Gå til innhold

Har du din helt egen "Man Cave"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minute ago, Kayia said:

Tørker du opp det du søler da?

Hvis jeg bare fukter hendene før jeg vasker ansiktet søler jeg ikke noe. Hvis jeg har hånden som en kopp med vann så spruter det til alle kanter. Jeg pleier bare å fukte hendene. Hvis ikke så tørker jeg opp med et gulv-håndkle. Ev. om jeg bare bytter sokker.

Anonymkode: 36f2d...dbf

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg bare fukter hendene før jeg vasker ansiktet søler jeg ikke noe. Hvis jeg har hånden som en kopp med vann så spruter det til alle kanter. Jeg pleier bare å fukte hendene. Hvis ikke så tørker jeg opp med et gulv-håndkle. Ev. om jeg bare bytter sokker.

Jeg rr nok mer fan av at det tørkes opp enn at det i hui og hast må byttes sokker på en ellers travel morgen... :) 

AnonymBruker
Just now, Kayia said:

Jeg rr nok mer fan av at det tørkes opp enn at det i hui og hast må byttes sokker på en ellers travel morgen... :) 

Travelt er det i alle fall ikke. Før måtte jeg av og til haste meg til DPS. Nå er det fastlegen 3 ganger i året.

Så det spiller vel ingen rolle i det store og hele.

Gjest Gargamel
45 minutter siden, Lillemus skrev:

Dobbeltvask er forlengst inntegnet på tegningene til det nye huset. Var aldri tvil i min sjel. Mangler bare tomt.

Hva er poenget? At man skal pusse tenner sammen så man får vært sammen hvert eneste sekund i døgnet?

Er dere sikker på at er drømmen til typene deres også? Jeg tror ikke jeg er så veldig forskjellig fra menn flest når jeg vil ha *litt* tid alene. Det er typisk jenter å bli med hverandre på do.

Annonse

Den 21.6.2016 at 19.29, Kayia skrev:

Jeg liker å være i fred om morgenen, og det gjør mannen min også. Når han går på badet først venter jeg derfor til han er ferdig dusjet, mens han aldri gjør det samme. Resultatet av dette er at han "tar opp" hele vask-området der jeg sminket meg når jeg er ferdig, og jeg må liksom snike meg til noen cm for å få lagt sminke. Han på sin side syns jeg bruker for lang tid ;) men sammenlignet med hans barbering etc gjør jeg ikke dét. Det værste er at han driver og søler vann på gulvet slik at jeg blir våt på sokkene, og det er rett og slett grrrr om morran :D Så området foran vasken om morgenen er nok stedet jeg har mest behov for å ha i fred, uten at jeg får det...

I-landsproblem selvfølgelig, men dem skal man heller ikke kimse av :D 

Her er det to enkle løsninger. Enten står du opp tidligere om morgenen, ellerså bruker du badet mens han dusjer. Alternativt så kan du ha et sminkebord på f.eks soverommet, eller et annet sted på badet om det er plass til det.

Jeg fatter ikke at noen orker å styre flere på badet rett etter at noen har dusjet. Da er det gjerne altfor varmt der.

Jeg har ca 10 kvm bad, helt alene, misunnelig???? :P

9 timer siden, Kayia skrev:

Har du hørt om slippers? ;) Da slipper du våte sokker.

1 time siden, Gargamel skrev:

Hva er poenget? At man skal pusse tenner sammen så man får vært sammen hvert eneste sekund i døgnet?

Er dere sikker på at er drømmen til typene deres også? Jeg tror ikke jeg er så veldig forskjellig fra menn flest når jeg vil ha *litt* tid alene. Det er typisk jenter å bli med hverandre på do.

Vi pusser gjerne tenner samtidig ja. :) Og så er det deilig med god plass da. I utleieleiligheten (som vi selv brukte den første tiden vi var i lag) er det større bad med dobbel vask - herlig! Vi er ikke sammen på badet når vi går på do eller dusjer nei, men på kvelden ved tannpuss hender det at vi står oppå hverandre omtrent.

Som særbo får man så mye ufrivillig alenetid at jeg ikke har behov for noen som helst "cave" når vi er sammen. 

I mitt ekteskap var det så mange caves (hos han..) at det ikke var rart det ble slutt. Eller kanskje det var nettopp derfor det varte i 20 år! :D 

Annonse

AnonymBruker
5 hours ago, Lillemus said:

Dobbeltvask er forlengst inntegnet på tegningene til det nye huset. Var aldri tvil i min sjel. Mangler bare tomt.

Får håpe dere finner en riktig så pen tomt da, til å bygge det rykende ferske huset.

4 timer siden, Gargamel skrev:

Det handler mer om at man gjerne er presset på tid, f.eks. på morgenenn enn at man absolutt gjerne vl være sammen 24/7. Mor trenger kanskje 15-20 minutter foran speilet og vil gjerne vil ha dette i fred, dvs. mannen kan gjerne være i samme rom (bad), men altså ikke måtte stå akkurat samme sted for å pusse tenner. Likeså bruker mannen i mellom veldig lang tid på grundig barbering - da er mor glad hun kan gå til egen vask og pusse tenner, sminke seg, ordne håret eller hva det måtte være. 

Toalettbesøk holder jeg utenom - de forterekker vi å gjennomføre helt alene.

Endret av Xtra
Madelenemie
8 timer siden, Lillemus skrev:

Hei!

Vi har dobbeltvask, men det er lite i bruk, alle vil jo være alene på badet om morgenen.

Men det var greit når barna var så små at de godtok å pusse tennene sammen, m.m.

Nå går ikke selv tannpuss felles, en tåler ikke spytt, en annen det han mener er uforholdsmessig og provoserende  og støyende og irriterende harking fra andre, en annen mener vannet må renne konstant for å stenge menneskelyder ute, osv...

Alle har sin egen tannkremtube, dette fordi selv det ikke deles, da oppfatningen er at tannkrem presses ut på en måte som er så urenslig, at ikke vil bruke andres tannkremtuben? Da kjøpte jeg hver sin private kurv, godt isolert fra familiemedlemmers, slik at de pene tannbørsteglassene, alt sånt er fjernet, vi kunne ikke ha noe sånt, hva om tanntrådholder kom borti en annen tanntrådholder? (da måtte den kastes) og tannkrem presset ut på feil måte..da kan en annen ikke ta i tuben, osv...

Jeg misliker selv å dele morgenstell med andre, men dele tannkremtube syns jeg er helt uproblematisk.

Madelenemie
6 timer siden, Gargamel skrev:

Ja. Det er vel ikke vanlig blant helt voksne. Jeg husker ikke når folk slutter med sånt.

Hei!

Jeg har aldri gått på badet/toalettet med en venn, men jeg har ikke hatt så mange venner, men uansett ville jeg aldri latt en venn bli med meg på badet. Selv ikke min mann får det, selv om han faktisk er interessert i det??

Jeg vil annta at om barn blir med hverandre på toalettet så slutter de med dette under pubertet. Da min datter går på toalettet med sin venn, er dette kun for å gjemme seg for lærere, med andre ord høyst forståelig.

Gutter, trodde jeg gikk på toalettet sammen til de ble gamle? er det slutt på pissoarer?

Madelenemie
5 timer siden, morsan skrev:

Som særbo får man så mye ufrivillig alenetid at jeg ikke har behov for noen som helst "cave" når vi er sammen. 

I mitt ekteskap var det så mange caves (hos han..) at det ikke var rart det ble slutt. Eller kanskje det var nettopp derfor det varte i 20 år! :D 

Fra tull til alvor, jeg lurer på dette:

Var det fordi din ektefelle hadde caves, trengte alenetid, stillhet, at du ikke greide ekteskapet mer?

I så fall hvorfor ? Gjorde det deg feks lei deg? følte du deg ikke sett? prioritert? elsket?

Jeg håper du kan svare meg alvorlig på dette,

På forhånd takk

Madelenemie
6 timer siden, Lillemus skrev:

Vi pusser gjerne tenner samtidig ja. :) Og så er det deilig med god plass da. I utleieleiligheten (som vi selv brukte den første tiden vi var i lag) er det større bad med dobbel vask - herlig! Vi er ikke sammen på badet når vi går på do eller dusjer nei, men på kvelden ved tannpuss hender det at vi står oppå hverandre omtrent.

Hei!

Hvorfor står dere oppå hverandre omtrent? Er det pga av dårlig plass? eller kjærlighet/ønske om nærhet?

Gjest Gargamel
21 minutter siden, Madelenemie skrev:

Gutter, trodde jeg gikk på toalettet sammen til de ble gamle? er det slutt på pissoarer?

Av en eller annen merkelig grunn tenkte jeg ikke på det sånn, men du har jo helt rett angående pissoarer. 

Jeg tror fortsatt det er er mest jenter som blir med hverandre på do fordi de vil ha selskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...