Gå til innhold

Hva er en fin sang for deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Madelenemie
Den 6/26/2016 at 18.05, stjernestøv skrev:

Denne liker jeg...

Radka Toneff er en som synger rett inn i mitt hjerte, denne gjør meg lett sørgmodig og samtidig lykkelig og avslappet og lengtende, alt på en gang, som om den formidler noe sant og solid og det blir vakkert nettopp fordi det er så ekte, og som livet tidvis også er for oss mennesker, formidler denne sangen, men ikke minst også stemmen som synger den, mange av de følelser som er i oss mennesker, og midt i det vanskelige, kan man likevel gjenkjenne det gode, det vakre, det lykkelige, om bare minnene er der, så minner de, sånn som minner skal, oss,  om det gode vi har opplevd, og har i våre liv.

Livet kan bli sånn at man blir grepet av dyp sorg, i den dype sorgen er det godt at man ikke glemmer minnene, mister perspektivet, men like heldig er man om man har mennesker rundt en, som minner en om det, fordi de bryr seg, da kan man faktisk gradvis komme ut av sorgen. (sier de, tror jeg på, eller velger jeg forholde meg til. Selv om jeg kan være tynget av sorg for tiden, så gir jeg livet sin egen sjangse ved at jeg tror på de som sier at jeg ser ikke klart, jeg trenger en form for briller, og siden den type briller ikke fins, må jeg velge å tro på det andre sier, at når man blir grepet av sorgen, så må man kjempe seg ut av den, uansett hvor tungt det kan være.)

Og i den sorgen betyr ærlige stemmer og vakker musikk mye for meg.

Gjest Gargamel
7 timer siden, Madelenemie skrev:

Radka Toneff er en som synger rett inn i mitt hjerte, 

Endelig en artist jeg også har hørt på!

Jeg vet ikke om en eneste Pearl Jam sang. Det var noen kule på ungdomsskolen som hadde skrevet "Pearl Jam" på dongerijakka si, så jeg prøvde å forestille meg smaken av perlesyltetøy. Får vel ha det som jobb-musikk i dag, og endelig finne ut hva det er.

25 minutter siden, Gargamel skrev:

Endelig en artist jeg også har hørt på!

Jeg vet ikke om en eneste Pearl Jam sang. Det var noen kule på ungdomsskolen som hadde skrevet "Pearl Jam" på dongerijakka si, så jeg prøvde å forestille meg smaken av perlesyltetøy. Får vel ha det som jobb-musikk i dag, og endelig finne ut hva det er.

Alle kule hører på Pearl Jam :P Haha...det er helt feil for jeg har aldri vært kul ;) Perlesyltetøy ja, du må ha vært litt ekstra kul i din ungdom tror jeg :D

17 minutter siden, Gargamel skrev:

Rettelse: det må ha vært etter ungdomsskolen, men jeg husker jo hvem det var. Hukommelsen er visst ikke til å stole på.

Du ga meg et øyeblikks hjernebry der. Lurte litt på hvor mange år du hadde dumpet som gikk på ungdomskolen da Pearl Jam eksisterte ;) Men det kunne jo også være en minisjanse for at du ikke var så gammel som jeg trodde.

Kos deg med Pearl Jam i dag :D

Annonse

stjernestøv
9 timer siden, Madelenemie skrev:

Radka Toneff er en som synger rett inn i mitt hjerte, denne gjør meg lett sørgmodig og samtidig lykkelig og avslappet og lengtende, alt på en gang, som om den formidler noe sant og solid og det blir vakkert nettopp fordi det er så ekte, og som livet tidvis også er for oss mennesker, formidler denne sangen, men ikke minst også stemmen som synger den, mange av de følelser som er i oss mennesker, og midt i det vanskelige, kan man likevel gjenkjenne det gode, det vakre, det lykkelige, om bare minnene er der, så minner de, sånn som minner skal, oss,  om det gode vi har opplevd, og har i våre liv.

Livet kan bli sånn at man blir grepet av dyp sorg, i den dype sorgen er det godt at man ikke glemmer minnene, mister perspektivet, men like heldig er man om man har mennesker rundt en, som minner en om det, fordi de bryr seg, da kan man faktisk gradvis komme ut av sorgen. (sier de, tror jeg på, eller velger jeg forholde meg til. Selv om jeg kan være tynget av sorg for tiden, så gir jeg livet sin egen sjangse ved at jeg tror på de som sier at jeg ser ikke klart, jeg trenger en form for briller, og siden den type briller ikke fins, må jeg velge å tro på det andre sier, at når man blir grepet av sorgen, så må man kjempe seg ut av den, uansett hvor tungt det kan være.)

Og i den sorgen betyr ærlige stemmer og vakker musikk mye for meg.

Det var vakkert skrevet og en vakker sang <3

AnonymBruker
On 6/27/2016 at 4:32 PM, Trine said:

Det der er min favoritt. Grunnen til at jeg ikke postet den er fordi jeg ikke gadd noe "emo"-preik fra anonyme, som jeg har fått før når jeg har postet noe fra Pearl Jam ;) Men dette var litt moro for jeg trodde ikke det var noen andre som hadde noe spes forhold til den sangen :)

Anonymkode: c21db...1ed

Annonse

AnonymBruker
Den 6/27/2016 at 19.13, Trine skrev:

Hmm, det har jeg ikke tenkt på før, du har et poeng der ;)

Så tenker jeg at man må være en dyktig musiker når musikken er bra selv med ukulele :D Og for meg som syns tekst også er viktig så er det ingen som slår Pearl Jam/Eddie Vedder

Er det musikken eller Vedder dere liker?

Anonymkode: 15dc5...b1b

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde Hitler vært musiker i 2016, så hadde han spilt Metal.

Må nesten si jeg er litt lei av metal for tiden, vel.

Så sånn er det med den saken.

Men men.

AnonymBruker
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva er poenget med selvforakt?

Ikkeno, men det er resultatet av klagings når man har idealer i livet. Mens de andre pussyene griner og er softe!

Bare noe jeg tenkte på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...