Gå til innhold

avvisning-NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

I alderen 25-28 år gikk jeg i terapi grunnet min mors selvmord når jeg var 10 år. Terapien besto primært av sorgbearbeidelse og hadde svært god effekt. Jeg har nå fått ny rekvisisjon til psykiater fordi jeg sliter med frykt for avvisning fra andre mennesker. (Min bror er alvorlig deprimert og har sluttet å ha kontakt med meg-også en avvisning). Frykten for avvisning ble ikke bearbeidet i særlig grad, og jeg tror det er dette som gjenstår. Er det mulig å bearbeidet dette ved hjelp av kognitive teknikker som ikke varer i mange år, eller mer generelt, finnes det teknikker som kan ha direkte effekt på dette problemet, slik at jeg ikke behøver å gå i terapi for dette over en lengere periode?

På forhånd takk for svar!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En kortvarig (10 - 12 sesjoner) intervensjon med kognitiv terapi burde kunne gi deg stor hjelp.

Eksemplet med broren din kan være en god start.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...