Gå til innhold

Sankthansaften

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingen som vil jobbe mer? Siden dere liksom er så glad i å ha et arbeid...

Anonymkode: 89d07...639

I år har jeg tatt ut vinterferie, påskeferie, vært på jentelanghelg og tar nå ut fire uker sommerferie utelukkende på avspasering. Så nei, jeg vil ikke jobbe _mer_. Men, jeg liker jobben min, og er ordentlig glad for at jeg er frisk og kan jobbe. 

Annonse

AnonymBruker
1 minute ago, Kayia said:

I år har jeg tatt ut vinterferie, påskeferie, vært på jentelanghelg og tar nå ut fire uker sommerferie utelukkende på avspasering. Så nei, jeg vil ikke jobbe _mer_. Men, jeg liker jobben min, og er ordentlig glad for at jeg er frisk og kan jobbe. 

Skulle du ønske du var frisk men ikke jobbet da? Sett bort i fra tankene om hva andre måtte mene.

Anonymkode: 30285...0e6

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle du ønske du var frisk men ikke jobbet da? Sett bort i fra tankene om hva andre måtte mene.

Nei. Jeg er en sånn en som både liker å jobbe, og være en som er i jobb. Har alltid jobbet mye, ofte selvvalgt.

Men jeg liker ferier også, hver eneste en!

Endret av Kayia
AnonymBruker
3 minutes ago, Kayia said:

Nei. Jeg er en sånn en som både liker å jobbe, og være en som er i jobb. Har alltid jobbet mye, ofte selvvalgt.

Men jeg liker ferier også, hver eneste en!

Likte å jobbe jeg også, før. Både kroppslig og hodemessig.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom jeg hadde hatt økonomisk frihet til å gjøre masse spennende ikke-inntektsbringende saker OG hadde muligheten til å omgi meg en del med andre interessante folk som hadde tid og overskudd (fordi de heller ikke jobbet..?) så hadde jeg valgt det framfor jobb, selv om jeg liker jobben min veldig godt.

Man kan studere, lese, trene, reise, male  eller bedrive annen kunstnerisk aktivitet osv osv. Ser jo hvordan friske, spreke pensjonister ser ut til å storkose seg. :) Men det koster jo ganske mye mer å ha spennende fritid enn spennende jobb - kostnaden knyttet til tiden på jobben er jo bare månedskortet, lunsjen og litt slitasje på klærne. ;) Og man måtte hatt mulighet for å være sammen med andre (og da helst ikke på pensjonistsenteret! :D Jeg er ikke riktig der ennå!!) 

Så vi snakker altså om en utopisk situasjon. Å bare gå hjemme og vente på at andre kommer hjem fra jobb er jeg glad jeg slipper. I det hele tatt er jeg veldig glad for at jeg kan og vil jobbe, selv om jeg kan dagdrømme om utopiske tilstander. :) 

AnonymBruker
1 minute ago, morsan said:

Dersom jeg hadde hatt økonomisk frihet til å gjøre masse spennende ikke-inntektsbringende saker OG hadde muligheten til å omgi meg en del med andre interessante folk som hadde tid og overskudd (fordi de heller ikke jobbet..?) så hadde jeg valgt det framfor jobb, selv om jeg liker jobben min veldig godt.

Man kan studere, lese, trene, reise, male  eller bedrive annen kunstnerisk aktivitet osv osv. Ser jo hvordan friske, spreke pensjonister ser ut til å storkose seg. :) Men det koster jo ganske mye mer å ha spennende fritid enn spennende jobb - kostnaden knyttet til tiden på jobben er jo bare månedskortet, lunsjen og litt slitasje på klærne. ;) Og man måtte hatt mulighet for å være sammen med andre (og da helst ikke på pensjonistsenteret! :D Jeg er ikke riktig der ennå!!) 

Så vi snakker altså om en utopisk situasjon. Å bare gå hjemme og vente på at andre kommer hjem fra jobb er jeg glad jeg slipper. I det hele tatt er jeg veldig glad for at jeg kan og vil jobbe, selv om jeg kan dagdrømme om utopiske tilstander. :) 

Hvis man er forsørget av f.eks. ektefelle eller lever av kapital er det nok lettere å ha et godt liv som ung ikke-arbeidende. NAV drives jo av andres skattepenger.

Annonse

10 minutter siden, morsan skrev:

Jeg kunne tenkt meg et år med fri, men jeg ville gått på veggen om det skulle vare fra nå og ut livet. Min jobb og fritidsinteresser glir over i hverandre, og jeg liker bedre å ha en formell rolle enn å være løsrevet og tilskuer til andres arbeid. Dessuten liker jeg å være del av et lag som samarbeider mot samme mål, og jeg liker å bli møtt med utfordringer og forventninger. Jeg har hatt mange frivillige oppgaver gjennom årene, men selv om jeg opplever mye det samme er det noe løst over det, så det å "bare" gjøre dét ville ikke vært nok for meg. Ville nok savnet å gå på jobb på daglig basis om jeg ikke lenger kunne gjøre det, og tror nok jeg fort ville organisert fritiden som om den var en jobb... ;) 

Endret av Kayia
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er forsørget av f.eks. ektefelle eller lever av kapital er det nok lettere å ha et godt liv som ung ikke-arbeidende. NAV drives jo av andres skattepenger.

Ja jøss! Kunne ikke levd sånn på NAV. Og å bli forsørget av ektefelle kunne jeg aldri tenkt meg! 

Og ikke har jeg rik onkel i Amerika heller, så da gjenstår kun en grassat stor lottogevinst, hvilket er lutt uoppnåelig all den tid jeg ikke spiller Lotto. ;) 

Men "rent prinsippielt" hadde jeg ikke hatt noe imot et liv som nevnt. 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det å bli varig forsørget av partner ser jeg på som nedverdigende rett og slett - det hadde jeg ikke vært bekvem med overhodet. Jeg er et voksent menneske og vil jo være i stand til å forsørge meg selv og skulle jeg ikke være i stand til det så er det statens oppgave å sørge for at jeg får såpass at jeg klarer meg i det minste.

påskelilje
8 timer siden, morsan skrev:

Kan skrive under på dette. Jeg trives også på jobb, men det er utrolig mye jeg kunne tenkte meg å gjøre som jeg ikke får tid til, fordi jeg er 8 timer borte på jobb 4-5 dager i uka.

påskelilje

For å svare på TS' spørsmål:

Vi håper at værmeldingen er pessimistisk laget, og at regnet stopper litt tidligere enn meldt.

Min far har laget et stort bål, og vi skal samles en gjeng, både familie og kamerater til eldstemann til bålbrenning og grilling.

Blir koselig :-) 

AnonymBruker
1 time siden, påskelilje skrev:

For å svare på TS' spørsmål:

Vi håper at værmeldingen er pessimistisk laget, og at regnet stopper litt tidligere enn meldt.

Min far har laget et stort bål, og vi skal samles en gjeng, både familie og kamerater til eldstemann til bålbrenning og grilling.

Blir koselig :-) 

;)

Høres ut som DOL-fruene lever 1. klasses liv.

Anonymkode: 276be...288

10 timer siden, Kayia skrev:

Gosh, som jeg i mellom beundrer dere med gode muligheter til avspasering! Slik er det ikke her i det private, nei. Alt går av de begrensede eriedagene, så i år blir det "bare" tre uker sommerferie.

Endret av Xtra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...