AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 Skrevet 11. juli 2016 Hvordan kan man på en vennlig og skånsom, men samtidig tydelig måte si til et familiemedlem at de snakker veldig, veldig høyt og intenst? Vedkommende snakker så høyt at det etterhvert er vanskelig å følge med på samtalen. Dessverre skaper dette ubehag og irritasjon i lengden. Lenge har jeg forsøkt å si at vedkommende snakker høyt uten at dette har hjulpet. Hvordan kan jeg uttale meg på en måte som er virkningsfull uten å såre. Anonymkode: d2dff...f22 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 Skrevet 11. juli 2016 Nå snakker du så høyt at jeg ikke klarer å konsentrere meg om hva du sier. Anonymkode: 8db88...818 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 Skrevet 12. juli 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå snakker du så høyt at jeg ikke klarer å konsentrere meg om hva du sier. Anonymkode: 8db88...818 Tusen takk for setningen du utstyrte meg med. Den likte jeg veldig godt og kjenner at det faller naturlig å si det på den måten. Ha en fin kveld :o) Anonymkode: d2dff...f22 0 Siter
isklar Skrevet 13. juli 2016 Skrevet 13. juli 2016 "Kan du kanskje snakke litt lavere? Ørene mine klarer ikke så høye lyder, så har litt problemer med å få med meg hva du sier". Har sagt noe lignende selv 1 Siter
frosken Skrevet 13. juli 2016 Skrevet 13. juli 2016 2 timer siden, isklar skrev: "Kan du kanskje snakke litt lavere? Ørene mine klarer ikke så høye lyder, så har litt problemer med å få med meg hva du sier". Har sagt noe lignende selv Dette synes jeg er en god tilnærming. Når man ber andre om å endre seg i forhold til en slik ting, så synes jeg det er greit at man selv tar ansvar for hva som er grunnen til ønsket. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 Skrevet 13. juli 2016 1 time siden, frosken skrev: Dette synes jeg er en god tilnærming. Når man ber andre om å endre seg i forhold til en slik ting, så synes jeg det er greit at man selv tar ansvar for hva som er grunnen til ønsket. Jeg tar det poenget og ser at det er en god tilnærming å ta ansvar for det ubehaget man selv føler. Anonymkode: d2dff...f22 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.