Gå til innhold

Anbefalte bøker i ferien?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står på mitt, Hamsun er den mest oppskrytte, overvurderte forfatteren Norge noen sinne har hatt. Hamsun har gått ut på dato. Hans tekster virker stive, figurene er distanserte, og det gjør handlingen likegyldig. I tillegg var han nazist, antisemitt og rasist.

Anonymkode: f2fd9...2cf

Ok, men tror ikke jeg gidder si mer om mitt forhold til Hamsund til en anonym☺️

Endret av Kayia
AnonymBruker
11 timer siden, Wretch skrev:

Hvorfor leser man egentlig skjønnlitteratur, når internettet flommer over av kunnskap, film, musikk og meningsytring. Hvorfor leser man egentlig skjønnlitteratur når man har DOL.

For å gripe tidsånden. Fordi du blir lykkeligere av å lese skjønnlitteratur. Litteratur kan fortelle deg noe om hva det vil si å være menneske. For å tilbringe tide med seg selv, gi seg selv mulighet for å få innspill, til sjelen, til hjernen, gi seg selv mulighet til å føle på sorg, nikke gjenkjennende eller trekke på smilebåndet av en plutselig tanke som ikke har det minste med penger å gjøre. Fordi det i god skjønnlitteratur finnes en innsikt, om individet og kollektivet, som man ikke kan hente noen andre steder . Fordi det gir deg en unik mulighet til å være en annen enn deg selv. Og ikke minst, det hjelper oss til å meste livet.

Anonymkode: 63ecd...aa9

2 minutes ago, AnonymBruker said:

For å gripe tidsånden. Fordi du blir lykkeligere av å lese skjønnlitteratur. Litteratur kan fortelle deg noe om hva det vil si å være menneske. For å tilbringe tide med seg selv, gi seg selv mulighet for å få innspill, til sjelen, til hjernen, gi seg selv mulighet til å føle på sorg, nikke gjenkjennende eller trekke på smilebåndet av en plutselig tanke som ikke har det minste med penger å gjøre. Fordi det i god skjønnlitteratur finnes en innsikt, om individet og kollektivet, som man ikke kan hente noen andre steder . Fordi det gir deg en unik mulighet til å være en annen enn deg selv. Og ikke minst, det hjelper oss til å meste livet.

Anonymkode: 63ecd...aa9

"Kjenne på sorgen/følelsene" da? Greit nok...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...