Gå til innhold

Er det veldig viktig å ta riktig mener antibiotika?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Halla! Fikk en liten ørebetennelse sist uke. Den var så liten at jeg engang ikke hadde noe symptomer, gikk til legen ved en tilfeldighet og han sa det var litt rødt der. Så fikk jeg øredråper og apocillin som skulle brukes 4 ganger om dagen.

Men skal det ha noe å si/er det farlig om jeg i enkelte dager tok 3 apocillin istedenfor 4 som skrevet? Selv om det skyldtes en minimal betennelse? Har tatt kuren helt ut og brukt øredråper.

Det jeg har lest er om en avbryter kuren, da kan en få negative konsekvenser.

Anonymkode: 9a05a...dba

Fortsetter under...

Det er ikke farlig å avbryte kuren eller ta annen dose enn foreskrevet ut over at du risikerer å ikke bli kvitt infeksjonen du behandles for. Lurt er det jo ikke, man tar jo kuren for å bli frisk, men det høres det ut som du har blitt :) 

Gjest Gargamel
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Halla! Fikk en liten ørebetennelse sist uke. Den var så liten at jeg engang ikke hadde noe symptomer, gikk til legen ved en tilfeldighet og han sa det var litt rødt der. Så fikk jeg øredråper og apocillin som skulle brukes 4 ganger om dagen.

Men skal det ha noe å si/er det farlig om jeg i enkelte dager tok 3 apocillin istedenfor 4 som skrevet? Selv om det skyldtes en minimal betennelse? Har tatt kuren helt ut og brukt øredråper.

Det jeg har lest er om en avbryter kuren, da kan en få negative konsekvenser.

Anonymkode: 9a05a...dba

Man bør ta hele kuren fordi bakteriene kan bli resistente hvis man trimmer dem med små mengder antibiotika. Du var knapt syk i utgangspunktet, så det er vel ikke så nøye i ditt tilfelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...