selvsagt allerede fullt klar over at de er langt unna topplasseringen selv om de har jobbet knallhardt, og jeg tviler på at de tar alvorlig skade av å se sekserkandidatenes foreldre skryte på Facebook.

Jeg synes det er tullete at alle skal late som alt er like fantastisk. Det er etter min mening mange foreldre som trenger å innse at det bare er i en lissomverden at alle er like flinke og pene, og det må de formidle videre til sine barn. Det er de enkelte foreldrenes jobb å få dem til å skjønne at de er bra mennesker selv om de ikke er Einsteins og skjønnhetsdronninger. Det er mye bedre enn å tvinge alle til å juge om at alt er like flott.

Jeg kunne aldri skrytt av ungens karakterer på FB. Det synes jeg det er han og bare han som har rett til å legge ut om, men hvis han noen gang velger å gjøre det kommer jeg nok til å gi ham et like:)

AnonymBruker
35 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg vet ikke, jeg ser jo at disse barna selv "liker" innlegget som foreldrene har delt (har sett to tilfeller) Jeg synes mest synd på de andre barna, som ikke fikk seks, og som dermed da tydeligvis ikke er grunn til å være SÅ stolt av.

Kanskje de andre foreldrene og de andre barna har mest å være stolte av, som ikke er så "høy på pæra"? De karakterene har ingenting å si, jeg fikk nesten bare toppkarakterer men endre opp som et ensomt trygdetroll. Det som har mest å si for karrieremessig suksess er arbeidsvilje. Det kan man forandre på hvis man vil. Og de det kommer for lett for går kanskje glipp av denne treningen.

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de andre foreldrene og de andre barna har mest å være stolte av, som ikke er så "høy på pæra"? De karakterene har ingenting å si, jeg fikk nesten bare toppkarakterer men endre opp som et ensomt trygdetroll. Det som har mest å si for karrieremessig suksess er arbeidsvilje. Det kan man forandre på hvis man vil. Og de det kommer for lett for går kanskje glipp av denne treningen.

Er man sosialt retardert er det ganske håpløst. Da hjelper det ikke med gode karakterer.

Så sånn er det,

AnonymBruker
6 minutes ago, slabbedask said:

Er man sosialt retardert er det ganske håpløst. Da hjelper det ikke med gode karakterer.

Så sånn er det,

Nei, hvor flink man er til å omgås andre spiller også er mer sentral rolle for karrieremessig suksess enn hvor fort man klarer å sette seg inn i ting.

Kan ikke si jeg har lagt merke til det engang, men jeg legger ikke ut slike fakta om mine barn selv nei. :) Det jeg skjønner enda mindre at folk legger ut er bilder av babyen ved puppen! Jeg skjønner jo at mødrene synes det er det mest fantastiske som noen gang har skjedd, men hallo?! Helt ærlig - melkesprengte pupper er IKKE pent og jeg tviler på at barna, når de blir større, synes det er så veldig stas at slike bilder ligger på nett... Det er dessuten totalt uinteressant for andre å se på at noen ammer. Legg gjerne ut bilder av barnet, men vis nå litt vett.

Annonse

AnonymBruker
16 hours ago, Lillemus said:

Kan ikke si jeg har lagt merke til det engang, men jeg legger ikke ut slike fakta om mine barn selv nei. :) Det jeg skjønner enda mindre at folk legger ut er bilder av babyen ved puppen! Jeg skjønner jo at mødrene synes det er det mest fantastiske som noen gang har skjedd, men hallo?! Helt ærlig - melkesprengte pupper er IKKE pent og jeg tviler på at barna, når de blir større, synes det er så veldig stas at slike bilder ligger på nett... Det er dessuten totalt uinteressant for andre å se på at noen ammer. Legg gjerne ut bilder av barnet, men vis nå litt vett.

Kan jo være et påskudd til å flashe booben. Vi mennesker er merkelig skrudd sammen.

Uansett så syns jeg det er problematisk å legge ut noen som helst bilder av barn. Jeg ønsker ikke at noen legger ut bilder av meg, og jeg mener at andre må gi meg den retten at de fjerner bildet hvis det er mitt ønske. Jeg mener barn må ha den samme retten, men i og med at de ikke er myndige så bør man avstå fra enhver bildedeling (det blir tross alt foreviget, muligens helt i bokstavelig forstand).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...