Gå til innhold

Er jobben viktigere enn helsa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja. Det er sant. Trenger jo ikke snakk om nøyaktig hva som feiler meg. Hvertfall ikke til kollegaer. Stoler ikke på at det blir mellom oss heller. Får se an litt til. Men er ikke godt å ha det sånn.  Det er helt sikkert  

Anonymkode: e187f...b37

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi skal lytte til vår egen kropp. Selv ble jeg fullt sykemeldt. Den første gangen med et opplegg for å komme tilbake. Den andre gangen prøvde jeg med gradert sykemelding før jeg ikke hadde noe annet valg enn å kaste inn hånkle. Det var tøft, men jeg vet det var det beste, og noe jeg skulle gjort før. Legen gav meg samme spørsmål som overskriften her. den tiden jeg nektet å bli sykemeldt. I dag jobber jeg deltid og har ikke vært sykmeldt på mange år.

Enkelte skriver her at det er bedre å gå på jobb å yte litt enn å være hjemme og ikke yte noe. Er delvis enig, men jeg har erfart at det ikke alltid fungerer like bra i alle arbeidssituasjoner. Jeg møtte sure kollega når jeg ikke klarte å gjøre jobben min bra nok. Noe som gjorde meg enda dårligere. Jeg sa jeg ikke var bra, men når de andre også var overarbeidet ble det likevel frustrasjoner. Hvis jeg hadde vært hjemme, ville det bli satt inn vikar som fungerte bedre.

Dette var litt om mine erfaringer.

Hva som er best for deg vet jeg ikke. Men kan det fungere med gradert sykemelding en periode der du kan f.eks. Være 50% gradert sykemeldt og jobbe 80 % men med 50 % arbeidskapasitet. Dette var bare et eksempel som eventuelt må justeres for deg. I tillegg at du kan jobbe fleksibelt i forhold til formen.

Full sykemelding over lang tid uten et behandlingsopplegg for å komme tilbake, er sjelden bra.

Anonymkode: b4bfd...a8e

AnonymBruker

Tusen takk for svar.  Det setter jeg pris på. Jeg liker jo og være i jobb og føle meg nyttig. Men føler meg litt bedre de siste to dagene. Har ferie om noen uker. Så det hjelper jo litt på :) men fortsetter det så er kanskje gradert best. Så man får hentet seg inn men samtidig ikke bli helt borte fra jobb. 

Anonymkode: e187f...b37

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...