Gå til innhold

Anbefalte bøker i ferien?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 13. juli 2016 at 20.31, Xtra skrev:

Går ut i ferie snart og er plutselig helt blank på hvilke bøker jeg skal lese, og vil gjerne ha tips. Leser relativt mye.

Ønsker både krim/spenning, samtidsromaner og annet til å laste ned på Kindle'n. Tror ikke jeg er klar for de aller tyngste bøkene i denne omgang, men kom gjerne med den om du brenner inne med noe :).

Kanskje fler kan ha glede av tips? Angi gjerne sjanger for boken/bøkene du foreslår.

Middagen av Herman Koch kanskje? Jeg leser ikke krim men syns den var enkel og grei spenning:)

7 minutter siden, Kayia skrev:

Middagen av Herman Koch kanskje? Jeg leser ikke krim men syns den var enkel og grei spenning:)

Ja, den er bra - og lest!

fikk lastet ned 5-6 bøker til ferien, som jeg koser meg med. nå er jeg midt i De urolige av Linn Ullmann.

Annonse

22 timer siden, mariaflyfly skrev:

Jeg har lest ut I skumringen synger svarttrosten av Linda Olsson rett før helga og likte den sånn passe. Så leste jeg Trude Teiges Mormor danset i regnet. Likte historiene godt, syntes kanskje språket var litt platt. Nå har jeg begynt på I am Pilgrim, og det lover bra! 

Er det hun med den vakre "jeg skal synge deg stille sanger" eller hva den het? 

9 timer siden, Xtra skrev:

Ja, den er bra - og lest!

fikk lastet ned 5-6 bøker til ferien, som jeg koser meg med. nå er jeg midt i De urolige av Linn Ullmann.

Den har jeg også med. Ikke lest ennå, har gjort unna Middagen og Sommerhus med svømmebasseng + Doppler - Slutten på verden som vi kjenner den (Erlend Loe) ☺️

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, Kayia skrev:

Tull☺️ Leser fremdeles Mysterier årlig☺️

Jeg står på mitt, Hamsun er den mest oppskrytte, overvurderte forfatteren Norge noen sinne har hatt. Hamsun har gått ut på dato. Hans tekster virker stive, figurene er distanserte, og det gjør handlingen likegyldig. I tillegg var han nazist, antisemitt og rasist.

Anonymkode: f2fd9...2cf

påskelilje
10 minutter siden, Lillemus skrev:

Er jeg den eneste som synes Victoria var kjedelig og forutsigbar?

Vet faktisk ikke om jeg har lest den etter at jeg hadde Hamsun som særoppgave på videregående. Likte den veldig godt da, men jeg var nok temmelig romantisk av meg i den perioden :-) Har ikke noe minne om at den var kjedelig eller forutsigbar. Får vel prøve igjen da!

4 timer siden, Lillemus skrev:

Er jeg den eneste som synes Victoria var kjedelig og forutsigbar?

For meg er ikke handlingen det viktigste i Hamsun. Hamsun har derimot et fantastisk språk og en helt egen evne til å beskrive stemninger, både naturskildringer og av sinnsstemninger. Så jeg er temmelig uenig med deg😊.

,(beklager rot med sitatfunksjonen over her, Påskelilje, den funker ikke ordentlig)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...