Gå til innhold

jeg dummet meg ut på solonummeret i dag.

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Vi er på leir med diakonstiftelsen for mennesker med diagnoser. Og i dag hadde vi instrumentshow. Alle som ville kunne få gjøre et solonummer med tromma. Jeg trommet umbrella rytmen til rihannas umbrella, og spurte dem om de hørte hvilken sang det var. Da jeg skulle fortelle hvilken sang det var, overså instuktøren og de andre meg, og ingen applauderte, som de gjorde med de andre som gjorde solonummrene sine der. Jeg ble så skamfull at jeg gikk ut og på rommet. Syns dere også at jeg dreit meg ut?

Fortsetter under...

4 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Vi er på leir med diakonstiftelsen for mennesker med diagnoser. Og i dag hadde vi instrumentshow. Alle som ville kunne få gjøre et solonummer med tromma. Jeg trommet umbrella rytmen til rihannas umbrella, og spurte dem om de hørte hvilken sang det var. Da jeg skulle fortelle hvilken sang det var, overså instuktøren og de andre meg, og ingen applauderte, som de gjorde med de andre som gjorde solonummrene sine der. Jeg ble så skamfull at jeg gikk ut og på rommet. Syns dere også at jeg dreit meg ut?

Hvis det du skriver stemmer med hva som skjedde, så var det ikke du som dummet deg ut - det var de andre som behandlet deg dårlig.

Håper resten av leiren blir hyggelig:-)

Blomsterfluen
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende du presterer endel bedre enn de andre, om de er psykisk utviklingshemma.

Anonymkode: 36de4...ff3

Ok. Så det betyr at jeg ikke fortjener aplaus og oppmerksomhet, fordi jeg ikke er utviklingshemmet som de andre er, og at det var derfor instruktøren rettet seg mot en annen som begynte å spille mens jeg fortsatt holdt på å fortelle, da?

AnonymBruker
Just now, Blomsterfluen said:

Ok. Så det betyr at jeg ikke fortjener aplaus og oppmerksomhet, fordi jeg ikke er utviklingshemmet som de andre er, og at det var derfor instruktøren rettet seg mot en annen som begynte å spille mens jeg fortsatt holdt på å fortelle, da?

Det var i såfall en feil fra deres side, ja, de burde ikke oppført seg slik. Men de syns kanskje du var litt malplassert? Hvem vet, det blir bare spekulasjoner.

13 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Instruktøren skulle helst ha bedt den andre om å vente til du var ferdig. Noen ganger kan det bli litt mye å holde styr på for en instruktør, så kanskje glemte hun i farten at du ikke hadde fått snakket ferdig. Det er ikke noe rart at du ble lei deg, men jeg tror ikke noen mente å såre deg.

Annonse

AnonymBruker
15 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Kanskje du hold på å fortelle for lenge?

Anonymkode: 37bd9...c42

Blomsterfluen
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende du presterer endel bedre enn de andre, om de er psykisk utviklingshemma.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du hold på å fortelle for lenge?

Anonymkode: 37bd9...c42

Ok. Jeg forklarer da sikkert alltid for lenge. Og i tillegg så blir jeg alltid avbrutt når vi sitter i grupper eller klasser. Jeg blir ikke hørt. Død skal jeg være, små mus dreper meg. Den beskjedeb ga en postmann meg på en lapp da jeg var tenåring.

38 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Jeg forklarer da sikkert alltid for lenge. Og i tillegg så blir jeg alltid avbrutt når vi sitter i grupper eller klasser. Jeg blir ikke hørt. Død skal jeg være, små mus dreper meg. Den beskjedeb ga en postmann meg på en lapp da jeg var tenåring.

Hvis du alltid blir avbrutt så kan det jo tenkes at du har en tendens til å snakke veldig mye og lenge slik at de andre ikke får slippe til?

Nicklusheletida
4 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Nei, du dummet det ikke ut. Jeg synes det er flott at du ville fortelle hvilken sang det var :) Jeg synes instruktøren gjorde en litt dårlig jobb som ikke greide å få til en bedre overgang mellom deg og de neste som skulle opptre. Det var han som dummet seg litt ut. Ikke du. 

AnonymBruker

Er jeg den eneste som mener at problemet er at Blomsterfruen er på det nivået at hun f.eks. kan drive med videoredigering? Når hun da blir sendt til en leir hvor alle har PU så syns jo såklart instruktøren det er noe rart. Hele greia med den boligen er totalt merkelig, jeg kan ikke fatte og begripe at man gir opp unge mennesker i den grad og setter dem i PU-bolig. Men jeg har møtt det selv, i psykiatrien, den nedvurderingen av intellektuell kapasitet. Og det gjør meg sint.

Nicklusheletida
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg den eneste som mener at problemet er at Blomsterfruen er på det nivået at hun f.eks. kan drive med videoredigering? Når hun da blir sendt til en leir hvor alle har PU så syns jo såklart instruktøren det er noe rart. Hele greia med den boligen er totalt merkelig, jeg kan ikke fatte og begripe at man gir opp unge mennesker i den grad og setter dem i PU-bolig. Men jeg har møtt det selv, i psykiatrien, den nedvurderingen av intellektuell kapasitet. Og det gjør meg sint.

Du trenger ikke å være sint over noe du eller vi andre ikke vet noe om. 

AnonymBruker
3 hours ago, Nicklusheletida said:

Du trenger ikke å være sint over noe du eller vi andre ikke vet noe om. 

Enig i det, vi trenger ikke være sint for noe eller generelt mene noe som helst vi på forumet ikke vet noe.

Annonse

Blomsterfluen

Og i går ba jeg lederen om å være så snill å ikke vekke oss med sauebjella neste morgen. De andre i salen var selvsagt mot meg og sa det var bare koselig med bjella. Lederen sa at de skulle fikse sån at ingen ringte med bjella og jeg minnet ham på det extra også. men jammen gjorde de det likevell, på en søndag, hviledagen klokka 08.00. Jeg føler at jeg ikke blir respektert eller hørt.

9 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Og i går ba jeg lederen om å være så snill å ikke vekke oss med sauebjella neste morgen. De andre i salen var selvsagt mot meg og sa det var bare koselig med bjella. Lederen sa at de skulle fikse sån at ingen ringte med bjella og jeg minnet ham på det extra også. men jammen gjorde de det likevell, på en søndag, hviledagen klokka 08.00. Jeg føler at jeg ikke blir respektert eller hørt.

Det du forteller her synes jeg skiller seg fra det med solonummeret ditt. Selv om du ikke liker vekking med sauebjella, så er det tydeligvis andre som liker det. Da er det jo ikke opplagt at det er din vilje som skal gjelde. Det å ikke få viljen sin er ikke det samme som å ikke bli respektert eller hørt.

Gjest Gargamel
14 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg tror instruktøren var uoppmerksom og gjorde en dårlig jobb. Hvis han overser noen som spiller eller begynner å snakke mens noen spiller, så blir publikum forvirret. De vet ikke når de skal klappe. Den som styrer showet styrer egentlig også applausene. Jeg skjønner at man kan føle seg dum når sånt skjer, men egentlig var det instruktøren som ikke gjorde jobben sin.

14 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Alle som ville kunne få gjøre et solonummer med tromma. Jeg trommet umbrella rytmen til rihannas umbrella, og spurte dem om de hørte hvilken sang det var. Da jeg skulle fortelle hvilken sang det var, overså instuktøren og de andre meg, og ingen applauderte, som de gjorde med de andre som gjorde solonummrene sine der.

Var opplegget sånn at alle som ville, kunne få låne tromma, spille et eller annet og få applaus - men du spilte noe spesielt, ikke bare noe "tilfeldig" - og startet en dialog med publikum (spurte om de hørte hva du spilte, og ville gi dem svaret)?  Men så rakk du ikke fullføre dialogen fordi nestemann var ivrig og bare overtok?

Hvis det var sånn, tror jeg bare lederen ble litt overrumplet.  Hvis veldig mange ville prøve, gikk det sikkert fort unna - noen trommet, alle klappet, og så startet den neste omtrent i samme øyeblikk.  Og da du utvidet nummeret litt ved å spille en trommerytme fra en kjent sang og begynte å kommunisere med publikum, oppfattet ikke lederen dette fort nok til at h*n fikk holdt igjen nestemann lenge nok til at alle fikk klappet for deg også.

Det er sånt som kan skje når det er mange til stede og ting foregår litt spontant, uten at man har prøvd opplegget på forhånd.  Lederen burde nok oppfattet situasjonen, samtidig er det ikke så lett å holde orden på en ivrig flokk som venter på tur.

Hvis min teori stemmer litt med virkeligheten, har du ikke dummet deg ut.  Applausen for deg druknet bare i praktisk plunder. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...