Gå til innhold

Har du din helt egen "Man Cave"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altstå et "gutte/hobby-rom", hvor du kan trekke deg tilbake fra fruens masing og klaging.

https://en.wikipedia.org/wiki/Man_cave

Eksempler:

c0ed0f3bd22c799bf5a9fb416dd407e7.jpg

egotv.jpg

man-cave-gaming.jpg

RMS_Mountain-rustic-man-cave_s4x3.jpg.re

Anonymkode: 82446...2b7

I huset vårt er det "cave" hverken til far eller mor. Men vi kunne nok tenkt oss en begge to :). Kanskje det blir en råd med det når barna en gang flytter ut.  Med mindre det er et sterkt ønske om at romme skal bli stående som det er, f.eks. om de studerer i utlandet. Da må de nesten få ha rommet sitt en stund til.

Tror nok like mange kvinner som menn føler behov for en slik hule for seg selv - enten det er for å dyrke hobbyer eller bare for å ha sitt private rom. Var fristet til å kommentere masingen og klagingen fra din frue, men det blir vel en annen diskusjon ;).

Annonse

Madelenemie
3 timer siden, Kayia skrev:

Hm, dette spørsmålet er jeg overrasket om du får mange svar på. Mitt inntrykk er at kun NHD og et par andre av mennene som frekventerer DOL har kone. Hva med du selv - har du en Man-Cave?

Hei!

Jeg forstod dette mest som brannmann, fylkesmann og lensmann, altså at noen begreper er der, men uten å være egentlig kjønnsspesifikke.

Jeg har det jeg vil kalle helt åpenbart en man cave, 

men hvis dette er strengt kjønnsspesifikt, så heter det vel woman cave da, men da må det hete brannkvinne, fylkeskvinne og lenskvinne osv... også.

masing, har vel mest med personlighet å gjøre, litt som med å kjøre bil, noen greier det aldri:-(

Jeg misliker sterkt at min mann går inn på "mitt" område, han kan bare gå rett inn, for å hente noe, han merker nok at dette ikke er ønsket, da jeg løper til for å forhindre en innvendig katastrofefølelse,  dette føles som mitt private frirom, og det er jo ingen hemmeligheter her, men det er meg der, i alt, og jeg trenger dette minste minimum av privatliv, i et offentlig ekteskap.  Her kan jeg trekke meg tilbake, i glede (mest) , og irritasjon, for tiden, dyp sorg, men det er nytt, at jeg kveles av sorg, det pleier gi slipp når jeg gjør noe. Jeg får ikke de vanlige pausene lenger, og det er krevende.

Så hva jeg hadde gjort uten mitt eget område? kanskje ikke overlevd. 

Men men. det kommer vel bedre tider. 

Furte-bua kalte min eks-svoger det. ;) Nei, ingen av oss har et eget rom, men han har mye egentid (vi er særboere da jeg har særkullsbarn) og jeg er lykkelige de få gangene jeg får et par timer helt for meg selv - så i år fikk han bl.a. sesongkort på den lokale fotballbanen i bursdagsgave. ;) Herlig! Jeg får 2-3 timer alenetid og han kommer seg ut og treffer kjentfolk. Vinn-vinn.

2 timer siden, Madelenemie skrev:

Jeg forstod dette mest som brannmann, fylkesmann og lensmann, altså at noen begreper er der, men uten å være egentlig kjønnsspesifikke.

Ettersom han la til dette med "mas fra kona" oppfattet jeg det kjønnsbestemt, og jeg leste innlegget som ett av disse innleggene hvor en eller flere ender med å messe om andres fullkomne liv. Mulig jeg tok feil, men også mulig spørsmålet parkerte den egentlige intensjonen... ;) 

2 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg har det jeg vil kalle helt åpenbart en man cave, 

men hvis dette er strengt kjønnsspesifikt, så heter det vel woman cave da, men da må det hete brannkvinne, fylkeskvinne og lenskvinne osv... også.

masing, har vel mest med personlighet å gjøre, litt som med å kjøre bil, noen greier det aldri:-(

Jeg misliker sterkt at min mann går inn på "mitt" område, han kan bare gå rett inn, for å hente noe, han merker nok at dette ikke er ønsket, da jeg løper til for å forhindre en innvendig katastrofefølelse,  dette føles som mitt private frirom, og det er jo ingen hemmeligheter her, men det er meg der, i alt, og jeg trenger dette minste minimum av privatliv, i et offentlig ekteskap.  Her kan jeg trekke meg tilbake, i glede (mest) , og irritasjon, for tiden, dyp sorg, men det er nytt, at jeg kveles av sorg, det pleier gi slipp når jeg gjør noe. Jeg får ikke de vanlige pausene lenger, og det er krevende.

Så hva jeg hadde gjort uten mitt eget område? kanskje ikke overlevd. 

Men men. det kommer vel bedre tider. 

Jeg liker å være i fred om morgenen, og det gjør mannen min også. Når han går på badet først venter jeg derfor til han er ferdig dusjet, mens han aldri gjør det samme. Resultatet av dette er at han "tar opp" hele vask-området der jeg sminket meg når jeg er ferdig, og jeg må liksom snike meg til noen cm for å få lagt sminke. Han på sin side syns jeg bruker for lang tid ;) men sammenlignet med hans barbering etc gjør jeg ikke dét. Det værste er at han driver og søler vann på gulvet slik at jeg blir våt på sokkene, og det er rett og slett grrrr om morran :D Så området foran vasken om morgenen er nok stedet jeg har mest behov for å ha i fred, uten at jeg får det...

I-landsproblem selvfølgelig, men dem skal man heller ikke kimse av :D 

Madelenemie
5 minutter siden, Kayia skrev:

Ettersom han la til dette med "mas fra kona" oppfattet jeg det kjønnsbestemt, og jeg leste innlegget som ett av disse innleggene hvor en eller flere ender med å messe om andres fullkomne liv. Mulig jeg tok feil, men også mulig spørsmålet parkerte den egentlige intensjonen... ;) 

ok,

jeg leste, "mas fra kona", som "mas fra min mann", så full av tolkning er jeg:D

(jeg oppfatter sant, ganske bokstavelig fremdeles, men er blitt flinkere,(tommel opp) for meg.)

Men hvilket spørsmål parkerte den egentlige intensjonen, og intensjonen er det her: å gjøre damer som gruppe til en masete gjeng?

(jeg beklager, om jeg er på viddene, eller bærtur, jeg er ikke så god på intensjoner, men jeg har faktisk blitt mye bedre)

Madelenemie
2 timer siden, Lillemus skrev:

Furte-bua kalte min eks-svoger det. ;) Nei, ingen av oss har et eget rom, men han har mye egentid (vi er særboere da jeg har særkullsbarn) og jeg er lykkelige de få gangene jeg får et par timer helt for meg selv - så i år fikk han bl.a. sesongkort på den lokale fotballbanen i bursdagsgave. ;) Herlig! Jeg får 2-3 timer alenetid og han kommer seg ut og treffer kjentfolk. Vinn-vinn.

hm

jeg har eget rom, min mann har eget rom fordi jeg har eget rom og ikke fordi han trenger/vil ha eget rom, eller den alenetiden.

For min mann er dette ensomheten, det vonde ved å være gift med meg,  og sorgen i han. (jeg har sett sorgen noen ganger, den er veldig alvorlig, og skremmende, fordi feks greide jeg ikke stoppe tårene, som etter en stund ble til dype hulk,, sånn gråt jeg nesten aldri har hørt, som helt hjelpesløs og helt fortvilt, og det kom fra min mann, da ble jeg jo så fortvilt at jeg ville gå, men jeg hadde lært noe annet så jeg sa "så så" og det hjalp ikke stort. Jeg forstod at jeg gir menneske jeg elsker dypt fortvilelse og sorg, jeg fikk på en måte kjenne på en fortvilelse han er alene om, jeg kan bare innrømme at det er min skyld, men jeg greier ikke gjøre så mye mer.

Han er et godt menneske, som gir mye og arbeider hardt, ufortjent forelsket han seg i meg, men jeg mente ikke lure han, psykiateren spurte sist uke, og jeg svarte da nei, på det spørsmålet om jeg lurte han.

Jeg er ikke taktisk, og skulle jeg ende opp med å såre et annet menneske sånn at hjertet er fyldt av sorg, så er det vanskelig for meg også å leve, og det er så vanskelig det er blitt nå, det er som om sorgen kveler meg.

Så jeg er ikke så kald som han og mange tror, jeg er helt fyldt av tårer, og helt motsatt av kald, jeg bare ser upåvirket ut, men det er jeg ikke, jeg er meget beveget. Det skal ikke så mye til heller, men det tror ikke de fleste, men jeg bryr meg veldig mye om andre.

Annonse

AnonymBruker
4 hours ago, Kayia said:

Fullkomment og fullverdig betyr ikke det samme.

Anonymkode: 36f2d...dbf

14 timer siden, Kayia skrev:

Jeg liker å være i fred om morgenen, og det gjør mannen min også. Når han går på badet først venter jeg derfor til han er ferdig dusjet, mens han aldri gjør det samme. Resultatet av dette er at han "tar opp" hele vask-området der jeg sminket meg når jeg er ferdig, og jeg må liksom snike meg til noen cm for å få lagt sminke. Han på sin side syns jeg bruker for lang tid ;) men sammenlignet med hans barbering etc gjør jeg ikke dét. 

Derfor har vi to vasker ved siden av hverandre på badet :). Men egentlig ikke så ofte vi er der samtidig; jeg foretrekker også å være alene på badet uansett hva jeg skal.

AnonymBruker
17 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg kan ta lange dobesøk for å snike til meg litt alenetid. Badet er min man-cave.

hm, så stressende.

Vi tar masse tid vi hver for oss, min mann skal på noen slags EM bar/party/avstemning/veddemål i kveld, etter jobben.

Det er jo ikke alenetid, men det er hans tid, han liker ikke så godt være alene, trives med bråk og prat og jeg syns det er kjekt at han kan brøle andre steder enn hjemme. Brøler han her, skvetter jeg, men jeg sier ingenting, for jeg vet det er en utrolig glede hver kveld nå i disse Em tider.

Jeg er superegoisten på en måte, tatt husets største rom, rigget opp planetarium, dinosaurer og en masse bøker og annet, men dinosaurene fjernet jeg etter asperger vittighetene. Hvis man leser om asperger, kommer fort lego, dinosaurer, matematikk og astronomi opp. 

Jeg syns du burde fått alenetid mer enn på toalettet, 

Min bror har det sånn at han bare får alenetid på toalettet, men det er fordi han er gift med en skikkelig maskjerring, men hun er hyggelig mot meg, men min bror får ikke sitte særlig lenge før hun ber han hente ting, gjøre ting, ordne noe, osv.... Jeg syns det er noe ufølsomt og brutalt, som om hun ikke tar ansvar for å gjøre ting selv, jeg syns det er rart man ber andre gjøre ting man kan gjøre selv. Hun er veldig flink på å slappe av, og til og med når hun slapper av må min bror ordne det hun skal slappe av med, alt fra serier, til å ta kveldstellet alene på alle barna.

Men men, han er jo glad i henne, det er jo bra i vertfall. 

Men jeg hadde ikke holdt ut et sånt ekteskap, fyldt av mas!

Anonymkode: 521f6...fcc

AnonymBruker
13 hours ago, Xtra said:

Derfor har vi to vasker ved siden av hverandre på badet :). Men egentlig ikke så ofte vi er der samtidig; jeg foretrekker også å være alene på badet uansett hva jeg skal.

Jeg har én vask, og den er så liten at det uansett kommer vann på gulvet.

Anonymkode: 36f2d...dbf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...