Gå til innhold

Har du et rikt og godt liv?

Har du et rikt og godt liv?  

6 stemmer

1. 1. Har du et rikt og godt liv?

• Ja
      3
    • Nei
      3
    • Vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men psykiateren hjelper meg, og faktisk blir en person fra dol med meg neste uke, 

Psykiateren sa faktisk nesten det samme som personen fra dol, at selv om jeg beskriver min mann som et mennesker med utelukkende gode egenskaper, så hadde psykiateren, noen men, og de stemte med personen som blir med meg sine men.

Forstår jeg dette rett? Har en person fra dol trukket din mann i tvil basert på det du har skrevet her inne, og nå skal denne personen være med deg inn i terapirommet hos din psykiater?

I såfall: 

1. Hvorfor?

2. Er dette din egen ide, eller har denne personen gitt deg et tilbud om å bli med? 

3. Er du helt sikker på at du ønsker dette?

4. Er dette en person som kjenner din mann, slik at du kan stole på det vedkommende sier om din mann? 

Jeg håper du tar en veloverveid beslutning både når du involverer noen du kjenner via Internett inn i ditt private liv, men også dersom du skulle bestemme deg for at det er best for deg, din mann og dine barn at dere oppløser familien. Dersom du skulle velge å stå ved den beslutningen skulle jeg ønske at du ikke gjennomførte bruddet før du er frisk fra depresjonen du har nå, og som får deg til å se mørkt på tilværelsen. 

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg som velger å gå, ikke min ektefelle, jeg har tatt avgjørelsen alene, og fordi jeg er glad i min ektefelle.

Som du skriver, vanskelig for andre å mene noe, 

Men jeg må ta ansvaret og ikke ødelegge oss begge, 

Har du tenkt til å gå fra mannen din fordi du er glad i han? Har han sagt at han ønsker at dere skilles? Jeg har forstått det sånn at du ikke har snakket med mannen din om noe av det som foregår nå. Hadde det ikke vært en idé å kanskje prate med han først? Hvordan kan du vite at du ødelegger for han? Jeg syns det virker litt urettferdig at han ikke skal få ha noe å si i saken, at du tar en avgjørelse på bakgrunn av noe du tror. Og er det ikke lurere å ta med han til psykiateren framfor noen fra dol?

AnonymBruker
2 timer siden, Kayia skrev:

Forstår jeg dette rett? Har en person fra dol trukket din mann i tvil basert på det du har skrevet her inne, og nå skal denne personen være med deg inn i terapirommet hos din psykiater?

I såfall: 

1. Hvorfor?

2. Er dette din egen ide, eller har denne personen gitt deg et tilbud om å bli med? 

3. Er du helt sikker på at du ønsker dette?

4. Er dette en person som kjenner din mann, slik at du kan stole på det vedkommende sier om din mann? 

Jeg håper du tar en veloverveid beslutning både når du involverer noen du kjenner via Internett inn i ditt private liv, men også dersom du skulle bestemme deg for at det er best for deg, din mann og dine barn at dere oppløser familien. Dersom du skulle velge å stå ved den beslutningen skulle jeg ønske at du ikke gjennomførte bruddet før du er frisk fra depresjonen du har nå, og som får deg til å se mørkt på tilværelsen. 

1) Nei en person fra dol har ikke trukket min ektefelle i tvil basert på det jeg har skrevet. En person fra dol har noen synspunkter som stemmer mer med psykiaterens, og utfyller områder der jeg ikke sier så mye.

2) Ja dette er min egen ide.

3) Ja 

4) Ja vedkommende kjenner min ektefelle, faktisk bedre enn meg selv. Er også fordomsfri og ikke forutinntatt, verken i mitt eller min ektefelles favør.

for øvrig takk for omtanken.

Jeg gjennomfører bruddet når det er minst smertefult for barna. Det betyr at det ikke skjer med det første, men egentlig har det skjedd. Men beste for meg er at det skjer så jeg kan fokusere på livet videre, men med alle hensyn som skal og må tas, er det ikke gjort så raskt.

Jeg prøver nå gjøre som psykiateren sa, ikke fokusere på å dø, men livet videre alene.

Anonymkode: 1d155...6e4

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Nei en person fra dol har ikke trukket min ektefelle i tvil basert på det jeg har skrevet. En person fra dol har noen synspunkter som stemmer mer med psykiaterens, og utfyller områder der jeg ikke sier så mye.

2) Ja dette er min egen ide.

3) Ja 

4) Ja vedkommende kjenner min ektefelle, faktisk bedre enn meg selv. Er også fordomsfri og ikke forutinntatt, verken i mitt eller min ektefelles favør.

for øvrig takk for omtanken.

Jeg gjennomfører bruddet når det er minst smertefult for barna. Det betyr at det ikke skjer med det første, men egentlig har det skjedd. Men beste for meg er at det skjer så jeg kan fokusere på livet videre, men med alle hensyn som skal og må tas, er det ikke gjort så raskt.

Jeg prøver nå gjøre som psykiateren sa, ikke fokusere på å dø, men livet videre alene.

Jeg skjønner. Jeg er likevel enig med Trine i at det er mannen din du bør inkludere, ikke noen fra dol. Klem til deg!☺️

AnonymBruker
3 minutter siden, påskelilje skrev:

Godt å høre at du får hjelp og at ikke du forkaster deg med å ta en så viktig avgjørelse.

Og sier jeg så uendelig glad over at du hr bestemt deg for å leve videre <3

:-)

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg skjønner. Jeg er likevel enig med Trine i at det er mannen din du bør inkludere, ikke noen fra dol. Klem til deg!☺️

Personen fra dol har grunn til å mene det gjør og psykiateren er sjokkert, og av forståelige grunner for sin del, selv om begge, m.fl. sier at her vil ingen dømme, men noe skurrer, og det som skurrer, hadde de felles, selv om de aldri hadde snakket sammen.

Det er det fine med mennesker som prøver å forstå et komplisert bilde, da tar det litt tid og noen flere omveier. Det jeg er sikker på er at nå er det mennesker som både vil mitt og familiens beste, samt våger se med nye briller og uten forutinntatthet også på en skjevhet som ikke noen i et ekteskap vil ha det bra ved.

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personen fra dol har grunn til å mene det gjør og psykiateren er sjokkert, og av forståelige grunner for sin del, selv om begge, m.fl. sier at her vil ingen dømme, men noe skurrer, og det som skurrer, hadde de felles, selv om de aldri hadde snakket sammen.

Det er det fine med mennesker som prøver å forstå et komplisert bilde, da tar det litt tid og noen flere omveier. Det jeg er sikker på er at nå er det mennesker som både vil mitt og familiens beste, samt våger se med nye briller og uten forutinntatthet også på en skjevhet som ikke noen i et ekteskap vil ha det bra ved.

Jeg vet ikke nok om hvordan denne personen kjenner mannen din i rl til å si noe om det, ut over at jeg syns det er rart at noen på dol kjenner mannen din bedre enn deg som har levd sammen med han i over tjue år. Jeg har faktisk vanskelig for å tro det, og håper denne personen er klar over hvilket ansvar vedkommende tar overfor både deg og familien din ved å ytre dette, samt gripe så veldig inn i ditt liv og i dine beslutninger. Jeg er usikker på om du vil tenke på dette som "hjelp" når du ikke lenger er deprimert. Jeg har en grunn til å tenke det jeg sier her, men jeg vil ikke skrive grunnen her. Jeg tror egentlig du skjønner hva jeg sikter til. 

Jeg syns uansett mannen din bør få kjennskap til hva du føler og tenker, og som jeg har sagt før tror jeg det hadde vært en god ide å vise han noe av det du skriver her inne. Jeg tror dessuten - som Gagamel og Morsan - at dette dere står i nå er kontekstuelt, dvs handler om misforståelser, kommunikasjonsvansker mellom dere ektefeller, og ikke minst om din depresjon. 

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...