Gå til innhold

Er du ofte på fest?

Hvor ofte fester du?  

10 stemmer

1. 1. Hvor ofte fester du?

• Er aldri på fest
      6
    • Et par ganger i året
      2
    • Et par ganger i måneden
      1
    • Hver uke
      1
    • Hver dag, livet er en fest!
      0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke prøvd enda tror jeg, med mindre det var noe "fest" når jeg var så liten at jeg ikke husker det

Har ingen planer om å prøve det fremover, selv om det høres 'artig' ut å hoppe rundt og vifte med kroppsdeler i takt med musikken o.0

Anonymkode: 4748d...f71

Setter ikke likhetstegn mellom å feste og å være på fest. Er på fest maks en gang i måneden, kanskje oftere før jul, men "fester" i betydningen drikker alkohol i godt lag både titt og ofte. I grunnen bruker jeg sjelden verbet "å feste".

Endret av Xtra
56 minutter siden, Xtra skrev:

Setter ikke likhetstegn mellom å feste og å være på fest. Er på fest maks en gang i måneden, kanskje oftere før jul, men "fester" i betydningen drikker alkohol i godt lag både titt og ofte. I grunnen bruker jeg sjelden verbet "å feste".

Ja, jeg lurer også på hva som ligger i ordet "fest". Jeg var i 70-årslag forrige helg og vil vel karakterisere det som fest, da det var stort kalas. Men ellers? Bruker vel oftere ordet selskap eller middag. 

Annonse

Gjest Gargamel
4 timer siden, DRONE1 skrev:

Dette er fest:

Jeg har vært på to fester i år som var omtrent samme konsept som denne filmen, men ikke fullt så ille. Det var en klasse-gjenforening og en veldig uformell jobbfest i skogen.

Ellers har det vært to-tre turer på byen med venner i år pluss en tur med litt heisa -faktor.

Summa summarum kanskje én gang per måned eller mindre.

påskelilje

Jeg er med på noen fester/arrangementer med en del alkohol i løpet av året - enten privat eller med jobben. Det ble vel to i juni. Til sammen i løpet av året blir det kanskje 8-10 ganger. Har ikke sett videoen, så jeg vet ikke om det var sånn du mente?

Utenom dette kan jeg gjerne ta et glass vin eller tre eller en øl eller tre hjemme, enten alene eller sammen med mann/venninne, uten at jeg kaller det fest.

Annonse

Jeg har ikke vært på det jeg vil kalle fest på evig lenge. Husker ikke sist, men kanskje 5 år siden. Så begynte jeg å få fylleangst og plutselig var det ikke stas med alkohol lenger. Jeg har kommet til det punkt at jeg heller vil være opplagt til tur enn å ligge på sofaen og vri meg hele dagen. Så syns jeg det er slitsomt med fester. Om jeg skal kunne slappe sånn relativt greit av så kreves det litt alkohol.

Men jeg har vært i selskaper, senest i juni. Liker det ikke, men noen ganger må man stille opp.

Og ellers kan jeg skryte på meg totalt 1,5 glass alkohol de siste 10 mnd :) Savner hverken alkohol eller hæla i taket. Jeg blir ikke akkurat mindre hyper av å drikke. 

1 time siden, Gargamel skrev:

Så du er ikke på julebord, 50-årslag e.l?

Vi er på julebord hos kjærestens jobb, men drar etter maten, altså lenge før det utarter seg til noen fest. :) Om vi er i bursdager, 50-årslag og lignende så er alltid i såpass rolige forhold at jeg ikke vil kalle det fest, men et selskap. :) Sånn drikke-fest (som jeg tolket det som) er vi aldri på, vi har ingen interesse av det noen av oss rett og slett.

Madelenemie
Den 6/25/2016 at 14.57, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte fester du?

Anonymkode: aef15...aff

Hei!

Etter hva andre skriver i tråden, ang hva andre oppfatter som fest, så har jeg ikke vært på fest tror jeg.

Jeg er på konfirmasjoner, brylluper og andre milepæler i menneskers liv, men jeg går når musikken blir høy og det blir for mye alkohol. På 50 årsdag går jeg når selve bildefremvisning og middag er over, da er jeg sliten, og da syns jeg at jeg har festet nok (dvs gjort min plikt) men ser ikke ut som det er den gjengse oppfatning av hva fest er.

Jeg ser på fest som noe anstrengende, man må orke for andre, en plikt, så jeg har tenkt jeg fester til plikten er oppfyldt, men muligens har jeg da aldri festet.

En av de store utfordringer jeg opplevde i arbeidslivet var at det ble stilt spørsmål ved hvorfor jeg ikke var med på julebord, og danmarksturer. Dette var før jeg debuterte med alkohol, jeg startet drikke alkohol etter at jeg fikk råd om at det var en bra ting, av min pensjonerte psykiater, så jeg var altså voksen før jeg begynte å drikke alkohol.

Endret av Madelenemie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...