Gå til innhold

Si ifra skånsomt men med effekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan kan man på en vennlig og skånsom, men samtidig tydelig måte si til et familiemedlem at de snakker veldig, veldig høyt og intenst?
Vedkommende snakker så høyt at det etterhvert er vanskelig å følge med på samtalen. Dessverre skaper dette ubehag og irritasjon i lengden.
Lenge har jeg forsøkt å si at vedkommende snakker høyt uten at dette har hjulpet.
Hvordan kan jeg uttale meg på en måte som er virkningsfull uten å såre.

Anonymkode: d2dff...f22

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412507-si-ifra-sk%C3%A5nsomt-men-med-effekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå snakker du så høyt at jeg ikke klarer å konsentrere meg om hva du sier.

Anonymkode: 8db88...818

Tusen takk for setningen du utstyrte meg med. Den likte jeg veldig godt og kjenner at det faller naturlig å si det på den måten.

Ha en fin kveld :o)

2 timer siden, isklar skrev:

"Kan du kanskje snakke litt lavere? Ørene mine klarer ikke så høye lyder, så har litt problemer med å få med meg hva du sier". Har sagt noe lignende selv :)

Dette synes jeg er en god tilnærming. Når man ber andre om å endre seg i forhold til en slik ting, så synes jeg det er greit at man selv tar ansvar for hva som er grunnen til ønsket.

AnonymBruker
1 time siden, frosken skrev:

Dette synes jeg er en god tilnærming. Når man ber andre om å endre seg i forhold til en slik ting, så synes jeg det er greit at man selv tar ansvar for hva som er grunnen til ønsket.

Jeg tar det poenget og ser at det er en god tilnærming å ta ansvar for det ubehaget man selv føler.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...