Gå til innhold

Uønsket Windows-oppgradering ødela matteeksamen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mulig?

http://www.aftenposten.no/digital/Uonsket-Windows-oppgradering-odela-sonnens-matteeksamen-777786_1.snd

Nå må Gabriel (19) ta opp matematikk til høsten: - De kunne i hvert fall beklaget.

Teknologi-giganten Microsoft har som mål atover én milliard skal bruke deres nyeste operativsystem, Windows 10, innen få år. Det siste året har de tilbudt en gratis oppgradering til mange brukere.

For et par måneder siden, mens tilbudet nærmet seg slutten, økte de intensiteten. Det har ført til at flere mener de blir ufrivillig oppgradert.

En av dem er Per Øystein Rolands sønn, Gabriel Roland (19), som fikk ødelagt sin avsluttende matematikkeksamen av oppgraderingen han aldri hadde bedt om.

- Jeg ble ganske satt ut da programmene plutselig begynte å lukke seg på PC-en min, og jeg skjønte en oppdatering var på gang. Samme hva jeg gjorde var den umulig å stoppe, forteller Gabriel.

- Det verste var kanskje helt på slutten av eksamen da jeg innså at jeg ikke kom til å klare å besvare alle oppgavene, og en melding poppet opp på PC-skjermen min som gratulerte meg med oppdateringen. Da følte jeg at hele eksamen gikk rett til helvete.

f41.jpg

Windows%2B10%2Bmemes%2B14.gif

Facebook-eab4c6.png

Anonymkode: 06254...a1c

Fortsetter under...

Så utrolig kjipt! Ikke bare fikk han kortere tid til eskamen, men han ble garatnert satt ut og stresset av det som skjedde også.

"«Det som har skjedd er at sønnen din ikke har satt en passende dato til oppgraderingen etter at den ble lastet ned. Han har fått en popup angående oppgraderingen, som han har ignorert», sa Microsoft."

"I snart ett år har Microsoft tilbudt brukere av Windows 7 og 8.1 å oppgradere til Windows 10, uten at det koster noe. Lenge var det slik at man aktivt måtte trykke «ja» for å sette i gang oppgraderingen. Det betyr at mange av dem som ikke ønsket å oppgradere, bare trykket vekk vinduet.

De siste månedene har derimot brukere opplevd at Windows 10 automatisk lastes ned, og at PC-en automatisk planlegger en dag å gjennomføre oppgraderingen på. Da var man nødt til å aktivt gå inn og avlyse oppdateringen, dersom man ikke ønsket den. Trykket du vekk varselet, for eksempel av gammel vane, så ville oppgraderingen gå som planlagt."

AnonymBruker

Så NT-teknologien, (til Microsoft), er cirka 20 år gammel, da.

Og så har liksom Microsoft gitt ut, en ny versjon, av NT, 'hvert år'.

(Noe sånt).

Og kalt dette for XP, Vista, Windows 8, Windows 10, osv., osv.

(Noe sånt).

Så dette er litt som keiserens nye klær.

Eller at Microsoft bytter 'skin', på NT.

Eller at de liksom 'sminker ei gammal hore', (som vel noen sier).

(Noe sånt).

Anonymkode: 05171...52a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...